Nou heb ik weer een paar vragen over domperidon Ik slikte het een paar jaar geleden omdat ik maagproblemen had, daar is het middel toch ook voor bedoelt? Krijg je juist geen last van je maag als je het gebruikt? Ik weet nog namelijk dat ik er heel snel een lege maag van kreeg. Je kan het dus ook gebruiken om de productie te verhogen begrijp ik. Hoeveel moet je dan slikken? Kan je het ook af en toe gebruiken? (ik merk dat productie gigantisch terugloopt als ik wat meer onderneem overdag). Mijn productie is 's avonds veel minder en heb het idee dat mijn zoon dan te weinig krijgt. Kan ik het daar ook voor gebruiken? En wanneer zou ik het dan moeten innemen? Wie o wie kan mij er wat meer over vertellen?
De apotheker. Het beste is vaker aanleggen om je productie te verhogen! Toevallig gaat het er hier net over, lees maar even: http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/232916-verdorie.html
Is het geen clusteren wat je kindje doet? Hier dronk ze de eerste 3 maanden 's avonds van 5-22u heel vaak, soms veel, soms kleine beetjes. Na 3 maanden was dat over.
Domperidon zorgt inderdaad voor meer melkproductie, maar ik kreeg er alleen giga stuwing door... Ik moest 2 tabletjes 2x per dag slikken en mocht gaan tot 3x 2 tabletjes per dag. dat heb ik dus maar niet gedaan Ik ben dan maar sinds 6w aan't bijvoeden met kv, maar kolf nog steeds 3x per dag.
Als je het zou willen proberen kan je ook met 2-3 tabletjes per dag beginnen, kan me wel voorstellen dat je stuwing krijgt als je meer neemt . Het kan inderdaad zijn dat je snel een lege maag krijgt, dus gewoon wat vaker eten dan. Last van je maag krijgen lijkt me niet, het is juist bedoeld om dat te verhelpen. Ik heb er nooit iets van gemerkt (behalve dat ik iets meer kolfde). Ik weet niet of het zo werkt zoals jij zou willen. Misschien dat het werkt als je een drukke dag hebt de volgende dag, dat je de avond ervoor het gaat slikken en dan 3 keer per dag 1. Maar ik weet niet of je kan zeggen ik neem er 's middags in zodat ik vanavond meer melk heb. De vraag is natuurlijk of je dat ook wil. Ik zou dan eerder vaker aanleggen (veel kindjes willen 's avonds sowieso lekker vaak drinken, niets mis mee toch?) en extra kolven.
volgens mij wordt er wel geadviseerd om domperidon echt als laatste redmiddel te gebruiken. Het is niet iets om uit gemak naar te grijpen, lijkt me. Zou idd eerst proberen wat er gebeurt als je hem vaker aanlegt. Of lekker een paar dagen plannen dat je met hem in bed kruipt en hem helemaal zelf laat bepalen hoevaak en hoelang hij wil drinken. Helpt hier altijd heel erg goed bij een productiedip. Maar het zou idd ook clusteren kunnen zijn, hier ook de eerste 3-3,5 maand hele avonden met mijn dochter aan de borst doorgebracht.
Hier was het een laatste redmiddel. Ik gebruik 2 tabletjes per dag (ben begonnen met 3 maar dat was echt te veel) en heb nergens last van. Ik kolf nu niet mega veel maar in elk geval zo'n 100 ml (kan je nagaan hoe weinig het was zonder...). Over 4 wk is Stijn 11 mnd en wil ik wel stoppen hoor. Dan ga ik aangelengde koemelk geven (als de vriezer leeg is). Zal blij zijn als het kolfgeneuzel er dan opzit!
Het zou idd goed kunnen dat hij 's avonds aan het clusteren is. Hij is dan ook heel druk en ontevreden en wordt erg boos op mijn borst Op een gegeven moment valt hij als een blok in slaap en slaapt dan een paar uurtjes achter elkaar. Het is met name voor de momenten dat ik echt wat meer wil gaan doen, dat gaat namelijk ten koste van de productie. Maar goed, tot nu toe red ik het ook wel dus zal het ook niet gaan gebruiken. Wat me wel geruststelt is dat je dus wel domperidon mag gebruiken. Ik heb nog steeds wel eens maagklachten (word dan erg misselijk) en ik heb dus domperidon voor zulke momenten.
Dat snap ik! Vind het knap dat je het al zo lang volgehouden hebt. Het ging niet echt makkelijk bij je, ik vind je stoer
Zonder domperidon had het al over geweest hoor, de bv. Heb echt alles uit de kast gehaald. Leuk bv...? Makkelijk...? Vraag me wel eens af waarom ik het per se wilde en wil blijven geven...echt! Totdat ie bij me ligt te drinken...dan weet ik het ineens weer
Elmo je hebt het echt heel goed gedaan hoor! (en nog!). En die domperidon is toch okee als niets anders werkt. Weet je wat voor gedoe er in kunstvoeding zit... De voorkeur gaat uit naar BV zonder, en anders BV met zo min mogelijk 'onnodige' toevoegingen.