als vrouw naar turkije?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door happyglow, 9 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Elk jaar ga ik (om persoonlijke redenen) alleen met onze oudste dochter op vakantie. Nu zag ik een geweldig hotel in Turkije maar ik vraag me af of ik daar heen kan in mijn eentje of dat ik onwijs lastig gevallen word. Ik kan best van me af bijten hoor daar niet van maar zal het veilig zijn? Ik ben zelf blank en blond, mijn dochter is wel getint met donkerbruin haar dus die zal daar wel goed tussen passen.

Mijn man geeft aan dat hij het geen probleem vond, tijdens onze gezamelijke vakantie naar Tunesie heb ik mezelf ook gered toen ik een uitstapje maakte met mijn dochter alleen dus ik zou dat in Turkije ook wel doen was zijn mening en dat is wel zo maar ik zou graag ook een mening willen horen van mensen die daar ook werkelijk geweest zijn, dat zijn wij namelijk niet.

2. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ik weet niet waar in Turkije je naartoe wilt? In de toeristische gebieden kan het sowieso wel. Al wordt je in Turkije toch al wat meer 'lastig gevallen'. Dan doel ik meer op alle toeristen. De wat minder toeristische gebieden zijn ook wel te doen, maar je moet sowieso oppassen als vrouw zijnde. ;)

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Kan prima hoor.
    je bent voor hun gewoon een toerist die geld heeft.

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Ik was sowieso van plan naar een toeristische plek te gaan met mijn dochter. Ga geen onnodig risico lopen. De hotels zien er gewoon zo leuk uit daar met al die glijbanen e.d..

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Ik vond de mannen in Tunesie vele malen irritanter dan in Turkije, dus als je je daar gered hebt alleen moet het in Turkije ook wel lukken. Zeker als je een beetje in toeristisch gebied blijft.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Kan zeker wel! Gewoon duidelijk aangeven als er iemand naar je toekomt dat je geen interesse hebt en zeker in een hotel kent het personeel je na een paar dagen wel en zullen ze je niet lastig vallen.

7. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Dank jullie wel! Dan denk ik dat het Turkije word. Vind het qua prijs/kwaliteit overal wel goed uitkomen eigenlijk. En al die glijbanen zijn errug aantrekkelijk!

8. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Turkije wel...tunesie vond ik persoonlijk wel erg vervelend en zou dat afraden.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Jawel joh! Geen probleem, zeker niet in de toeristische gebieden. Ik ben er 3 keer geweest en heb regelmatig dingen alleen ondernomen en werkelijk geen enkele keer heb ik mij onveilig gevoeld.

10. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Turkije is zeker goed te doen.
    Er ismij ooit verteld, weet niet of dat nog zo is, dat het in de toeristische gebieden voor turken verboden is om vrouwen (of alle toeristen, dat laat ik in hetmidden) aan te raken. Als een agent of militair dat ziet hebben ze een groot probleem.
    Heb ze ook nooit als lastig ervaren, tuurlijk willen ze geld aan je verdienen maar dat is logisch. Egypte vond ik verl erger, daar zou ik als vrouw niet snel zonder man heen gaan.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Tja als je binnen hotel blijft is niets aan de hand als je buiten gaat ip markten is wel zo dat je zal steeds aangesproken worden etc maar is zeker veilig wel gewoon zwaar irritant

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Haha dat klopt niet hoor maar het is wel zo dat ze in principe toeristen niet meer vanaf de straat naar binnen mogen lokken/praten of ze ongewenst op straat lastig mogen vallen. Niet gezegd dat dat nu helemaal niet meer gebeurt maar het is wel.veel minder dan eerst

Deel Deze Pagina