Hoi Hoi Ik zit eventjes met een vraagje, Het gebeurt nu toevallig voor de 2 e keer in 4 dagen dat ze haar laatste fles van 2230 niet meer wil. Ze kreeg altijd om 7-11-15-19-2230 haar flessen maar die laatste wil ze echt niet meer ook niet als het om half 12 is. En ze slaapt dan wel gewoon door zonder die laatste fles. Maar nu is dus mijn vraag, ze mist dus wel die 200 ml (180+6). Moet je die gaan verdelen over de dag of hoe? Ik neem aan dat ze die fles wel nodig heeft. Kan iemand me helpen? Groetjes en thanks!
Tja ze is nog niet zo oud hé, ik zou dus de tijd tussen de flessen korter maken, 4 uur ertussen is best lang en die late fles verviel hier ook rond de 4 maanden dus dat hebben wel meer kinderen denk ik. Ik zou dus niet met de hoeveelheden schuiven maar na bv 3,5 uur al een flesje geven zodat er toch 5 heeft. Trouwens wat een grote flesjes drinkt die meid van jullie al, die lust het zeker goed
je zou de tijdstippen ertussen idd wat korter kunnen laten dus zeg om de 3,5 uur, maar als tijd korter wordt zou het ook weer kunnen dat ze die weer niet volledig opdrinkt omdat ze dan kort gezegd ook nog geen honger heeft, dus dan zou je idd kunnen kijken hoe ze het doet als je de flessen wat zou verhogen.... ze is bijna 4 mnd dus tja gewoon even kijken wat voor de kleine het beste is, kijk gewoon zelf even of ze "genoeg" honger heeft na 3.5 uur, of dat ze liever wat "grotere" flessen heeft.... daarbij zou je natuurlijk als bovenstaande niet "werkt" kunnen kijken of je niet zou kunnen beginnen met een papje tussendoor, misschien dat ze dat wel wil? succes meid....
Hoi Hoi bedankt alvast voor jullie antwoorden Diana is 5400 gram en 59 cm, en drinkt 5x180 en ze lust ze idd graag hor! Ze zijn zo op in 15 min! En nu vannacht heb ik ze ook niet meer gehoord en is ze dus zonder die fles gaan slapen en blijven slapen. Ik probeer wel eens meer na 3,5 uur al de fles te geven maar dan wordt ie er gewoon uitgeduwt met dr tong en wordt er geen slok genomen. Smoeki, welk of wat voor papje bedoel je? En wanneer zou ik die dan kunnen geven? mijn tijden zijn 7-11-15-19- (2230)?
gewoon een papje van nutrix.... die zou je tussendoor kunnen geven....bijv. om een uurtje of 10 en dan schuif je de andere voedingen iets op, daarbij zou je de andere voedingen iet groter kunnen maken, dus bijv. ipv 180 water er 195 van maken plus een half schepje extra...dan pak je met die flessen toch alweer wat terug, met dat papje erbij zit je toch op de normale hoeveelheid melk die ze toch nog wel hoort te krijgen... succes meid, gr.smoekie
Dank je wel Smoeki! alleen nog een klein iets.. nutrix? wat is dat en hoe veel of iets... sorry voor de vragen maar het diana is ons 1e kindje!
nutrix kun je zo'n beetje vergelijken met bambix, met dat verschil dat ze nutrix "vanaf 4 mnd. mogen" en die heb je in naturel of met vanillesmaak... dan maak je gewoon de fles zoals je altijd doet maar dan doe je in de melk de nutrix erdoorheen zodat het dikker wordt en je dus "pap" krijgt... in het begin gewoon een heel klein beetje maken ...zeg 60 ml en daardoorheen 2 maatschepjes nutrix ongetwijfeld zal de kleine er aan moeten wennen en geef je het de 1e keer een paar kleine afgestreken hapjes, en zo iedere keer iets meer.... is de kleine aan de pap (lepel) gewend, zal het straks ook makkelijker zijn om de kleine aan andere dingen te laten wennen die met de lepel gegeven worden... succes meid gr.smoekie
Zodra Esmee die laatste fles niet meer wou heb ik hem ook laten vervallen. Haar overige 4 flessen heb ik toen verhoogd naar 210+7.
Ik denk dat je kindje zelf heel goed kan aangeven (en dat nu ook doet) hoeveel en wanneer ze drinken wil. Ze is nog veel te jong voor Nutrix en in jullie geval lijkt me dat ook volledig overbodig, dus dat hebben jullie helemaal niet nodig. Als ze over een poosje meer wil, dan merk je dat vanzelf doordat ze zich dan weer eerder meldt of minder tevreden is na een fles. Dus gewoon geven wat je nu geeft en je kind laten aangeven of ze die late fles nou wel of niet wil (kan ook per dag verschillen).
Je hebt wel gelijk wbt dat ze heel goed kunnen aangeven hoeveel en wanneer ze drinken willen, maar je hebt toch wel een "richtlijn" nodig van wat ze toch wel binnen moeten krijgen... tis ook niet goed als je een kind zou hebben dat maar 400 ml per dag zou willen-kunnen drinken omdat dat hetgeen is dat ze "aangeeft".... wbt de nutrix of ze daar "veel te jong" voor is dat is aan haar of ze daar wel of niet mee zou willen beginnen...nutrix "mag" vanaf 4 mnd, en dat is de kleine ook bijna dus tja dat is voor iedereen anders of je er wel of niet mee begint....daarbij ze wordt groter, actiever (waarschijnlijk) verbruikt meer energie doordat de tijden dat ze op de dag slaapt minder wordt en heeft dan ook "genoeg nodig" om te groeien.... als zij graag ziet dat de kleine voldoende melk binnen krijgt maar niet "wil" is het naar mijn mening een mooie optie om te proberen als de kleine niet meer zou drinken wanneer ze de flessen zou verhogen om op die manier de laatste fles te kunnen laten vervallen... er wordt altijd gezegd dat je het aan de kleine over moet laten, en daar ben ik het grotendeels wel mee eens, maar elk kind is anders er zijn ook kinderen die vanaf dag 1 eigenlijk wel door 'kunnen" slapen als je ze geen avondfles zou geven en ze maar op 4 flessen zouden uitkomen omdat ze tot 'sochtends zouden slapen als je ze niet wakker zou maken.... terwijl ze die flessen (late avondfles) echt nog wel nodig hebben vaak... dus ik vindt niet dat je altijd maar moet uitgaan van dat de kleine het zelf heel goed "weet" enige die weet of het wel of niet "goed" is voor de kleine ben jij als ouder zijnde zelf.... en wij kunnen haar enkel maar suggesties, tips of eigen ervaringen geven waar ze misschien iets aan heeft... gr.smoekie
Het gaat hier over een kind dat met die late avondfles op het maximum van 1 liter per dag zit, en met 4 flessen op 800cc. En 800cc is vaak al voldoende voor een kind.
Ons meisje kreeg ook vanaf bijna 4 maanden 4 flessen van 200cc. Flessen van 210+7 zou ik niet zo snel maken. En nutrix hoef je naar mijns inziens niet toe te voegen aan de flessen als je kleine aangeeft dat ze dat niet hoeft (door eerder te komen voor de flessen). Ik zou zeggen, lekker op vier flessen en dan gewoon die 180+6 aanhouden. Komt ze eerder en/of slaapt ze niet meer door, dan kan je altijd nog nutrix gaan geven. Wij zijn begonnen met nutrix toen onze klein meid ineens weer om de drie uur kwam en niet meer door sliep. Terwijl ze dat vanaf 3 weken al deed. Maar bovenal staat, volg je gevoel. Als je je niet goed voelt bij iets, moet je het gewoon niet doen. Succes!
hier ook 5x 180+6 (soms drinkt hij 1 fles niet helemaal leeg) maar een fles lijkt er nog niet af te gaan. Nutrix zou kunnen helpen,maar als ze er zelf overdag niet om vraagt zou ik haar gewoon niet wakker maken voor de laatste fles
Hoi Hoi! Ik kwam erachter toen ik diana 's groeiboekje pakte dat het cb vanmorgen inloopspreekuur had. Dus ik ben ff er naar toe geweest, en Smoekie ze zei precies het zelfde. 7 uur gewone fles 200 10 uur een papje maken van nutrix en 2 theelepeltjes fruit. tussen 12 en 13 fles 200 1630 fles 2000 en om 2030 fles 200 met wat extra nutrix. Ze adviseerde om de flessen niet te verhogen ivm de reflux die diana heeft. Vandaar dat ze adviseerde papje met wat fruit. Dus hier ga ik maar eens mee aan de slag en dan zien we wel hoe diana het gaat doen. Dank jullie wel voor de reacties
dat weet ik dat we het hier over een kind hebben en dat het gaat om de late avondfles te laten vervallen... maar zoals je hebt kunnen lezen schreef ik ook dat als zij zich zorgen maakt dat de kleine niet genoeg zou binnen krijgen (is bijna 4 mnd) dat ze dan ook zou kunnen beginnen met iets van pap... niks mis mee hoor (maar goed die discussie is al lang en breed achter de rug hoop ik, jij bent tegen "bij"voeden voor een bepaalde leeftijd, ik ben voor.... Zoë drinkt heeft af en toe over de grens van 1 ltr gezeten, maar is toen "normaal" gaan drinken (165 ml per fles op de dag en 's avonds en 's ochtends 200) en drinkt nu gemiddeld zo'n 850 per dag wat heel netjes is voor haar leeftijd... als zij tegen de 4 mnd zou zitten en het zou moeten doen met 800 en we er geen flessen meer naar binnen zouden krijgen omdat "madam" slaapt zou ik toch zorgen dat ze op de dag aan hetgeen zou komen wat ze "normaal"zou drinken, zeker omdat ze ouder wordt- actiever wordt, en ook meer energie zou verbruiken...hetzij door het beginnen te geven van pap, hetzij door te beginnen met iets van een groentehapje of fruit of what so ever.. de meningen zijn daarover verdeeld en iedereen doet het anders...
Wees bij reflux extra alert als je gaat bijvoeden met nutrix of fruit! Reflux gaat namelijk vaak gepaard met een overgevoeligheid voor voeding, waardoor bij vroeg bijvoeden de reflux kan verergeren.
Nou hartstikke mooi meid (smoekie is zo gek nog niet hoor ) heel veel succes met de kleine, zal vast wel lukken...
no affence en niet om het een of het ander, maar reflux bestaat niet meer en niet minder uit het feit dat sluitspier tussen de slokdarm en de maag niet goed ontwikkeld zijn waardoor de voeding dus weer terug kan kokmen in de slokdarm (mond)...naarmate de kleine groter wordt ontwikkeld dit zich verder en hebben ze er vaak na een paar maanden geen last meer van... waar jij op doelt is een heel enkel keer het geval wanneer een kleine last heeft van voedselallergie...maar zoals ik al zei, dat is maar in een enkel keer het geval en niet zoals jij nu zegt "vaak" want "vaak" gaat het enkel om het niet volledig ontwikkeld zijn van de sluitspier... gr.smoekie
Reflux puur is inderdaad een niet goed sluitend klepje. Iets waar ongeveer 80% van alle kinderen last van heeft op zeker moment. Maar refluxKLACHTEN komen niet alleen maar van dat klepje. Al te vaak gaan kinderen het veel beter doen als de moeder hypoallergeen gaat eten of als ze een voeding krijgen die hypo-allergener is. In dat soort gevallen (en die heb je vaak zat) maakt bijvoeding als nutrix en fruit de boel alleen maar erger.
normaal gesproken wordt reflux vastgesteld door een arts (hetzij je eigen huisarts - kinderarts - cb arts) en die zullen aan de hand van de klachten die jij aan hen doorgeeft vaststellen om welk soort refluxklachten het gaat, want je hebt idd verschillende soorten refluxklachten maar bij de ongecompliceerde refluxklachten gaat het dus om wat ik net al zei (niks meer niks minder) en bij de andere soorten van reflux(die zoals zojuist gezegd dus in enkele gevallen voorkomen ) adviseert de arts je om de voeding te veranderen (wat jij nu aangeeft), of vinden ze het noodzakelijk dat er medicamenten aan te pas komen etc etc... je mag (en moet) er eigenlijk van uit gaan dat de arts heus wel heeft vastgesteld om welk soort reflux het gaat (de "normale) en dat het dus aanbeveling verdient om iets te veranderen in het voedingspatroon, en dat het geven van pap tussendoor voor haar kindje wel eens de beste oplossing zou kunnen zijn... daar mogen wij als "buitenstaander" die haar kindje niet kennen geen twijfel over gaan zaaien dat zij zich straks verplicht zou voelen een second(of 3e) opinion aan te vragen bij een andere arts reflux wordt neem ik aan niet door een of andere groenteverkoper vastgesteld maar door een medisch geleerde...