Dit jaar hebben we de Sint uitgenodigd om op bezoek te komen. Uiteraard met zijn pieten natuurlijk... Dit is voor het eerst dat we dat doen en er werd gevraagd om een aantal gegevens van de kinderen op papier te zetten en aan de piet te geven. Nu ben ik echt helemaal blanco als het daar op aan komt en als de beste man geweest is dan stromen de ideeen binnen. Dat is altijd zo bij mij helaas. Hebben jullie wel eens de Sint uitgenodigd en wat zei hij dan over jullie kinderen. Het enige wat ik weet is dat mijn dochter van 3,5 niet al te best luisterd en ook niet zo goed eet op het moment. Verder is ze wel heel lief voor d'r broertje van 1 jaar. Maar wat vermeld ik nog meer over haar en wat over m'n zoontje? We vieren het met ouders, schoonouders, broer en zus. Wil ook wat dat de sint over hu verteld maar wat? Mij ouders hebben geen hobby's en best (in mijn ogen) een saai leven dus wat moet je daar over zeggen???
Hier komt ook de sint. Ik zou voornamelijk alleen het positieve benoemen. Je ouders zijn misschien zaai maar misschien wel super lieve opa en oma. Daar zou ik dan wat over zeggen het gaat maar om het idee. Ik heb naar school gegaan leren fietsen en soms zitten de oren verkeerd zo iets haha. zoon dat hij wat minder moet computeren. dat soort dingetjes.
nou bijvoorbeeld dat ze het goed doen op school, of goed kunnen knutselen, En kwa opa en oma dat ze misschien ze veel verwennen of veel spelen of dat de kids het leuk vinden om met ze te spelen zoiets..
Het is altijd de bedoeling positieve dingen op te schrijven en dus niet dat oren verkeerd zitten enz. Doet het goed op school. zwemdiploma gehaald, lief voor mama enz.
wat kijkt ze graag? zit ze op een peutergroep (gym,zwemmen?) wat lust ze graag? denk niet dat je een kind negatief moet neer zetten. dan bedoel ik van slecht eten en luisteren wat je zei. Beter een positieve draai aan geven. Kan ze dansen, koppeltje duiken, laat haar dat zien aan de sint/pieten. Kan ze tellen/abc laat dat horen, Het is altijd lastig hoor. Wij hebben 2x de sint/pieten gehad maar een ½ uur duurde best wel lang
Nou ja, je kan toch vertellen wat de lievelingskleuren van de kinderen zijn, waar ze graag mee spelen, dat ze zo lief zijn, dat ze graag naar *vul in, bijv. de kinderboerderij* gaan etc. etc. Ik kan wel 100 dingen verzinnen die ik over de kinderen kan vertellen. En over je (schoon)ouders kan je toch vertellen dat ze de zo'n lieve opa en oma zijn, dat de kinderen zo graag bij ze komen, dat ze goed zijn in verwennen etc.
Wat jammer dat de eerste punten die in je opkomen negatievr dingen zijn.....dat zou ik dus nooit doen.
Hier komt sint ieder jaar. Hier word door sint verzocht geen negatieve punten te noteren, die noemt hij nl toch niet op. Hier vertel ik altijd iets over school/psz, wat ze leuk vinden om mee te spelen, waar we op vakantie zijn geweest, wat hun hobby's zijn
Ik ga elke jaar bij gezinnen op bezoek en ontvang deze papiertjes Vaak is wat beknopte informatie leuk: Voor de kids: Naam, leeftijd, welke groep, evt. sporten, of andere leuke bezigheden. Wat wil ze graag hebben? Ik deel vaak nog de eerste cadeaus uit Voor de volwassenen vaak nog even naam, leeftijd, beroep, evt. hobby's of leuke anekdotes. Ik weet niet hoelang de Sint kom maar wij doen meestal bezoekje van een half uur en na de eerste chaos van het binnen komen en handje schudden blijft er niet bijzonder veel tijd over voor hele lange verhalen. Als je een beetje een goede sint en piet hebt dan weten zij wel wat te doen en te vragen. Succes!
Tsja inderdaad...het is wel heel erg opvallend en daar is Sinterklaas niet voor bedoeld (vind ik) Ik kreeg vroeger een heleboel leuke dingen te horen, en dan aan het eind een kleine ow ow ow wat kan jij ondeugend zijn. Maar dan wel heel erg leuk gezegd, zou er bijna trots op zijn dat ik zo ondeugend was
Ik heb opgeschreven dat dochterlief ... heet, 3,5 jaar is, en dat ze heel blij is dat ze naar de basisschool mag als ze 4 is. Dat haar lievelingskleur roze is, ze dol is op prinsessen en dat ze heel goed kan dansen, dat ze binnenkort op peuterdans gaat en dan een mooie roze balletjurk krijgt en dat ze haar mama's grote hulp is. Dat ze totaal niet luisterd momenteel en me af en toe gek maakt heb ik dus niet vermeld, het is feest
Tja ik wil natuurlijk helemaal niet negatief overkomen maar verder dat ze niet luisterde en goed eet kwam ik niet. Ik ben nooit goed geweest in dingen verzinnen behalve als het te laat is. Maar jullie hebben me al goed op weg geholpen. Ik kan idd vermelden dat ze niet kan wachten tot ze naar school gaat. Dat wilt ze liever gister dan morgen zeg maar haha. Dat ze goed kan koppeltje duikelen, dansen, zingen, erg gek is op spruitjes, tellen. Ze kan zich uren vermaken met duplo en auto's dus dat komt goed. Bedankt daarvoor alvast. Over de opa's, oma's, oom en tante gaat ook wel lukken maar wat zeg ik over mijn zoontje van 1 weet iemand daar wat op?
Bij je zoontje kan je hetzelfde doen als bij je dochter. Bedenk dingen die hij graag doet zijn favoriete speelgoed. Dingen die hij zins kort kan. Dat hij veel lacht of hele dagen vrolijk is. Geen idee wat van toepassing is op jou zoon maar jij kent hem het best.