als ze net wakker zijn

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by snoet, Mar 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. adi

adi Niet meer actief

Phoe wat lees ik hier vroege tijden zeg! Dan zijn wij wel verwend denk ik. De eerste wordt hier zo rond 8uur-8.30uur wakker en begint te roepen of te zingen.
    Die halen we eruit en gaan meteen naar beneden.

De rest wordt meestal rond 9uur wakker. Ik hoor ze dan praten of roepen 'mamaa, ikke wakker gewodden, klaar slapen'

Ze liggen hier overigens nog in de ledikant, en spelen met knuffels als ze wakker worden.

Mijn ene dochter lijkt soms net een puber. Kom ik haar kamer binnen met de vraag of ze mee gaat ontbijten. Gooit ze de dekbed over haar hoofd en roept 'nee! Licht uit!'

2. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    tja meerdere opties.. als ze huilt en dan is er geen ontkomen aan dan wil ze dat je komt. NIet te verwarren met haar uit bed halen overigens. Want ze wil dat je naast haar komt zitten. Uit bed wil ze eigenlijk zelden. Ja pas een keer om 03u s` nachts riep ze; Sanne ogen dicht doen hoef nie meer... gelukkig deed ze het wel.
    Meestal wordt ik wakker van geklets en liedjes zingen. Dat duurt vaak zo`n half uurtje of ze valt dan weer in slaap of ze gaat uiteindelijk ons roepen en als we niet snel genoeg reageren iedereen die ze kent. Opa oma de juffen vna het kdv...
    Maar ook dan wil ze meestal niet uit bed. Ze wil dat je naast haar komt zitten..

3. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Oh en wat een leuke foto zeg !

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Haha, geweldige foto! Ja, minder voor jou natuurlijk!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Papaaaaa, wakker!
    Naar mama boezuh drinken!

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle hebben we vanaf een bepaald moment, ik dacht zo rond 2,5 boekjes in bed gegeven. Die legden we dan aan zijn voeteneind (ledikant) en die "las" hij dan 's ochtends. Meestal was hij daar wel zoet mee tot een uur of 9... :D (Hij sliep vaak ook tot 8.15/8.30) Nu weet hij dat hij doordeweeks om 7.30 uit bed moet, dan meld hij zich vanzelf, precies op tijd, naast mijn bed. Op vrije dagen is het 8.00, dat weet hij ook en dan komt hij lekker nog even bij mij in bed tv kijken.

Jitte word meestal rond 7.30 wakker, precies op tijd. Op vrije dagen vermaakt ze zich uitstekend met alle knuffels. Ik hoor haar dan ook wel, maar val zelf weer in slaap. Ik denk, (maar weet dat niet zeker omdat ik zelf weer slaap) dat zij ook weer in slaap valt want ik kan me niet voorstellen dat ze anderhalf uur te kletsen heeft met haar knuffels... ;)

Edit: @ Cynet2: Ik snap wat je bedoelt... ;) maar kun je je post nog aanpassen? De hele pagina loopt uit beeld door het volume van je kindje... ;) :D

7. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als ze echt wakker is dan springt mijn dochter uit bed en kruipt nog even lekker bij ons in bed... komt ze heerlijk tegen me aan liggen en wil me niet los laten en zegt "ik mis je zo mama!" haha lief.
    Mijn zoontje is pas net een jaar. Die begint gewoon te bleren dat we hem uit zijn ledikant moeten halen. En dat doen we dan ook en dan ga ik gauw een flesje voor hem maken.

8. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o en tijden... meestal ergens tussen 6.45 en 9 uur. Wisselt enorm. Gelukkig slapen ze meestal wel even lang. Is mijn dochter vroeg wakker dan mijn zoontje ook en als mijn zoontje wil uitslapen slaapt zij ook uit... dus ik heb daar wel mazzel mee.

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,833
    19,168
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon is anderhalf en hij wordt meestal wel redelijk gezellig wakker. Het begint met een beetje pruttelen en zuchten. Zodra hij op gang komt, gaat hij kletsen en zingen. En daar kan hij zich best even mee vermaken. Maar dan moeten wij wel stokstijf in bed blijven liggen, want zodra hij ons hoort gaat hij naar ons roepen. En als dat te lang duurt, huilen. (Zie reactie van Cygnet2 hier ergens boven :D)
    Alleen wil hij dan niet uit bed. En al helemaaaaaal niet uit zijn slaapzak. En wij mogen ook niet an zijn kamer af. Kortom: een heel eisenpakket. Meestal eindigt het ermee at we hem krijsend en worstelend uit zijn slaapzak pellen. Hij vrolijkt weer op zodra hij eten krijgt.

10. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    #30 Salapio, Mar 14, 2012
    Last edited: Mar 14, 2012
    M (4 jaar): riep en roept bijna altijd om ons, soms ligt ze gewoon nog wat te luieren, heel soms komt ze naar beneden of gaat ze naar haar broertjes kamer

T (2 jaar): gaat liggen kletsen en spelen en kan dat makkelijk 30-40 min volhouden.

T wordt meestal rond half 7 wakker (is ook wel anderhalf uur eerder geweest dus wij zijn heel blij), soms wat later. M meestal tussen 7 en 8.

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Herkenbaar!

Vaak doe ik haar deur en gordijn vast even open, kan ze rustig opstaan. Maar nee, dan springt ze er uit, duwt de deur weer dicht en zeg 'Nee, deur dicht!' en kruipt weer in bed :)

In t weekend is ze meestal eerder wakker dan ik en dan doet ze d'r gordijn zelf open, pakt wat boekjes en gaat zitten 'lezen'. Of gewoon met speelgoed spelen.

12. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

hahaha :D Wat een koppie :D Geweldig!

Share This Page