Hoi meiden, Volgend jaar wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd. Wij krijgen dan een mooie hoekkeuken waar de spoelbak onder het keukenraam zit. De keuken zit aan de straatkant en we hebben geen voortuin. Raam grenst dus direct aan de stoep. Hebben jullie tips over geschikte raambekleding? Het is dan vooral tegen inkijk want de keuken ligt op het noorden en zal dus weinig zon krijgen. In onze huidige keuken hebben we geen raambekleding (geen inkijk), maar wordt het raam tijdens het handen wassen wel vaak nat, de handen worden dan iets te enthousiast uitgeschud. Dus ben ik ook bang dat de nieuwe raambekleding dan erg snel vies wordt. Hebben jullie tips?
Wij hebben precies hetzelfde. Er hangt nu een houten luxaflex van de vorige bewoners. Wil nog steeds wat anders maar weet ook niet wat. Dit ding zit altijd dicht vanwege de inkijk en daardoor is het altijd donker in de keuken.
Gewoon leuke raamfolie die je kan plakken? Zijn allerlei patroontjes in te krijgen, makkelijk schoon te maken zonder dat je steeds de ramen moet wassen Kun je nog altijd een rolgordijntje ophangen wat je in de avonden omlaag doet.
Wij hebben plissé gordijnen van ikea, als die vies worden kopen we weer nieuwe. Wij hebben de keuken achter en geen inkijk. Dit hangt er zodat er wat hangt zeg maar SCHOTTIS Plisségordijn - IKEA
Ik heb een vouwgordijn hangen. Ik vind het handig dat het in de wasmachine kan als er spetters of vliegenpoep op zit. Bij een rolgordijn kan dat niet. Alleen raamfolie vind ik een beetje kaal.
Wij hebben nu een rolgordijn maar we willen graag plissegordijnen. Die kun je helemaal dicht doen maar ook van onder dicht of juist op ooghoogte een balk maken.