Serieuze vraag: kan een baby tè tevreden zijn??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missmamsie, 24 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Van mijn oudste ben ik gewend dat ik hem veel op schoot moest (wilde) houden. Nu is de tweede 11 weken en die vermaakt zich veel beter in de box als op de arm... Ik geef hem de aandacht tijdens het verschonen, badderen, bv... maar 'samenspeeltijd' zint hem gewoon niet zo, dan gaat hij wurmen of wegkijken. Eigenlijk is hij een ideale baby, maar alles waar tè voor staat is niet goed en dan vraag ik me af: is hij niet tè makkelijk?? Is het wel goed als zo'n kleintje zoveel zelf wil spelen?? Hecht hij zo wel goed? Voelt hij zich niet verwaarloosd?? Okay, dat laatste is waarschjinlijk onzin, maar toch...rare vragen, maar wel een serieus dilemma. Wie weet meer? Is mijn baby gewoon vrijgevochten of wil hij zich op heeft me gewoon niet zo hard nodig als de eerste??

2. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    ps: ik geef bv; kan het zijn dat hij denkt als ik hem pak: nee hè, niet weer drinken?!

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn meisje vermaakt zich ook prima alleen, tot een weekje geleden (sprongetje denk ik) nu moet ik haar telkens vasthouden en oh wee als je haar neerlegd.

maar zoals jij je kindje van 11 weken beschrijft klinkt normaal hoor, heeft gewoon met het karaktertje te maken.

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nee joh! :D hij is nog maar 11 weken en vindt het best als ie rustig ligt te onderzoeken, mijn dochtertje wou daarin ook niet gestoord worden. hoe graag ik haar ook wou vasthouden en met haar wou tuttelen :p

5. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    mijn zoontje wilde ook nooit lang op schoot en nog steeds niet. Hij speelde het liefst in de vrije ruimte, de box en later op het kleed.
    Nu nog zit hij niet graag op schoot en knuffelen is eigenlijk pas een paar maanden dat hij dat leuk vindt. Daarom vond ik de fles geven ook heerlijk. Even op schoot dat hij bleef zitten en dan kon ik hem toch even knuffelen. Voor hem was het vooral de prikkels die dan te veel waren en hij alleen wilde zijn.
    Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt met het grote verschil tussen je 2 kinderen. Hier is het mijn eerste en ik weet niet beter. Heb me er ook wel zorgen over gemaakt. Maar hij is echt goed gehecht aan mij. (in hoevere je dat natuurlijk met zekerheid kunt zeggen) Hij kruipt bij mij weg als hij verlegen is en wil alleen door mij getroost worden.
    dus ik denk dat het helemaal goed komt met je zoontje.

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik weet niet of je kindje te tevreden kan zijn. Maar ik herken je verhaal wel. Onze meid vermaakte zich op die leeftijd (en al vanaf dat ze 2 weken oud is) prima in de box. Op schoot zitten moest ze niks van hebben. Inmiddels is ze 10 maanden en vraagt ze veel meer aandacht van ons. Maar ze kan nog steeds zichzelf prima vermaken. Sterker nog, soms wil ze gewoon even geen aandacht. 'Een momentje voor zichzelf' noemen we dat dan. En dan kan ze gerust een hele tijd lekker in de box spelen. Op schoot zitten doet ze nog steeds niet (of ze moet heel moe of niet lekker zijn), maar ze komt er nu regelmatig lekker gezellig bijzitten op de bank. Ze vindt het wel leuk om met ons te spelen (kietelen, liedjes zingen..), maar rustig een boekje voorlezen gaat nog steeds niet. Dan gaat ze liever zelf even spelen (met het boekje).
    Ik denk zelf dat dit gewoon een karaktertrek is. Onze meid heeft zich inmiddels heel goed aan ons gehecht hoor. Ik zou er gewoon lekker van genieten dat je zoontje zich zo goed kan vermaken in z'n uppie..!!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Helemaal herkenbaar. Hier ook zo'n makkelijk kind (want dat is het). Heerlijk, dan heb je tenminste je handen even vrij. Enne... inmiddels is het mannetje 16 maanden en heeeeel prima gehecht aan zijn beide ouders! Niets aan de hand (oja, ik gaf ook bv)

8. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Fijn dat jullie reacties zo positief zijn. Sterkt toch een beetje mijn vertrouwen. Hij ligt nu ook helemaal te kraaien in de box, dus nou ja...prima. Als hij het maar goed heeft, dat is het belangrijkst. Dan stil ik mijn knuffelbehoefte wel bij mijn andere twee mannen;)
    Waren jullie kinderen overigens ook zo veel wakker overdag, misschien dat dat er wat mee te maken heeft, dat onze vent gewoon te actief is om rustig te kunnen/willen knuffelen??

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wat een bekend verhaal. Ik voel me soms ook schuldig dat mijn meisje in de box ligt en ik lekker zit te internetten. Maar ook ik heb geen kroelkippie. Even eten, verschonen, kort samen iets doen (kietelen etc) en dan is het alleenspeeltijd.... Ze huilt ook praktisch nooit.
    De hechting is prima bij ons want bij de gastouder drinkt ze zeker slechter en reageert ze anders. Ook van haar hoor ik dat ze moet wennen dat onze meid alleen wil zijn. Het is een supertevreden kind dus maak je geen zorgen. Ik denk altijd maar als het niet goed is laten ze het wel merken aan je.

10. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja dat klopt hier wel, mijn meisje slaapt overdag heel weinig ;)

11. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hoi,
    Ik herken het ook wel hoor!
    Sem is 5 maanden en vindt het prima om op zichzelf te spelen en te keutelen ;)

Soms voel ik me dan wel eens schuldig, dan denk ik ik "moet" toch met mijn kind spelen, "moet" hem toch vermaken?
    Maar dat kan ie prima zelf! Hij vind het heerlijk om even te kroelen, te knuffelen en te lachen maar verder ligt ie lekker op zijn kleed met zijn speeltjes of in de box met de knuffels.
    Als ik hem te lang vastheb wordt ie nukkig, net alsof ik hem zijn ruimte ontneem zeg maar.
    Wel loop ik vaak even naar de box en zeg ik wat tegen hem maar hij is het meeste in zijn hum als ie lekker kan liggen en vrijuit kan bewegen ;)

12. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    haha, hier hetzelfde probleem, maar dan anders. Onze meid slaapt nog steeds heel veel en daar voel ik me dan weer af en toe schuldig over. Ze is nog steeds maar zo'n zes uur per dag wakker. Ze geeft echt duidelijk zelf aan dat ze moe is en wakker houden lukt wel, maar dan slaapt ze dat later op de dag of de volgende dag weer bij.

Denk ook wel dat ze daardoor nog niet tijgert ofzo. Ze heeft gewoon veel minder tijd om te oefenen! Snap je "probleem" dus wel, maar je moet maar zo denken. Waarschijnlijk gaat jou kindje weer wat sneller ontwikkelen door al die "oefentijd"!

13. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    O, en als ze wakker is, kan ze zichzelf ook nog eens prima zelf vermaken. Dus ik heb zeeën van tijd en af en toe een schuldgevoel hihi!

14. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid sliep (en slaapt) juist erg veel. Ze ligt nu (kwart voor 10) nog steeds in bed. Ik zal haar er zo uit halen, maar na een uurtje of anderhalf wil ze weer naar bed hoor. Ze zal overdag zo'n 7 uur wakker zijn (ze is 10 maanden). En ik heb het idee dat de weinige uurtjes die ze wakker is, nodig heeft om de wereld te ontdekken. Ze heeft dus geen tijd om bij mama op schoot te zitten of om te eten.. Op het kdv slaapt ze trouwens veel minder.

Maar ze is juist erg vlot in haar ontwikkeling. Met 7 maanden ging ze staan, kruipen en zelf zitten.

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik had dat gevoel ook! ik dacht echt dat ze mij niet aardig vond of zo.. maar nu vind ze het juist heerlijk om ff te hangen of te knuffelen.. is de laatste paar weken pas zo.. net alsof ze nu helemaal door heeft wie ik ben en aan me gewend is geraakt.. ze vind het heerlijk om naast me te zitten (maxicosi) in de auto en dan moet mama lekker vals zingen.. en gisteren kregen we samen een lachbui.. ze was echt hardop aan het lachen omdat ik niet meer bij kwam om iets wat ze deed..

dus het komt vanzelf.. de wereld is zo groot voor zo'n kleintje.. en dan staat er zo'n pratend groot bewegend ding voor je wat onverwachte bewegingen maakt.. dan is een speelgoedje wat stil ligt minder bedreigend.. tenminste zo denk ik dan..

x

Deel Deze Pagina