wanneer een voeding minder?

Discussion in 'Flesvoeding' started by jinx, Mar 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jinx

jinx Actief lid

Nov 26, 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    hoi meiden!

even een vraagje?
    zo als jullie zien is tara nu bijna 6 mnd.
    ze weegt ong 5,5 kilo en is 61 cm lang.
    ik geef haar 5x 150 maar er zijn ook flessen waarvan ze maar ong 135 drinkt.
    ze is dus geen grte drinken maar volgens de ka in het ziekenhuis gaat alles goed!.
    nu krijgt ze al een tijdje een groentehap die ze voor een groot gedeelt op eet en nu wil ik ook met de fruithap gaan beginnen.
    nu dus mijn vraag": wanneer ga je dan een fles minderen en hoe kun je dat het beste doen?

liefs linda

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi Linda,

Mijn zoontje zit al sinds een maand op 4 flessen per dag.
    Hij sliep vaak tot 08.30 en hierdoor werd het erg krap om 5 flessen per dag te geven. Ik heb hem een tijdje voeding op verzoek gegeven en na 2 weken wisselen tussen 4 en 5 flessen, zat hij gewoon dagelijk op 4 flessen per dag.
    Sinds 2 weken geven we hem ook een groentehapje en sinds een paar dagen ook wat fruit.

Wat ik van mijn CB heb begrepen is dat ze adviseren om pas op 4 flessen over te gaan als je kindje 5 maanden is of minimaal 7 kilo weegt. Qua leeftijd kan jouw dochter dus wel op 4 flessen per dag.
    Ook zeggen ze dat het eerste half jaar een kindje voornamelijk groeit op borst- of kunstvoeding, dus dat je dan niet moet minderen op deze hoeveelheid. Een kindje van 5 maanden moet 800 a 1000 ml per dag krijgen, een kindje van 6 maanden nog 700 a 800 ml per dag.

Ik zou dus niet gaan minderen op de totale hoeveelheid voeding, maar dezelfde hoeveelheid verdelen over een flesje minder. Dan zou ze ongeveer 180 a 190 ml per fles moeten drinken.

3. jinx

jinx Actief lid

Nov 26, 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    bedankt voor je antwoord!
    wat alleen wel zo is is dat ik bijna zeker weet dat ze nooit zoveel zal drinken dan,juist omdat ze al geen grote drinker is,dus ja.......ikweet niet zo goed hoe ik dat moet oplossen.

gr linda

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je mag ook gewoon kleinere hoeveelheden over meer flessen verdelen hoor. Tot je kind 6 maanden is hoort bijvoeding nog geen fles te vervangen. Na die tijd begin je toch al met opvolgmelk, en die is door het toegevoegde zetmeel veel verzadigender, waardoor je min of meer vanzelf uitkomt op minder flessen.

5. jinx

jinx Actief lid

Nov 26, 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    ik geef nu al half opvolgmelk erbij.en meerdere flessen lijkt me niet echt handig wil ik juist zometeen een fles minder gaan doen zometeen....

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik bedoelde dat je na 6 maanden de flessen die je nu maakt kleiner kunt maken, als zij op die tijdstippen nog behoefte houdt aan een fles.

Share This Page