Hallo, Ik ben momenteel 18 weken zwanger van een eeneiige tweeling, tot nu toe verliep alles klachtenvrij (behalve dan moeheid). Natuurlijk is het wel allemaal spannend zeker ivm de kans op het twin-to-twin syndroom. Echter sinds ik na een week kerstvakantie weer terug ben op mijn werk (coordinerend secretaresse fulltime met per auto dagelijks een reistijd van zowel heen als terug ca. 1 uur, ben van ca. 07.15 tot 18.00uur van huis weg). Heb ik steeds last van een drukkende/ gespannen buik soms zelfs pijnlijk, buik is dan ook vaak hard (harde buiken?) En nu heb ik vandaag al de hele tijd een stekende pijn in mijn rechter zij, heeft dit er ook mee te maken, en kan ik er wat aan doen? Groetjes MC lover
hoi mc lover, Ja dit kunnen inderdaad harde buiken zijn. Deze kunnen worden veroorzaakt door de wat snellere groei (tweeling), door een blaasontsteking (ook in verband met de stekende pijn re flank) of met drukte. Laat je urine controleren om een blaasontsteking uit te sluiten, neem meer rust. Overleg met je baas, je draagt er twee dat is pittger!vergis je niet! Ga minder werken, bijvoorbeeld om de dag dan heb je na elke werkdag een dag rust. Imke PS leuk twee! Ik ben er ook een van een eeneiige tweeling!