De titel zegt het eigenlijk al.. Ik zou graag eens wat meer make up willen gebruiken maar waar moet ik beginnen? Ik gebruik nu alleen eigenlijk wat mascara en doe elke dag een dagcrème op. Ik zit te denken aan een fijne foundation en wat 'nude' oogschaduw waarmee je een beetje een smokey eye effect kan krijgen. Wat gebruiken jullie? Welk merk vind je fijn? Welke tips zou je me mee willen geven? Alvast bedankt!
Het ligt een beetje aan je budget, maar laat je eens opmaken bij de betere drogist. Zo heb ik mijn perfecte foundation gevonden. Bij foundation is het belangrijk dat je een goede ondergrond hebt zoals een serum en primer. Na de foundation even afpoederen. Beetje blush en/of contouring. Smokey eyes vind ik zelf niet geschikt voor overdag en het staat veel mensen niet mooi. Kijk eens een tutorial voor oog make up die bij jou type ogen past. Wat bij de een mooi staat is bij de ander afschuwelijk mascara en wenkbrauwpoeder tekenen ogen vaak mooi. Oogpotlood gebruik ik zelf niet omdat ik kleine ogen heb, eyeliner gebruik ik alleen voor feestjes of in de avond. Tot slot een lippenstift die past bij je huidskleur en tanden. Ik maak me niet elke dag op maar vind het heerlijk om af en toe te tutten
Je kan beginnen met een bbcream, is iets minder heftig dan foundation maar geeft wel een mooie lichte dekking! Vind zelf die van Maybeline heel fijn. Van foundation gebruik ik vaak die van Mac of (mijn laatste ontdekking en budget proef) Catrice HD liquid. Ik breng het altijd aan met een natte beautyblender, dit geeft het mooiste effect. Ik poeder het af met Mac prep&prime, dat is tegen glimmen. Dan een beetje blush (Sleek) en oogschaduw gebruik ik altijd van Urban Decay (de Naked palletes)
Bedankt voor jullie tips! Toch maar eens neuzen bij de betere drogisterijen. Ik zal jullie producten eens bekijken
Ik wissel BB creme van Yves Rocher en Garnier af. Voorkeur voor de eerste. Daarna een losse poeder van yves Rocher erover (ik glans erg snel). Verder ben ik gek op het Nude pallet van Essence uit Kruidvat: http://makeupbyrubysue.weebly.com/uploads/2/1/0/4/21043676/9403173_orig.jpg erg goedkoop en blijft de ganse dag goed zitten. Er zitten subtiele kleurtjes in, maar ook met een kleine sparkle accent voor de specialere gelegenheden. Tot slot wat mascara maar dat draag je al. Ben fan van die van de Hema (XL volume?) en een lipgloss of lipstick in een lichtroze/nude tint. bvb: https://img.makeupalley.com/hwthumb/980/980/1_0_8_9_1755978.JPG of http://www.yves-rocher.co.uk/images/catalog/products/detail_product1/W42773.jpg blij dat ik sinds enkele maanden terug meer make-up draag. Voel me zoveel mooier en vrouwelijker. Minder plain jane succes
O ja mocht je bij yves rocher kopen, geregeld staat de ganse webshop en winkel aan -50%. Online vanaf bepaalde bedragen ook extra kado's. Ik zou dan voor stellen om te wachten op mooie acties. Lang zal je niet moeten wachten normaal
Als ik ga werken enkel dagcrème (Nivea), eyeliner (Essence) en mascara. Zo zie ik er meteen al frisser en beter uit Vroeger ging ik altijd ongeschminkt en collega's zeggen me nu dat ik er hélemaal anders uitzie, mijn ogen spreken meer. Als we 'gewoon' weggaan : Bb cream van garnier, ogen idem hierboven, blush. Soms lippenstift. Als we nog voor iets 'sjieker' is doe ik daar nog smokey eyes bij Foundation gebruik ik amper
Ik heb een hele gevoelige huid en heb dus wat duurdere merken make up. Ik gebruik de BB-creme van Yves Rocher, van mac concealer & blusher en de rest van mijn make up is afkomstig van charlotte tilbury. mascara heb ik van verschillende merken. Mijn oog/gezichtsverzorging is sinds kort ook allemaal van Yves Rocher. Mijn huid reageert daar super op Denk dat ik een aantal van de make up lijn eens uit ga proberen voor de gewone dagen. Ze hebben vaak acties en scheelt veel in de portemonnee. Voor speciale gelegenheden hou ik het nog altijd bij mac & charlotte tilbury. Ik merk het verschil echt wel vergeleken met de goedkopere merken!
Ik gebruik nu de Garnier BB cream voor oily skin (de original niet nemen, dan glim je de hele dag vreselijk) en voor de rest gebruik ik catrice. even goed als de dure dingen, alleen wat goedkoper. en catrice/essence zijn proefdiervrij.
wat de andere dames ook zeggen ja. begin eens met een bb cream, ik moet ze altijd afpoederen maar dat is per persoon verschillend. als je naar een yves rocher of body shop gaat kan je je door een van de dames op laten maken met de producten die je eventueel zou willen kopen. dan kunnen ze meteen uitleggen hoe en wat
Ik gebruik de concealer van Rimmel, foundation van Rimmel 24 hour stay.. Dan afpoederen met matterende poeder van Essence. Dan wat blush, soms highlighter. Heel af en toe wat contouren (wat ik nog niet goed kan..) Als ik vrij ben oogschadum van I heart chocolate. Eyeliner van Essence en mascara van Cooz. Ben de laatste maanden steeds meer make up gaan gebruiken. Gewoon omdat ik het heerlijk vind om me mooi te maken en te tutten. Kijk eens op YouTube, daar heb je veel tutorials over hoe je je het beste en dus ook het mooiste kan opmaken!
Wat leuk al die reacties! Ik lees veel dat dames BBcream gebruiken. Waarom verkiezen jullie dit boven foundation? De markt in make up is enorm! Fijn om dan wat merken en ervaringen van anderen te lezen.
Weet je wat het trouwens is met al die verschillende merken? Wat de een prachtig staat is bij de ander niet mooi. Ik gebruik liefst foundation van dior, poeder en lipstick van chanel en gewoon essence van kruidvat voor mascara. Bb cream vind ik alleen die van biodermal mooi. Voor huidverzorging yves rocher zoals serum en reiniger. Maar qua makeup vind ik dat niets. Het zit niet mooi. Dus het is echt even uitproberen en dan goed je huid bekijken van dichtbij. Als je geen wow gevoel hebt even verder zoeken.
Bb cream is een gekleurde dagcreme. Het is lekker snel maar dekt minder dan foundation. Dat voelt ook wat zwaarder op de huid.
Hier ook een bb crème fan. Ik gebruik hem altijd (ik gebruik die van Estee lauder, daywear bb Cream). Wil ik wat meer op mijn gezicht dan gebruik ik 1 van mijn foundations die ik aanbreng met een beauty blender: Mac is 1 van mijn favorieten, je kan je bij de bijenkorf of in 1 van de mac stores goed laten adviseren. De visagisten daar weten precies welke kleur en product je nodig hebt. Verder draag ik nog graag wat bronzer, highlighter en blush. Zet mijn wenkbrauwen wat aan. Ik draag wimperextensions dus mascara gebruik ik nooit. Lipstick of gloss. Het lijkt veel allemaal maar het ziet er vrij natuurlijk uit voor overdag en ik ben in de ochtend binnen 5 a 10 minuten klaar.
Dit dus. Ik heb onlangs ook de make-up er weer wat meer bij gepakt en het is echt een kwestie van uitproberen, wat bij jou past en wat jij fijn vindt. Ik las eerst graag al die beautyblogs en als meerdere hetzelfde zeiden over een bepaald product, dan kocht ik dat, om uit te proberen. Tot nu toe in mijn ontdekkingsreis, ben ik echt heel erg blij met de oogschaduw en blush pallets van Revolution (sinds kort te koop bij (mijn) Etos). En de wenkbrauwmascara van Catrice (als ik met een potloodje begin, ben ik een uur bezig ). De eyeliners en de nagellakken van de Hema (de lichte kleurtjes dekken trouwens wel slechter). De colordrama lipstick potloden van maybelline (aanrader!) de bff lipstick van miss sporty. Foundation heb ik van L'Oréal infallible; mooi natuurlijk effect, maar ik gebruik het meer als concealer. En een stay matte poeder van..weet ik even niet meer. Een shimmer van Etosmerk en ook een shimmerstick van Catrice. Mascara gebruik ik dacht ik van maybelline, een roze met zwart, zo eentje met 2 borstels voor de boven- en onderwimpers. Dat kleine borsteltje werkt heel fijn, ook voor boven. Allemaal budget aangezien ik redelijk een groentje ben. En het klinkt heel veel, maar ik doe zelden alles tegelijk op en ga zeer vaak alleen met een beetje weggewerkte kringen en lippenstift de deur uit. Maar ik vind het een sport om goede budget producten te vinden en er af en toe lekker mee te experimenteren en te tutten.
Waar ik trouwens nog wel op zoek naar ben, zijn een beetje betaalbare fijne kwasten. Dus mochten mensen daar nog tips voor hebben...ik blijf meelezen dus
ik gebruik BBcream omdat ik anders geplamuurd eruit zie. dat wil ik niet. BBcream is minder dekkend en ziet er natuurlijker uit. (zelfs met mijn rosacea) Zoeva kwasten schijnen goed betaalbaar en erg fijn te zijn. en Real Techniques worden veel gebruikt. ik vind een spons zelf ook fijn werken.
Real techniques kwasten zijn betaalbaar en van goede kwaliteit.. ik gebruik ze al jaren en ze zijn nog steeds mooi
Kwasten van real techniques zijn goed en betaalbaar idd. Ik heb ze op iherb besteld, veel goedkoper dan bij ons. Qua make-up merken is het echt uitproberen Ik zou dan de volgende toevoegen: Concealer Foundation Evt wat poeder voor het matte effect Blush Lippenpotlood (je lippen helemaal mee invullen, niet alleen het contour) Oogschaduw (crème, is makkelijker om mee te beginnen) Mascara Wenkbrauwpotlood Dit is echt het minimum als je het aan mij vraagt haha Concealer is Mac m'n favoriet Foundation..voor het dagelijkse gebruik heb ik liever licht dekkende foundations. Heb er nu een van ysl Poeder hd poeder van mufe Blush van Mac Potlood ik vind die van essence ideaal!! Lekker goedkoop, zacht en blijven best goed zitten Oogschaduw van Chanel (crème) Mascara die van action is eigenlijk best oké Wenkbrauwen ik ben fan van Anastasia producten voor de wenkbrauwen