Bol.com louge verkopers

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 2 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik heb dit al vaker in topics voorbij zien komen. Dat je heel makkelijk via nederlandse ondernemers die gebruik maken van bol.com ali express producten kan kopen voor 10x de prijs die je op ali betaald. Radar besteed daar nu een stukje aan. Erg intressant. Bol.com laat namelijk voordoen alsof je bij hun koopt (bevestiging mail bedankt dat je in onze winkel koopt, je betaald aan bol.com) maar uiteindelijk is bol.com geen winkel maar een platform waardoor ze niet verantwoordelijk zijn voor de producten die hun verkopers aanbieden en ook geen garantie geven zoals volgens Nederlandse wetten moet. Iets om goed op te letten dus bij grotere aankopen!

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.654
    5.695
    113
    Ik had het eerst nooit zo door totdat ik ovulatietesten zocht op bol.com. zag ik gewoon de zelfde testen als bij de action maar veeel duurder. Lullig als je niet beter weet.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Zijn dus hele youtube tutorials van tieners hoe je op die manier via bol.com duizenden euro's per maand kunt verdienen. En bol.com pikt zijn graantje mee dus zal er geen stokje voor steken en noemt het van die verkopers slim ondernemen (wat het ook is maar eerlijk is het zeker niet).

4. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Mmm bol heeft toch ook wel een goede klantenservice. Ik kan me niet voorstellen dat als er meerdere klachten binnen komen over bepaalde verkopers, dat ze er dan niks aan doen. Zo haalden ze ook advertentie van aanbieders van mondkapjes voor absurde prijzen weg, de afgelopen week. (Was op het nieuws)

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.800
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Mja, eerst hadden ze zo'n beetje het alleenrecht waardoor ze hogere prijzen vroegen en nu werken ze al een poos samen met andere verkopers waardoor ze natuurlijk ook een wat hogere prijs moeten vragen om er nog een slaatje uit te kunnen slaan..

Marktonderzoek loont nog altijd is mijn visie.

Kom toevallig zojuist van bol.com af ;)

Overigens ben ik het eens met @Zwierezwaai over de goede klantenservice. Zo nu en dan wel eens nodig gehad. 1 keer moest ik ineens verzendkosten betalen om een product te retourneren. Product kwam van een derde partij af. Maar dit is niet in lijn met de regels van bol dus heb de klantenservice ingeschakeld en kreeg gewoon netjes de verzendkosten terug.

PS: geen idee of het handiger is ivm. zoekopdrachten om je topictitel correct neer te zetten, maar het is louche.
    Gewoon een tip en geen zeikmodus.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Omdat het in het nieuws was, haalden ze ze weg. Er staan nog wel interessante handgel koopjes, slechts 40 euro per flesje.....

Bol haalt alleen dingen weg als ze er anders slechter van worden, ik heb ze ook weleens gewezen op producten met een marge van 1000% van ali express, die staan nog gewoon op de site. Bol heeft idd een best goede klantenservice voor de producten die ze zelf verkopen, maar als je ali express prul explodeert (is geen grapje he, dat gebeurt afentoe, genoeg filmpjes te vinden), hoef je niets van ze te verwachten hoor.

Overigens geldt dit niet alleen voor bol, ook amazon staat vol met ali express producten tegenwoordig. Ik vind het best storend, je moet tegenwoordig bij alles de herkomst checken wat je online koopt en niet van een bekend merk is.

Taiga en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Het is al jaren bekend bij Bol ,ik heb wel eens gekeken voor Diamond paintings maar ze rekenen de hoofdprijs daar en het komt gewoon bij Ali weg.Pasgeleden nog een Lego set die 70euro boven de prijs zat, werd verkocht door een plantenwinkel ergens in Nederland, zat ook niet helemaal lekker.Dit hebben ze wel opgelost ,de "verkoper" is weg maar het is tegenwoordig echt goed opletten bij Bol ,erg jammer.Er staat ook heel vaak bij dat hetzelfde product door meerdere verkopers verkocht word, niet iedere verkoper hanteert dezelfde prijs.
    Het komt denk ik doordat je al snel via Bol je boeken ook weer kon verkopen ,de tweedehands afdeling ,volgens mij is dit een beetje uit de hand gelopen richting oncontroleerbaar.
    Klantenservice reageert er de ene keer goed op,andere keer niet, niet echt in lijn met elkaar.Verder wel goed met problemen oplossen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Dit is een van de redenen waarom ik niet meer zomaar iets bij bol of amazon koop. Ik heb het idee dat veel van deze partners zich niet aan de Europese regels houden (qua veiligheid, chemische stoffen etc), dat ze het importeren zonder kennis van nodige keurmerken en je idd Aliexpress prul koopt voor een veel te hoge prijs met alle mogelijke risico's van dien.

Maar voordat je een product in je winkelmandje doet kun je de partner al zien en eventueel onderzoek doen. Ik heb wel eens bij zo'n partner gekocht (geen Aliexpress meuk) en heb de ervaring dat ze qua levertijd ook niet strikt zijn, als ze al leveren.
    Vaak zijn het ook van die louche bedrijfjes die op een bijzondere vestiging zitten.
    Of je krijgt een heel bijzondere verpakking om je product heen. Bol streeft zelf voor duurzaamheid door de dozen zo klein mogelijk te versturen, maar de partners doen maar wat. Vind dat ook heel bijzonder...

Het is vooral zonde van de goede naam van bol, maar vrij gebruikelijk bij de concurrenten van ze en hip in ecommerce land.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De meeste van die aliexpress prullen mogen in Europa niet verkocht worden (geen C E keurmerk). Dus volgens mij zijn die verkopers gewoon strafbaar. Ik vraag me af of je daar als particulier consument wat mee kunt, als zoiets toch via een Nederlands platform wordt aangeboden.
    Het zou natuurlijk nog fijner zijn als een instantie als de nVWA of een organisatie als consumentenbond eens wat van die types aanklaagt. Dat maakt dit soort praktijken in ieder geval minder aantrekkelijk.

Zonnestralen en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Hetzelfde verhaal met vloggende kinderen die geld verdienen met youtube: op internet kan en mag schijnbaar wel alles.
    Ben benieuwd wanneer hier eens iets aan wordt gedaan. Heb het idee dat de mensen die hier over gaan zelf niet veel kennis van internet hebben.

Zwierezwaai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina