Wij gaan deze zomer naar het zwarte woud op vakantie en we zitten er aan te denken een of twee dagen Europapark eraan vast te plakken. Nu kijk ik net op de site en zie helaas bij zeer veel attracties een minimale leeftijdsgrens staan. Ik ken wel de minimale lengte grens, maar dit heb ik niet eerder gezien. Nu is het zo dat onze zoon bijna 1,20 meter is (bij die tijd is hij dat ook echt) en hij superblij is dat hij nu eindelijk in veel attracties mag, wat tot nu toe nooit mocht. In nederlandse parken is het gewoon de grens dat je min 1,20 moet zijn, je leeftijd maakt niets uit! Maar hier staat overal bij dat je en min 1,20 moet zijn, maar dan ook min 6 jaar!! Hij is op het moment dat we gaan 5 jaar en 10 maanden en mijn vraag is dan ook aan mensen die er al zijn geweest, gaan ze zijn leeftijd elke keer controleren? Ik bedoel het ene kind durft gewoon overal in (die van ons dus) en het andere kind vind alles doodeng. Ik vind die lengtegrens prima en natuurlijk zelfs voor zijn veiligheid heel goed, maar dat hij dan nog net twee maanden te jong is zou wel heel sneu zijn. Als ze daar echt zo streng in zijn weet ik ook niet of we wel moeten gaan, want als we bij elke spannende attractie een huilend kind hebben heb ik er geen zin in, want het zijn heeeel veel attracties met deze lengte en leeftijdgrens. Ik hoop dat iemand ervaringen heeft!? (Hetzelfde geldt voor onze driejarige dochter, die is al ruim over de 1,00 meter, maar bij die attracties staat dan weer minimaal 4 jaar en dat is ze dan nog niet!
geen ervaring hiermee... ik kan me soms wel voorstellen dat een jong kindje niet altijd beseft wat veilig is en wat niet en dat daarom de leeftijd belangrijk is. Afgelopen week in een klein pretparkje geweest (heel klein) daar waren ze vrij makkelijk. Maar oke. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wel park je gaat.. we zijn zelf nog op zoek eigenlijk.
geen ervaring met Europapark, wel met Legoland. Het personeel ging daar echt niet controleren of een kindje wel exact groot/oud genoeg was... volgens mij lieten ze de verantwoordelijkheid lekker bij de ouders. En als ze het vragen laat je je kind dan toch gewoon zeggen dat hij 6 is, ze gaan echt niet in de rij om zn paspoort vragen als er nog 100 man achter staat. mag ik vragen waar je gaat overnachten in het zwarte woud? Ik ben ook nog op zoek naar een huisje
@cowgirl, wij blijven een weekje in een appartement wat bij camping muenstertal hoort. Dus we mogen gebruik maken van hun faciliteiten, maar slapen wel lekker luxe we zijn er nog nooit geweest, dus kan je er verder niet veel over vertellen. Echte vakantieparken zoals in nederland zijn er in ieder geval niet, hebben wij in ieder geval niet kunnen vinden. Campings en pensions etc zijn er genoeg. Succes met boeken! Ja we gaan onze zoon maar leren dat hij sechs moet zeggen, haha, maar als ze in het duits vragen verstaat hij het toch niet. Het gaat toch om de lengte, en daar voldoet hij aan, dus we zien het anders in het park wel. En twee maanden later is hij zes, dus het is niet zo dat hij pas 4 is ofzo.