laminaat in je hele huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Alita, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Ja daar ben ik weer....:D
    Vandaag waren we bij een bouwmarkt en daar keken we gelijk nog even naar wat lamelparket. Maar wat is dat gewone laminaat allemaal veel mooier! Veel meer keus en mooiere kleuren ...:)

Nu zaten wij te twijfelen tussen echt parket en lamelparket maar laminaat is ook supermooi en uhmmmm veel goedkoper:D

Dusssss nu is mijn vraag.......wie heeft er ervaring met laminaat door je hele huis.....dus woonkamer en keuken?!

Het lijkt mij veel handiger. Je hoeft niks te onderhouden en het is niet zo gevoelig als echt hout....je hebt tegenwoordig laminaat dat bijna niet te onderscheiden is van echt hout!

2. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier een hele mooie laminaat met houtnerf en v groef rond om. De planken zijn extra breed en vooral lang. Heel erg mooi. Het ligt in de woonkamer en keuken en geen onderhoud natuurlijk. Ideaal!

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben het ook in de woonkamer, keuken, gang. Ideaal.

4. Jel

Jel Niet meer actief

Wij hebben het ook boven en beneden. Boven een goedkoop soort, zelf gelegd. En beneden een duur soort, laten leggen.

We zijn er blij mee, het is makkelijk te onderhouden.

5. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben overal laminaat in huis, behalve in de badkamer en toilet beneden.
    Wij hebben ook nergens drempels dus dan is het mooier om het allemaal door te laten lopen.
    Ik snap niet dat sommige mensen bang zijn voor laminaat in de keuken.
    Gaat hier al 6 jaar prima, en in vorige huis 12 jaar..
    Nooit problemen gehad.

6. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    wij gaan het doen, dus dan komt er laminaat in de woonkamer en hal. in de keuken komt zeil omdat we een incontinente hond hebben die in de keuken plast, is iets makkelijker schoon te houden en het trekt niet in het laminaat. we hebben al laminaat in de slaapkamer. in de aanstaande baby kamer komt ook nog laminaat. (wij wonen gelijkvloers)

7. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Wij hebben door het hele huis een grijs eiken laminaat vloer, behalve in de keuken, daar hebben we van die grote grijze tegels. Een mooie strip tussen het laminaat en de tegels, ben er erg blij mee!

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wij hebben ook door het hele huis een laminaat vloer! Super ideaal alleen hebben wij met een nerf, daar gaat altijd wel troep tussen zitten....EN je ziet er alles op qua voetstappen, maarja zo weer weg te dweilen!!

9. Alita

Alita Niet meer actief

ja waarom bang voor laminaat in de keuken.:cool:...eigenlijk gewoon niet over nagedacht.:)...stom he! We waren zo bezig met parket of grind of of of.:cool:....nu vandaag zo`n heldere ingeving dat laminaat veel handiger is!:D

Geen onderhoud en net zo mooi eigenlijk!
    Heb nu al donkerbruin laminaat in de kamer maar dat is 100x niks! Je ziet er alles op.

Maar we hebben echt mooie laminaat gezien.......merk quik step

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier grijze laminaatvloer, extra brede planken

11. Alita

Alita Niet meer actief

Brede planken hebben we ook gezien idd...maar ons huis is niet erg breed maar wel lang en dan is het volgens mij minder mooi

12. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Wij hebben een gelijkvloerse woning en overal laminaat behalve in de wc en badkamer.

Het voordeel aan geen vloerbedekking is dat je de vloer kan stofzuigen en dweilen. Zelf vind ik het makkelijker en hygienischer dan vloerbedekking.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja hier door het hele huis laminaat behalve kamertje van zoonlief, daar ligt een hele vette puzzel motief vinyl. Ben super blij met mn laminaat. vond t wat prijzig maar zou t voor geen goud anders willen. dweilen, stofzuigen, alles kan

14. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Hier ook hetzelfde laminaat door het hele huis, behalve de wc en badkamer natuurlijk ;). Ideaal

15. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    wij hebben ook laminaat door het hele huis...wonen in een appartement dus alles sluit mooi aan. Vind het erg mooi staan :D Ook in de keuken hebben we laminaat echter hebben we onlangs lekkage gehad en kunnen we nu over het laminaat in de keuken heen surfen zo bol staat het..dus daar heb ik nu wel een beetje spijt van...we gaan dit vervangen voor PVC laminaat...waterbestendig...misschien is dat een optie..kijk eens op www.flexxfloors.nl of www.handyfloors.nl Suc6 met maken van je keuze!!!

16. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben laminaat in antraciet dat net op tegels lijkt maar dan verschillend formaat ( wildverband ) op de benden verdieping.
    Op de bovenverdiepingen eiken laminaat ( ook op zolder omdat wij een mega zolder hebben met rechte muren dus een lounge/hobby zolder is

17. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Wij hebben overal (op badkamer en wc na) laminaat, ideaal!

Hadden eerst in de woonkamer parket.. vond het 10x niks dus ben blij met mn laminaatje hihi

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hier ook veel laminaatervaring. Mijn belangrijkste tip voor iemand die laminaat wil kopen:

Kies NIET voor laminaat met een glad oppervlak. Dit 'spiegelt', maar als het ook maar íets vies is, zie je er alle vlekken op. (Zweetvoeten, schoenzolen, dweilpogingen)

Vooral tegen het licht in, bijvoorbeeld als je richting een raam kijkt. Bah.

19. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

De houten vloer beneden vervangen we niet zo snel. Boven ligt laminaat en het is idd ideaal. Zeker met de keuze die er nu is.

20. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Wij hebben ook door het hele huis laminaat. Woonkamer, gangen en onze slaapkamer allemaal dezelfde kleur. Slaapkamer van dochter en baby ligt wit laminaat en in de keuken ligt een soort zwart/grijs laminaat wat lijkt op tegels. Overal wel met rondom v-groef, dat vind ik mooier :).

Deel Deze Pagina