ben ik de enige......

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bojenna, 18 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bojenna

Bojenna Actief lid

25 okt 2007
    120
    0
    0
    Eindhoven
    Ik vraag me af of ik de enige rare zwangere ben, en met raar bedoel ik dat ik alles anders denk en doe dan mijn vriendinnen. Even een korte uitleg. I

k ben samen met nog drie vriendinnen zwanger alleen de enige die anders denkt en voelt. Ik ben de enige die wil delen wat het wordt en hoe we hem of haar gaan noemen, ik ben de enige die geen borstvoeding gaat geven, ben de enige die geen zwangerschapsgym of iets dergelijks gaat doen, en gisteren naar de 9 maandenbeurs geweest en de enige die er niets aan vond. Ben gisteren thuisgekomen en begonnen met huilen en nu kan ik eigenlijk nog niet stoppen, ben harstikke onzeker geworden. Waarom ben of voel ik me zo anders dan de meeste. Ben ik nu al slecht? iedereen is trots op zijn buikje en ik vind het maar niets....pfff wil niet moeilijk doen maar hoe kan het toch en begin ik nu al slecht als ik bepaalde dingen anders wil doen of denk.

Liefs Bojenna

2. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Welnee joh!

Je bent zeker niet de enige hierin hoor.

Alleen durft niet iedereen er eerlijk vooruit te komen...

3. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Maar wat is dan slecht?
    Sommigen vinden het gek als ik vertel dat ik een dochtertje krijg. Want dat vertel je toch niet? Hoezo niet? Waar staat dat?
    Als je me écht chagrijnig wilt krijgen, moet je me loslaten op een huishoudbeurs of 9 maanden beurs. Ik vind het niet alleen niet leuk, ik heb er een hardgrondige hekel aan! Dus? Is dat slecht?

Ik baal verschrikkelijk dat ik door mensen niet meer gezien wordt als Puck, maar als Zwangere Vrouw! Ik doe nog steeds zoals ik altijd al heb gedaan, maar wordt opeens anders behandeld. Ik ben dus niet anders maar anderen wel.

En als jij geen borstvoeding wil geven en niet naar zwangerschapsgym wilt, dan is dat toch jouw keuze? Je hebt er over nagedacht en een beslissing genomen.

Ik zelf zit niet op een roze wolk. Geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen, maar dat betekent niet dat ik blij ben met mijn zwangerschap.

Volgens mij beleeft iedereen het op haar eigen manier en is het goed, als je je daarbij goed voelt. Waarom zou je je in een keurslijf laten drukken van 'hoe het hoort'. Want wie bepaalt dat? Laten we er alsjeblieft van genieten dat we allemaal anders zijn!

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Iedereen is anders, niets is goed of fout ;)

5. Blaak

Blaak Niet meer actief

Oooh je bent niet de enige hoor!
    Ik ga nog niet eens naar 9maandenbeurs, lijkt me niks aan en veels te duur allemaal. En dat gym of puf gedoe cursussen enzo, vond ik altijd al onzin.
    Ik wil wel borstvoeding geven alleen in een fles dus niet met de baby aan de borst. Geen idee, ik vind het kolven veel fijner, vind het maar een raar idee zon kind aan je borst. En heb vaak ook rare opmerkingen gekregen van huh enzo, maar dat is hoe ik mij voel. Dus iedereen is verschillend hoor, wees gewoon lekker jezelf , denk en kijk niet naar anderen. Als jij je maar goed voelt.

Groetjes, Mandy

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik vond de 9 maanden beurs ook niks aan, curces vond ik onzin en niet nodig en me bevalling ging goed hoor en volgens de verloskundige zelfs heel goed voor een eerste bevalling :) dus tja het is echt onzin. ik wildeweten wat het geslacht was en de naam werd ook meteen aan iedereen bekent vond het gewoon erg leuk en deze vreugde kon ik niet voor mezelf houden. ik wilde persee de fles geven maar uiteindelijk toch 6 wk borstvoeding waar ik super van genoten heb.

dus nee je bent een gewone zwangere vrouw en iedreen doet het op zijn eigen manier hoor. je hebt gewoon vrienden die het anders doen je had mijn vriendin moeten zijn :)

7. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Vind ik ook hoor, laat je niet gek maken!

Lijkt me alleen wel jammer dat je vriendinnen zo weinig willen delen, dat lijkt me juist zo leuk aan het 'samen' zwanger zijn!

Maar goed, ieder zijn ding, vond zelf de 9 mnd beurs ook verschrikkelijk, veel te hystirisch...

Goede zwangerschap en geniet van je eigen keuzes, laat je er niet door onzeker maken hoor!

Groet Snoozie

8. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik kan me er helemaal in vinden. Ik vertel ook aan iedereen dat het een jongetje is en dat vind men raar. Waar ik me nog het meest druk over maak is dat veel mensen je idd als zwangere zien en niet meer als eigen persoontje.
    Goed bedoelde adviezen waar ik niet op zit te wachten, mensen die te pas en te onpas in je buik lopen te prikken, of roepen laat je buik eens zien. Bah. :rolleyes: Alsof je publiek bezit bent.
    Ik ga ook niet op cursus, ik heb wel een boek gekocht over de bevalling om een beetje voorbereid te zijn.
    Daarbij komt ook nog dit:
    Ik wil heel graag een kindje maar het zwanger zijn is niet zo aan mij besteed. Dat zeg ik niet hardop, want " het moet de mooiste tijd van je leven zijn" is mij verteld. Ik ben heel blij voor iedereen die het prachtig vind hoor, daar niet van.
    Zo, ik moest even mijn frustratie kwijt.

Maar goed, ik vind mezelf ook anders. Maar ik heb me voorgenomen dat dat volstrekt normaal is :D

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik vond de 9 maanden beurs ook flink tegen vallen. curccus begin en begon ik bij daan ook niet aan je puft echt wel mee hoor.
    Borstvoeding heb ik bij Daan ook gedaan nu begin ik er niet eens aan.

Je bent hier echt niet al slecht door hoor meis Je zegt gewoon heel eerlijk wat je wel en niet wilt en dat is toch belangrijk.

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Haha precies wat Puck70 zegt!

Lekker boeiend dat je het anders doet of wilt doen dan anderen... Zal je zeggen een negenmaandenbeurs daar zal je me echt nooit zien, ik was niet overdreven blij toen ik zwanger bleek, zal blij zijn als ik die buik straks weer kwijt ben, heb lekker met 6 weken al kleertjes gekocht, de babykamer is nog steeds niet af, ik vertel tegen iedereen dat we een meisje krijgen, en no way dat ik naar een zwangerschapscursus ga (ben ook zwanger geworden zonder cursus dus bevallen komt ook wel goed).

Ben ik daarom straks een minder goede moeder of zou ik daarom ons kindje minder leuk vinden dan iemand die alle bovenstaande dingen wel of juist niet doet? Lijkt me niet. Je bent gewoon anders dan je vriendinnen, dat is toch juist leuk?

En die buik die wordt straks (denk ik) wel een stuk leuker, als je babietje eenmaal gaat schoppen enzo... Dan is het opeens niet zomaar meer een dikke buik.

Gewoon niet te zwaar aan tillen en op jouw manier genieten van je zwangerschap, dat kan ook heel goed zonder alle clichedingen als een cursus en een negenmaandenbeurs hoor! :D

11. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik kan me er ook voor een groot gedeelte invinden hoor...

de negenmaandenbeurs is niks voor mij, dat gym of yoga is ook helemaal niks voor mij en borstvoeding stond mij eerst ook helemaal tegen. Misschien dat ik nog ga proberen maar ik twijfel nog, een kind aan de borst vind ik ook een 'raar' idee.
    De naam van het kindje zou ik zelf persoonlijk niet vertellen maar het geslacht vertel ik alleen hier op het forum omdat we toch nog iets geheim willen houden.

Maar jouw gedachten zijn helemaal niet vreemd hoor! verre van dat zelfs, maar de meesten durven er niet voor uit te komen zoals een andere dame al eerder zei...

12. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Het is jouw gevoel en jouw intuitie. De baby is een eigen persoontje. Iedereen is anders, anders zou het maar saai zijn dat we op elkaar lijken. Ik ga er zelf ook wat nuchterder mee om. Ik ga ook geen borstvoeding geven, nou sommige mensen branden je daarvoor totaan je teennagels af. Nou en, het is mijn keuze en ik voel me daar prettig bij. Enneh dat huilen, daar kun je gewoon niets aan doen, dat zijn nou eenmaal de hormonen. Je bent tenslotte 1 grote hormoonbom. Ik heb laatst spontaan staan huilen op een feest. Ik had het prima naar mn zin, maar kon niet stoppen met huilen. raar maar waar. Om me heen heeft iedereen aan spulletjes gekocht, en wij hebben alleen maar gekeken wat we willen gaan kopen. Ik heb zelf nog geen kleertje gekocht. Dat komt wel, wanneer ik daar klaar voor ben.
    Volg gewoon je gevoel en geniet van de zwangerschap op jouw manier.

13. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Trek het je niet te veel aan meid. Iedere vrouw is anders en gaat ook anders om met haar zwangerschap. Er gelden geen regels voor goed of fout wat dat betreft.

Mensen denken altijd dat je negen maanden op een roze wolk moet zitten als je in verwachting bent, maar geloof me dat is echt niet altijd zo hoor ;) !

Dus doe gewoon lekker wat voor jou goed voelt en als je vriendinnen het daar niet mee eens zijn: so what! Het is jouw zwangerschap, dus geniet er ook op jouw manier van.

Groetjes Willes

14. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ach meid tuurlijk is daar niks slechts aan, iedereen doet t op zn eigen manier :)

Ik vertel ook iedereen het geslacht, ga niet naar zwangerschapsgym, ga geen borstvoeding geven en denk dat ik gillend gek zou worden op die 9 maanden beurs...

Je vriendinnen vragen zich toch ook niet af of het slecht is zoals zij het doen omdat het anders is als dat jij het doet. Don't worry :D

xBla

15. Bojenna

Bojenna Actief lid

25 okt 2007
    120
    0
    0
    Eindhoven
    ECHT SUPER bedankt voor de reacties, eerst durfde ik het niet eens voor te leggen omdat ik dacht dat ik de enige was. Ik leef gewoon niet op die roze wolk. Ik verheug me wel op de kleine hoor maar dat is tot nu toe ook alles :oops: ja ik verheug me ook op de 20 weken echo om te kijken of alles goed is en wat het mag worden, daar ben ik echt veel mee bezig. maar voor de rest.............het komt allemaal wel denk ik steeds. Gelukkig heb ik de liefste man van de wereld en deelt het met me mee, hij zal me nooit dwingen om al voor een kamertje of wat te gaan kijken.

Echt ik ben heel blij dat ik niet de enige ben voel me al ietsje beter, maar ik vind het altijd moeilijk als ik als enige een andere mening of gevoel heb dan word ik zuper onzeker. Al probeer ik het wel bij mijn eigen gedachten/gevoel te houden.

Heel veel liefs Bojenna

16. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Hey, ook ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal. Mij lijkt niks erger dan een 9 maanden beurs, puf cursus lijkt me dus ook niks (yoga misschien nog wel, maar ik denk ook niet dat ik daar heen ga) en borstvoeding, is bij mij geen discussie over, ik doe het niet. En ook ik kom "onbegrip" tegen. maar laat je niet gek maken! het is jouw (jullie) tijd, en jullie kindje, en als je achter je keuzes staat is er niks mis mee.

Succes in elk geval!

17. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Hoi Bojenna,

Wat jij denkt en voelt is zeker niet slecht..
    En er zijn er meer zoals jij, alleen zullen die het niet altijd eerlijk willen vertellen.
    Ik heb zelf ook besloten om geen zwangerschapsgym te volgen. En bij mij in de omgeving zijn er ook een paar die dit vreemd vinden, maar ik merk ook dat er mensen zijn die dit helemaal niet raar vinden.
    Mijn moeder en schoonmoeder geven ook aan dat er eerder helemaal niet zulke cursussen waren en wij zijn er toch ook goed vanaf gekomen?
    Tijdens je zwangerschap moet je vooral doen wat jij prettig vindt en waar jij je prettig bij voelt.
    En die negenmaandenbeurs was ook niks voor mij hoor :) Dat geslenter en geduw, mij niet gezien.

Probeer toch je eigen gevoel te volgen en je een beetje af te sluiten voor wat anderen denken.
    Jij weet wat het beste is voor jezelf.

Liefs misspiggle

18. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik snap dat hele princiepe van die negen maanden beurs niet. Ik ben toen ik voor het eerst zwanger was (zo'n 11 jaar geleden) ook eens op zon beurs geweest. Heb me er stierlijk lopen vervelen en snapte eigenlijk niet wat er nou verwacht werd dat je daar deed....in winkels hebben ze die troep toch ook? Dus heb meteen dat mn vriend dat bonnetje bij de miss etam zag liggen al gezegd EG NIE! Ga ik niet heen!
    Het huffen en puffen...ben er nog steeds niet uit. Ben met de eerste wel geweest...was ergens wel nuttig...maar niet echt leuk ofzo...bij de tweede niet gegaan...en nu? Weet t niet ik denk niet dat ik ga.
    En die roze wolk ben ik in al mn zwangerschappen nog niet tegen gekomen. Ja heel soms voel ik m ff als ik met mn vriend op de bank hang en hij "ons" even knuffelt. Maar dat is alles. Dus 9 maanden zweven nee hoor.
    Dus je ziet....er zijn er meer die zo zijn.
    Niks slecht hoor...gewoon anders! Wat meer down to earth misschien? Nuchterder ofzo...

19. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Roze wolk? Nee hoor, heb ik ook niet! Ja natuurlijk geniet ik als de kleine van binnen draait, rolt en schopt, maar om nou te zeggen dat ik dit de mooiste tijd van mn leven vind.. nee! Als een kind krijgen van jezelf kon zonder zwanger te zijn zou ik er ook genoegen mee nemen!

Ik moet zeggen dat ik daar heel eerlijk in ben, ook naar de buitenwereld. Ben geen publiekelijk bezit, wil niet dat er zomaar aan me gezeten word en zit ook niet te wachten op adviezen van jan en alleman. Ik doe geen pufcursus (ze komen al duizenden jaren zonder) en wilde niet naar negen maanden beurs wil wel borstvoeding geven, maar ook omdat dat voor mijn lichaam en kleine het beste is (ook om gewicht weer kwijt te raken).. klinkt allemaal heel hard maar zo ervaar ik het. Dus nee hoor meid, je bent helemaal niet fout of slecht! Wij worden allemaal net zo leuke moeders als alle andere, alleen wat nuchterder!

Succes met je zwangerschap!

20. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Ha ha, heel herkenbaar.
    Vooral het vertellen of je een jongen of meisje krijgt, schijnt echt heeeel vreemd te zijn: "dat doe je toch niet"?!
    Nou wij wel, en als reactie horen we vaak: dan is het toch geen verrassing meer?
    Standaard antwoord: als we een verrassing willen, dan kopen we wel een verrassings-ei. HA! Die gezichten!

En het zelf wel weten maar niemand vertellen vinden we ook zo'n onzin: wanneer is dan wel het juiste moment om het te vertellen? Een half jaar NA de geboorte? Dat je een jongetje eerst jurkjes aantrekt en dan opeens na een half jaar: verrassing! Het is toch geen meisje maar een jongetje?!
    Ieder z'n mening, ieder z'n voorkeur, maar als je het vanuit een andere kant bekijkt, kan de doorsnee nederlandse opvatting opeens ook heel raar zijn!

Dus niets is normaal en lekker je eigen gevoel volgens waar jullie je goed bij voelen.
    Laat de rest maar lullen. Jouw buik, jouw lijf, jullie kind.

Deel Deze Pagina