Hoi, ik stel de vraag maar even hier... Ik heb heel veel mooie opgemaakte bedjes/wiegjes gezien in verschillende topics. Mijn vraag is, als iik het wiegje opmaak en het dekentje en lakentje dus onder het matrasje opvouw dan ligt het voeteneinde dus hoger als de rest.. Hebben jullie allemaal onder het hoofdeinde van het matrasje een opgevouwen handdoek liggen ofzo? Anders ligt de kleine met de beentjes hoger als met het gezicht en dat is juist niet de bedoeling natuurlijk. Hoe doen jullie dit?
Opgerold handdoekje onder het hoofdeinde inderdaad. Hier zelfs zo dat ze iets hoger ligt met haar bovenlichaam ivm. het vele spugen dat ze in het begin deed.
slaapzakjes Gat wat flauw. Maar toch, ideaal. Maar geen andere tip dan inderdaad iets onder de matras te leggen bij het hoofd. En de deken niet opvouwen aan het voeteneind, maar echt onder de matras door laten lopen. Misschien heb je dat al wel gedaan hoor, maar dat scheelt ook nog weer een beetje.
Wat ook kan is het dekentje een stukje dubbelvouwen naar binnen toe, zodat er minder overtollige stof onder het matras komt. Je hebt dan wat deken dubbel liggen bij het voeteneinde, of juist bij het lijfje. Dit zie je bij de meeste dekentjes helemaal niet erdoorheen, de scheidslijn van dubbel en enkel. Het kan bij kou zelfs wel lekker zijn als er een extra laagje deken over het buikje ligt.
ik heb hetdekentje niet echt ingestopt , wel tussen matras en ledikantje maar het steekt eruit zeg maar , ziet er dus niet strak uit maar dat is bijzaak vind ik
Ik had in het wiegje 2 handoekjes liggen en nu in het bedje een dekentje onder het matras aan de bovenkant.
ik had er 3 kleine handdoekjes onder gedaan... 2 bij de hoofd en 1 helemaal boven in... andrs zak het daar weer na benee...
Ik had (ledikantje) soms de deken ook wel onder de lattenbodem gestopt, geen mooi gezicht van opzij maar wel effectief. En inderdaad een handdoek onder het matasbij het hoofdeind, dit had ik overigens bij de wandelwagen ook ivm een dikke prop onder het lijfje.
Wj hadden de bed bodem aan het hoofdeinde hoger gezet, dan heb je geen last van de dekens en fijn ivm reflux en veel spugen.
Thanks! Dus toch zoals we het altijd al gedaan hebben... Vind het nl maar raar dat het zo provisorisch moet zeg maar...