Ja, een jaar of twee nu denk ik. Er stond toen een artikel in de krant over een vrouw die net moeder was geworden en een stamceldonor nodig had, maar er was nog geen geschikte donor gevonden ivm tekorten. Ik was toen ook nog niet zo lang moeder en moest er niet aan denken om mijn kind niet op te kunnen zien groeien. Toen heb ik mij gelijk aangemeld!
Nope, ik mag geen stamcel- of bloeddonor zijn. Maar ik ben wel al sinds ik een kind ben "gewoon" donor. Pluk mij maar leeg straks hoor.
Ja nu zo'n half jaar. Ik zou het zo fijn vinden om iemand te kunnen helpen. Het setje van mijn man ligt al maanden in de kast. Dat gaat hij zo regelen.
Heb ik ooit weefseldonatie gehad? Ja maar dat was eigen weefsel. Dus chronische ziekte... valt kraakbeen daar ook onder?
Ja! Ik ben ruim 3 jaar geleden stamceldonor geworden nadat mijn zus leukemie kreeg ,dit was vlak na haar bevalling. Destijds heb ik me laten testen om te kijken of ik haar donor kon zijn , maar helaas waren we geen match. Uit paniek ben ik toen overal oproepen gaan plaatsen ( ook hier ), en de media gaan opzoeken en hebben we met een groep mensen onwijs veel donoren kunnen werven ( ruim 20.000 dacht ik toen ). Me zus heeft toen ook haar match gevonden en is behandeld.. helaas is de leukemie na een jaar terug gekomen. Hierna is zij weer behandeld en heeft eergister het goede bericht gekregen kanker vrij te zijn ( voor nu ). Heel dankbaar dus
Ja, alleen ben ik nu eigenlijk iets te zwaar. (Gaat om 5-10 kg) Overigens ook aangemeld na oproep hier op ZP
Ik vroeg mij altijd al af hoe het nu met jullie ging! Vreselijk dat de leukemie weer terug kwam maar ook super te lezen dat ze nu net zo’n goed bericht heeft gehad!
Heeeee, ik heb me destijds geregistreerd nav jouw verhaal! Wat fijn om te horen dat het momenteel goed met haar gaat, maar wat spannend ook. Ik kan me voorstellen dat het angstig blijft.