schema kind 6 mnd en groente en fruit als bijvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Natasja2, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi,

Sinds een kleine week geven we Yoran fruit en dit weekend willen we beginnen met groente. De fruit geven we nu in de middag op de tijd dat hij anders zijn flesje krijgt. Ongeveer een half uurtje na het fruit krijgt hij zijn flesje. Als we ook groente gaan geven, denk ik erover om het fruit te geven rond 11 uur en de groente in de middag. Hij krijgt nu 4 flessen: 7 uur, 11 uur, 16 uur en 21.30 uur (maken we hem wakker), dit zijn allemaal ongeveer tijden, afhankelijk wanneer hij wakker wordt (muv laatste voeding).

Wat is bij jullie het schema als ze alleen nog groente en fruit krijgen? Ik wil er eigenlijk naartoe dat hij rond 20 uur zijn laatste fles krijgt, maar het liefst dat hij dan zelf wakker wordt. Hij is twee keer wakker geworden rond die tijd, kreeg dan zijn laatste voeding en sliep net zo lang door als dat we hem wakker maken om 21.30 uur. Maar ja, hem wakker maken om 20 uur zie ik niet zo zitten, dan doe ik dat liever anderhalf uur later (is voor mijn gevoel de kans groter dat hij het uithoudt tot 7 uur de volgende ochtend). Waarschijnlijk komt het allemaal wel vanzelf met het invoeren van bijvoeding, maar ben gewoon benieuwd naar jullie schema's. En vooral wat jullie gedaan hebben om de tijden te sturen.

groetjes, Natasja2

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Mijn zoontje krijgt sinds anderhalve week een groentehapje en na het weekend gaan we ook beginnen met een fruithapje.

Hij wordt meestal rond 08.00 a 08.30 wakker en krijgt dan zijn eerste fles, daar doen we wat Nutrix in.
    Volgende week willen we dan rond 10.00 een fruithapje geven.
    Rond 12.30 krijgt hij een flesje.
    Rond 16.30 krijgt hij een groentehapje en daarna nog een fles.
    Tussen 21.00 en 21.30 maak ik hem wakker voor zijn laatste fles, daar doen we ook wat Nutrix in.

Ik denk dat je hem voorlopig nog wel wakker moet maken voor zijn laatste fles. Ik denk niet dat kindjes van 5 a 6 maanden 's avonds nog wakker worden voor hun 4e fles.
    Als hij straks ook wat brood mag en een 6m+ groentehapje mag, dan zou je hem rond 19.00 uur zijn laatste fles geven, waarna hij dan voor de nacht gaat slapen.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De eerste 8 weken kregen ze alleen groente, de weken daarna of groente of fruit. Pas met een maand of 10 kregen ze allebei op een dag.

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Waarom hield je dat zo gescheiden, Dirksmama? Was dat om te kijken of ze ergens allergisch voor waren, of vond je het teveel?

groet
    Amber

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik geef mijn zoontje al fruit èn groente. hij vind de groente lekkerder!
    bij ons komen er geen allergien voor,dus maak ik me niet zo druk om die allergien

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is een vrij normale gang van zaken hoor. Eerst met groente beginnen en pas als ze 4 groentes goed eten met fruit beginnen. En inderdaad, we gebruikten wel de allergierichtlijnen voor het introduceren, dus eerst 3 dagen iets puurs, dan 2 rustdagen en als alles goed gegeten werd pas weer iets nieuws introduceren. Fruit is so wie so allergener dan groente, dat is ook een van de redenen om eerst met groente te beginnen.

7. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hier al vanaf 3 maanden bijvoeding.

hij krijgt s'morgens een papfles om half 8,dan om 11 uur fruit,1 uur weer een fles. om 16,30 eet hij mee aan tafel en om 8 uur de laatste fles.

8. Jesse is nog geen 6 maanden, maar ons schema is:

8 / 9 - 210
    10 / 11 - fruit
    13 / 14 - 210
    17 - groente
    18 / 19 - 210
    22 / 23 - 210

Deel Deze Pagina