Ik ben vandaag voor een groeiecho geweest en de kleine man wordt nu al geschat op bijna 5 pond, om precies te zijn 2268 gram en dat is best veel voor 32.4 weken. Vandaar mn vraag
Mijn dochter zou klein zijn volgens mijn vk's. Ze was 3450gr en 54 cm, het viel dus reuze mee. Ze zaten er dus best naast..
Hier de dag van bevalling nog echo gehad. Volgens de gyn zou ons meisje rond de 2000 gram zijn dus er stond al een couveuse klaar. Ze word geboren en woog 3605gram dus ze zaten er super veel naast.
Hier werd ze met 33 weken geschat op 2400 gram. Maar 4 weken later werd ze geboren met 2560, dus dat klopte vast niet die tussentijdse groei echo.
Bij F. deden ze vroeger nog geen schattingen van het gewicht. Bij R. heb ik bij precies 36 weken nog een echo gehad en daar werd hij geschat op 2700 gr. 2 dagen later ben ik bevallen en woog hij 2890 gr. Aardig in de buurt zou ik dus zeggen
Mijn oudste werd geschat op 7,5 pond en was 6,5 pond. Mijn dochter idem dito. Mijn jongste werd geschat op ruim 8 pond, en was 7,5 pond. Nu schatten ze ons meisje op 5 pond als ik de 40 weken haal, dus het zal mij benieuwen.
Hier schatte de vk op een heel gemiddeld kindje, in het ziekenhuis zeiden ze juist dat 't een flinkerd was. Met 37+3 bevallen en toen woog ze 3605gr en was ze 50cm, voor die termijn best flink, vk schrok er van
Hier zou ik een kleine zware baby krijgen..... Ze woog bij de bevalling 2870 gram. Lang geen 8 pond dus.
Pin je niet te veel vast op schattingen....mijn oudste werd ruim een halve kilo zwaarder geschat en mijn jongste een kilo(!) lichter. In mijn geval zaten ze er dus beide keren enorm naast!! Het zijn schattingen...niks meer of minder.
Als ons zoontje zou blijven zitten tot de 40 weken zou hij met geluk 4 pond zijn volgens de gyn. Volgens de vk zou hij 8-9 pond zijn met 40 weken. Hij is geboren met 39+4 en woog 3555 gram...
Hier ook een misschatting. Ons meisje zou geen flinke baby zijn en max. 3200 gram wegen bij geboorte (had ook een kleine groei achterstand bij de 32 weken echo). Bij geboorte woog ze toch echt 4000 gram en was ze 52 cm. Papa en mama waren dan ook even in shock !
De verloskundige voelde (dus zonder echo) met 28 weken dat ze ruim 7 pond zou worden. De groeiecho's die ik in het zh kreeg waren met 36 weken net 6 pond, met 38 weken 6 pond en de dag voor de bevalling hebben ze haar op 6,5 pond geschat. Ze was 3620 gram dus de vk heeft het met voelen het best ingeschat.
Hier te horen gekregen dat dochter ruim 8 a 9 pond zou worden omdat ze dus de fout bij me zus hadden gemaakt met hun zoon.Maar uiteindelijk was ze toch echt ruim een 6 ponder.
volgens de verschillende vk's zou ik een baby krijgen kleiner dan gemiddeld wanneer ze voelden tijdens de controle. minder dan 7 pond in elk geval. alle echo's gaven aan dat hij een weekje voor op schema liep en rond de 4 kg zou 'eindigen'. Hij was precies 4 kg bij zijn geboorte, dus de vk's zaten er met hun handmatige schatting naast. Gelukkig ging ik zelf steeds maar uit van de schatting van de echo