Als ik veel melkproducten gebruik, krijg ik daar huidklachten van. Ik eet/drink nu zo min mogelijk zuivel en dat helpt. Iemand zei tegen me dat ik misschien wel zure melkproducten (karnemelk, yoghurt) zou kunnen gebruiken zonder klachten te krijgen. Ik kan niet echt iets vinden op het internet hierover. Zijn er hier 'melkdeskundigen' die weten of dit waar is (en waarom dan)?
Hier precies het zelfde, ik reageer slecht op zuivel en eet of drink het dan ook bijna niet! Heb eens gehoord dat het met mijn bloedgroep te maken zou kunnen hebben. (O positief, de meestvoorkomende!)
Mijn zus vertelde laatst exact hetzelfde. Zij gebruikt al jaren geen melk en vla meer en merkt een hele verbetering. Zij gebruikt wel yoghurt en karnemelk, dit mocht ook is haar toen uitgelegd. Heb alleen geen idee van zie ze deze wijsheid heeft
Ik weet wel dat je meer kans hebt op puistjes door de natuurlijke hormonen in melk en andere melkproducten.
Dat van die bloedgroep had ik nog niet eerder gehoord, even op gegoogled Al surfend las ik ook dat je last van melk kunt hebben op twee manieren. Doordat je niet tegen lactose kan (melksuikers) en dat uit zich meestal (of alleen?) in darmproblemen. Of doordat je last hebt van de eiwitten in de melk, en daar kun je geloof ik eerder huidklachten van krijgen. Als het de lactose is waar je last van hebt, kun je zure melkproducten vaak wel enigszins verdragen. Maar als het de melkeiwitten zijn waar je last van hebt, heb ik niet de indruk dat yoghurt of karnemelk beter te verteren zijn... De hormonen in melk zitten waarschijnlijk in alle zuivelproducten, toch?
Volgens mij heeft dat met het zure ervan te maken. Ik heb het wel eens vaker gehoord, namelijk. In zure producten zit iets (of het zit er juist niet in, dat weet ik niet zeker) waardoor je lichaam het beter kan verwerken. Zoek eens op "lactose-intolerantie", dan kun je best het een en ander vinden daarover.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat in zure producten de melksuikers (deels) omgezet zijn, waardoor je er minder last van hebt als je daar intolerant voor bent. Ik denk alleen dat ik eerder last heb van de melkeiwitten en niet van de lactose, en die eiwitten zitten in zure producten nog steeds, volgens mij.