Ik wilde mij naar aanleiding van dit topic inschrijven maar ik heb last van hart en vaatziektes dus ik mag helaas niet doneren.
Ja, ik heb me jaren geleden al aangemeld. De kans dat je ook daadwerkelijk een oproep krijgt is erg klein, maar zou het met liefde doen!
Nee ik niet. Maar naar aanleiding van dit topic en het andere over orgaandonatie gaan man en ik er vanavond eens voor zitten en informatie opzoeken. En wie weet ons aanmelden
Fijn om te horen dat er toch best veel mensen wel stamceldonor zijn. En super dat er zelfs mensen zich aangemeld hebben Nav dit topic, echt top! Inderdaad was ik een optie vergeten, fijn dat die er alsnog bij gezet is. Ik had er nooit echt over nagedacht dat er bepaalde eisen werden gesteld. Op zich natuurlijk ook wel logisch, maar jammer voor degenen die zich anders graag aangemeld hadden.
Ja En ook navelstrengblied gedoneerd na bevalling jongste! Ik ben alleen geen bloeddonor, elke x wil ik me aanmelden maar dan ‘mag’ ik niet vanwege zwangerschap/reizen etc
Ik wilde na de bevalling de navelstreng doneren maar dit ging op het laatste moment niet door ivm antibiotica tijdens de bevalling en een spoedkeizersnede.Binnenkort maar eens verdiepen in stamceldonatie...
Nu net aangemeld. Wel gelogen over mijn huidige gewicht in verband met zwangerschap Dus gewoon het gewicht van voor de zwangerschap gepakt. Mag je eigenlijk stamcellen doneren als je zwanger bent? Niet dat ik er vanuit ga dat ik binnen 15 weken opgeroepen word, maar toch.
O aha, het antwoord op mijn eigen vraag al gevonden https://www.matchis.nl/word-stamceldonor/veelgestelde-vragen/
Ja natuurlijk. Ik hoefde er niet over te twijfelen, want mijn vader is overleden aan acute leukemie toen ik nog kind was. Hij heeft geen transplantatie gehad, is daar niet stabiel genoeg voor geweest, maar als ik mensen met leukemie kan helpen, doe ik dat met alle liefde. Tot nu toe een keer gebeld (voor een voorselectie), maar toen gaf ik nog borstvoeding en mocht ik dus niet.
Ik ben bloeddonor en (in potentie) stamceldonor en orgaandonor. Er zijn eigenlijk ook altijd bloeddonoren nodig. Dat wil ik ook graag nog een keer noemen!
Volgens mij kon je 'vroeger' ook alleen maar stamceldonor worden als je bloeddonor was. Ik heb me iig op mijn 18e gelijk aangemeld als bloeddonor en na een jaar kwam de vraag of ik stamceldonor wilde worden.
Ik mag niet ivm epilepsie. Mijn vader is ooit opgeroepen. Hij is het uiteindelijk na de onderzoeken niet geworden van de twee mensen. De andere persoon matchte beter.
Ik heb een tijdje geleden een setje aangevraagd maar nog niet terug gestuurd dus dat moet ik even doen.