Als vrouw meer inleveren na het moeder worden.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Paris91, 21 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja maar deze klussen maken wel dat hij zijn werk als een uitdaging blijft zien. Hij is overigens ook maar een servicemonteur in de glastuinbouw. Juist met deze klussen verdient hij goed en dat doet die niet door enkel in Nederland zijn klussen te doen en hij komt echt overal ter wereld. Ik gun het hem ook gewoon. Enne oppassen hè’ wij zijn niet maar doktersassistentes;)
    Wij zijn de spil van de praktijk en ik ben ook goed in mijn werk. Mijn werk ik echt iets waarvan ik kan zeggen dat ik daar echt goed in ben.
    Nav dit topic heb ik het er gisteren ook over gehad en zijn wens is echt wel om een dag minder te gaan werken en dan kan ik een dag erbij gaan werken want nu de kinderen ouder worden heb ik ook gewoon tijd over en ben het thuis zitten ook wel een beetje zat aan het worden ;)
    Binnenkort weer een leuke cursus volgen op het werk en dan blijf ik ook een beetje geprikkeld.
     
    Paris91 en Liekje81 vinden dit leuk.
  2. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Helemaal mee eens.
    Naar mijn idee zijn vader- of moedergevoelens helemaal niet zo anders. hebben beide dezelfde loyaliteit. Maar het wordt het wel anders gemaakt, door verwachtingen van de omgeving e.d.
    En je kiest toch beide voor kinderen, dan weet je ook dat je allebei vrije tijd aan het inleveren komt.
    Ook al vooraf. Ik begrijp dat sommige banen moeilijk zijn om parttime te doen. Maar uiteindelijk heb je wel voor die baan gekozen met misschien het vooruitzicht dat je ooit kinderen wil. Of andersom voor kinderen gekozen wetende dat je niet van baan wil wisselen. Dan ga je er naar mijn idee al van uit dat de vrouw wel (meer uren) thuis blijft, of je hebt er helemaal niet over nagedacht.
    Waarom zouden vrouwen hier wel over na moeten denken en accepteren dat kinderen boven alles gaan, en mannen niet?

    Voor ts. De vraag die ook meteen bij mij opkwam, is hij wel eens een dagje alleen met de kinderen. Zou wellicht heel goed zijn om dat regelmatig te doen.
    Wij werken nu allebei evenveel uur, 32 uur. En verdelen hobby's, huishouden e.d. ook gelijk. Wellicht gaat dat bij ons straks ook veranderen. Wij hebben afgesproken dat diegene die minder uren gaat draaien, meer huishouden e.d. gaat doen, maar dan tellen we alleen de tijd waar op de kinderen slapen. Dat passen we aan in onze verdeling. Tenslotte ben je die overige uren druk bezig met de kinderen.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  3. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.121
    4.336
    113
    Home
    Mijn man ook hoor
    Als ik hem zou vragen te minderen zou ie dat wel doen maar ik heb er geen problemen mee
    Maar als een vrouw daar moeite mee heeft moet je daar wel samen een oplossing voor zoeken

    Toen de 2e net geboren was en de derde was ie in het begin wel meer thuis
     
  4. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.500
    2.393
    113
    Zoals ik het lees is je man vooral met zijn eigen behoeftes bezig.
    Hij heeft het voor zichzelf goed voor elkaar. Maakt carrière, sport en houdt zijn sociale leven op peil.
    Jij hebt niet alleen ingeleverd op sport, maar daardoor ook op je sociale leven.
    Wat voorheen jouw sportdag was is dat nu niet meer.
    Het zou andersom moeten zijn.
    Jouw sportdagen blijven jouw sportdagen, moet hij werken dan zal er oppas geregeld moeten worden. Ik zou ook afspreken dat je bijvoorbeeld 1 keer per maand samen iets leuks gaat doen, de overige zaterdagavonden kun je dan kiezen om samen op de bank te gaan zitten of dat je met vriendinnen wat gaat drinken.
    Dan nog steeds is hij vaker van huis dan jij, maar dan lever jij minder in.
    Vindt hij dat niks, dan zal hij een compromis moeten sluiten, dus een avond niet blijven hangen na het sporten bijvoorbeeld.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  5. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Hij is weleens alleen met de kinderen, omdat hij veel makkelijker vrij kan op zijn werk dan ik. Dus als dochter ziek is, of oma is op vakantie neemt hij vrij ipv ik. Nu ik rust moet houden in de zwangerschap heeft hij de weekenden ook vooral de zorg voor onze dochter.
    Hij kan dit bedrijf overnemen, daarom moet hij er nu veel tijd in steken. Ik heb 0 doorgroeimogelijkheden nu, en vind mijn werk toch niet leuk genoeg om meer dan 3 dagen te werken, dus dat maakt ook niet uit.
    Het is puur de verdeling van vrije tijd.
    We zullen het er als de baby er is nog goed moeten bespreken. Het heeft voor mij nu toch geen zin om vaste sportavonden op te eisen, omdat ik niet weet hoe snel ik zal herstellen..
    Weet na het openen van dit topic in ieder geval dat ik niet overdrijf of teveel vraag..:)
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Zaterdag in de ochtend is evt ook een sportoptie. Plan je eigen sociale ook gewoon in anders komt t er echt niet van. Huishoudster is echt geen overbodige luxe ik denk er hier ook over na. Man gamed 3 avonden, hij werkt 4 dagen en ik 3. We sporten beiden niet meer maar rennen voldoende achter onze dochter aan. Sociale leven is hier echt samen, we kennen elkaar ook uit die gecombineerde vriendengroep dus tja. Huishouden verdelen we met een app (our home) werkt best aardig. Niet dat t altijd op de manier gaat hoe jij t zou doen maar hey er wordt meegeholpen naar rato.
     

Deel Deze Pagina