Ik wil de wasruimte eens goed gaan "organiseren" dus ik vraag me af wat handig is. We hebben 2 wasmanden maar het wordt 1 grote bende nu. Er staan 2 stoelen in de wasruimte die nu ook gebruikt worden om de vuile was op te sorteren. In principe heb ik de volgende wassen: 90 graden 60 graden keukengoed 60 graden licht 60 graden donker 40 graden licht 40 graden donker 30 graden licht 30 graden donker fijne was/handwas Om nu voor elke was een aparte wasmand te hebben lijkt me wat overdreven, maar het is wel handig om e.e.a. meteen te sorteren zodat je goed kunt zien hoeveel je hebt. Iemand tips?
Eh 1, zoveel werk is dat sorteren toch niet...maar ik heb ook niet zoveel verschillende wassen zie ik. Oh heb er wel 2, 1 voor de vuile was en 1 voor de schone was
Ik heb 3 wasmanden, Handdoeken, theedoeken en andere witte werkkleding van man, 60 graden Donkere was en jeans 40 graden Gekleurde was 40 graden (alle kleuren met zo'n color catcher doekje) Beddengoed gaat direct vanaf het bed de wasmachine in op 90 graden En een keer in de 3 maanden brengt manlief een lading werkkleding mee met van die fluorescerend oranje zooi, dat gaat dan maar lekker op 60 graden 😊
Ik heb er vier. Er staan er twee in de badkamer. Daar sorteren we alleen op licht en donker. Op het moment dat de wasmand vol zit neem ik hem mee naar zolder waar de wasmachine en nog twee wasmanden staan. Dan sorteer ik gewoon op de grond de was in twee hoopjes, 30 graden en 60 graden. Waar ik het meeste van heb gaat in de wasmachine en de rest gaat in de wasmand die op zolder staat. Dan kan ik weer een lege wasmand terug zetten in de badkamer. Voor de schone was gebruik ik trouwens andere wasmanden want ik vind het vies om de schone was in een vuile wasmand te doen.
Hier 3 wasmanden, 1 in de badkamer voor vuile handdoeken, 1 in de slaapkamer voor de kleding en 1 die overal en nergens Door huis heen dwaalt! Kleding sorteer ik meestal op bed, 2 minuten werk voordat het de machine ingaat.
jeetje wat een moeilijk gedoe haha hier 2, eentje voor de bonte was, en de andere voor 90/60 gr was. (beddengoed, handdoeken washandjes etc..) wit en donker gaan bij elkaar, al hebben we niet zo veel lichte kleren... maar gaat prima.. als we moeten wachten tot de machine vol is met witte was duurt t wel 3 weken denk.. nee hoor, gaat prima.
1 witte bak met deksel voor de vuile was en die staat in de badkamer. En 1 mand waar je mee kunt lopen voor de schone was.
Hier ook 2 wasmanden/wasboxen 1 voor de witte was en 1 voor de bonte was in de douche staan Ik ben niet zo van t sorteren handdoeken, theedoeken, vaatdoeken enz ongeacht welke kleur gaan bij elkaar in op 60 en kleding sorteer ik wel een beetje op licht en donker dus spijkerbroeken bij elkaar en donkere kleding en de wat lichtere kleding dat gaat op 40 beddengoed idd zo vn bed in de wasmachine ook op 40 (staat erop anders word het zo vaal?) dan heb ik 2 lage wasmanden om de was mee naar beneden te nemen en op te vouwen
Mijn ervaring: hoe meer wasmanden je hebt, hoe meer je jezelf de kans geeft om de was op te laten stapelen. Wij hebben er veel te veel. Gelukkig ook drie opvouwbare dus die heb ik nu verstopt
Uuuh 3. Maar ik ga niet overal apart was in leggen hoor haha. Wat een werk. Boven hebben wij een houten mand voor de was en beneden. Die hou ik gewoon dagelijks in de gaten en er draait ook bijna elke dag wel een was(je). Donker, licht en gekleurd. Temperatuur een beetje afhankelijk wat er in zit. Ondergoed gaat met de handdoeken mee etc.
Wij hebben 3 wasmanden. 1 in de badkamer: handdoeken, theedoeken, etc + ondergoed (95 graden) 2 op zolder; eentje met donkere/gekleurde was incl. jeans en eentje met de witte was. (beide 30 graden, heel soms 40 graden) Beddengoed gaat vanaf de bedden meteen de wasmachine in en na de droger meteen weer de bedden op. (60 of 95 graden)
1 voor Ninthe's wasgoed, 1 voor de rest en 1 voor de schone was.. Ik sorteer verder niets. Als ik een keer een 90-graden-was wil draaien, pluk ik het beddengoed en de handdoeken uit de wasmand. Als ik daar geen wasmachine mee kan vullen, gaat het gewoon mee met de rest, op 60 graden.
Hier 2 wasmanden, 1 staat beneden in de badkamer, 1 boven in de slaapkamer.. Als het tijd is om te wassen dan sorteren we het even.. Hier meestal 3 of 4 wassen.. 1x 90 graden handdoeken 1x 40 graden donker 1x 40 graden bont 1x 40 graden wit..
1 wasmand op onze kamer en 1 op de kinderkamer. Verder zo'n draagbare bak om de schone was van zolder naar beneden in te dragen. Als de manden vol zijn stort ik ze uit op de voorzolder en maak hoopjes. Ik puzzel een beetje totdat ik 1 machine vol heb. De ene keer kan ik een hele was doen met spijkerbroeken.. een volgende keer gaan zwarte en blauwe truien er ook nog bij. Soms wordt het 30 soms 40 graden, afhankelijk van wat er tussen zit...
1 voor de vuile was en 2 voor de schone was. Bij het sorteren haal ik gewoon alle was even uit de wasmand en heb meestal ook maar 3 of 4 soorten was. Wit, gekleurd of zwart.... Afhankelijk van wat er in zit was ik het op 40 of 60 graden. Beddengoed gaat altijd apart direct van de bedden af op 90 graden en daar doe ik ook 1 x in de zoveel tijd dan het ondergoed nog eens extra bij. Was vanaf de lijn gaat of direct de kast in, of op een hoop de wasmand in en na het strijken en vouwen gaat het dan in de andere schone wasmand.
2: een voor de witte was en een voor de bonte/donkere was. alles wat daar tussenin valt zoals wol/handwas etc gooi ik gewoon in 1 van de manden en haal ik er tussenuit als ik was. Maar ik was dan ook al wel 2 wassen per dag.