Verlatingsangst?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicolevanl, 24 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Mijn zoontje is 8,5 maand en sinds 2 dagen kan ik nergens meer gaan of staan zonder dat hij begint te huilen als ik wegloop. Wij zijn op dit moment bij mijn schoonouders op bezoek en zodra ze hem oppakken kijkt hij mij aan en begint te mopperen en zijn armpjes naar mij uit te steken. Kruipen op de grond en spelen doet hij even en dan komt hij direct naar mij toe..moet ik hem oppakken. Is dit verlatingsangst en een fase? Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Moet ik het negeren en proberen hem af te leiden of juist niet. Ik vind het erg moeilijk op dit moment en ben constant met mijn mannetje bezig.. ik hoor graag jullie reactie/tips/ervaringen!

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Éénkennigeheidsfase lijkt het inderdaad.
    Probeer hem niet te veel zijn 'zin' te geven maar stimuleer hem juist dat het okey is ook zonder mama in zicht.
    Achter de deurpost kiekeboe vandaan spelen soms als je dit nog niet doet en soms zeggen dat hij eventjes geduld moet hebben op een lieve toon uiteraard en dat je zo weer terug bent als je een wasje ophangt of wanneer dan ook.
    Soms kun je ook niet anders dan hem maar eventjes te laten huilen maar dat zal gauw stoppen wanneer hij iets anders interressant gevonden heeft.
    En soms mag je ook lekker toegeven hoor hieraan.
    Zal wel een supersprong zijn voor hem en dan heeft hij mamma het hardst nodig.
    En probeer te ontdekken wat voor nieuws hij aan het ontwikkelen is en stimuleer hem ook daar in.
    Heb je de oei ik groei boek?

3. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! Het oei ik groei boek heb ik (nog) niet, maar ben zeker van plan om het aan te schaffen. Hij is inderdaad bezig met nieuwe geluiden maken met zijn tong en in plaats van teigeren door de kamer probeert hij steeds meer te kruipen. Daarnaast komen er ook nog eens een paar tanden door..hij zal het inderdaad niet makkelijk hebben op dit moment. Ik probeer ook zoveel mogelijk hem aan te geven dat het ok is en dat ik terug kom etc en ook kiekeboe spelen doen wij vaak...we zullen er wel even doorheen moeten ben ik bang, maar komt vast goed!!

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou hem nu niet meer aanschaffen hoor, ik heb hem geleend maar zou hem zelf nooit hebben gekocht.
    Vind hem wel heel handig hoor daar niet van maar het is meestal bij iedere sprong wel hetzelfde liedje met alleen een ander vermogen.
    Kijk eens op oeiikgroei.nl, kun je genoeg weghalen en je kunt je ook aanmelden met je email zodat ze je bij iedere sprong het via mail aankondigen wanneer en wat.
    Natuurlijk komt het goed en is wel lekker toch, TERUG NAAR MAMA hihi.
    Hoop dat z'n tandjes gauw door zijn, ondingen (als ze er last van ondervinden hehe)

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hier dezelfde leeftijd en sinds een week hetzelfde probleem, ik wordt er ook wel een beetje moe van soms maar ik ga er vanuit dat dit niet maanden gaat duren.
    ik ben in ieder geval wel blij dat mijn dochtertje zich goed hecht aan mij.
    ook tandjes is herkenbaar inderdaad, lastig voor die kleine poppies he? tandjes, verlatingsangst, sprongetjes, het is ook niet makkelijk allemaal :D

Deel Deze Pagina