Weggebrande moedervlek ontstoken?

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik heb van de week bij de huisarts een moedervlek boven mijn kont laten wegbranden. Ik ontdekte daarnet voor en na het douchen ineens dat er een rode kring omheen zit en er komt wat pus uit de wond. Zou het ontstoken kunnen zijn? Moet ik morgen de huisarts bellen of kan zoiets ook nog wel wachten tot maandag of stel ik nu een domme vraag? Ik heb nooit ontstekingen, ik weet niet wanneer je dit ernstig kunt noemen.

2. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Het zou inderdaad ontstoken kunnen zijn. Ik verwacht dat de huisarts er niet zoveel aan doet, omdat de vuiligheid er uit kan. Ik zou het 2x per dag schoon douchen en kijken of de roodheid zich uitbreidt. Maar ik ga niet zo snel naar de dokter ;)

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Waarom kan je morgenochtend de assistente niet gewoon even bellen?Zou ik doen hoor,ben altijd wel voorzichtig met dat soort plekken,het is toch gewoon vrijdag.

4. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ikzelf zou daar wel mee naar de dokter gaan. Eigenlijk met name omdat je anders misschien in het weekend naar de hap moet als het erger wordt. En sowieso, het is een open wond dus beter een keer te veel laten kijken dan een keer te weinig.

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik ben normaal ook niet zo dokter gaand, voel me dan snel een zeikerd. Maar m'n man zei dat ik de dokter er even naar moet laten kijken, en ik had zoiets van: moet dat? Kan dat niet even wachten? Maar ik vind het inderdaad ook ongelukkig dat het bijna weekend is, en ik sta er ook niet op te wachten om naar de hap te moeten als het erger word, dus ik bel morgenvroeg wel ff de huisarts, dan hoor ik het wel van de assistente.

6. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Omwille van de plaats zou ik al niet geneigd zijn te gaan als het niet echt moet, m.a.w. ik zou eerst proberen met ontsmetten en zalfjes. Ik heb ook zo'n wondje tussen mijn billen dat telkens terugkomt en slecht geneest, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om daarvoor naar de dokter te gaan, brr... Dan moet je daar helemaal uitkleden, brr...

7. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Meen je dit nou of maak je een grapje?

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik hoop een grapje?

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    gewoon betadine halen en zo schoon houden. als het maandag nog niet beter is even na laten kijken

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik hoop het ook:$

11. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik denk het haast wel, kan me niet voorstellen dat er nu, in 2013, nog mensen zijn die hun bil niet aan de huisarts durven te laten zien :(

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik heb al heel wat moedervlekken moeten laten verwijderen en bij ontsteking moet je er altijd naar laten kijken! (advies van mijn dermatoloog) Het kan zijn dat de wond niet goed geneest,het niet goed is weggehaald, het kan zijn dat je broek er teveel langs schuurt, het kan zijn dat er bacterien bij zijn gekomen enz enz.
    Het kan zoveel zijn, dus het zekere voor het onzekere nemen.

Ik heb ooit een moedervlek laten verwijderen bij mijn oksel, of eigenlijk bij de plooi oksel/romp. Door het vele bewegen van mijn arm, de kleding enz, ging dit plekje ontsteken en dat heeft echt heel veel pijn gedaan, kon alleen nog mijn arm van mijn lijf afhouden.
    De dermatoloog was 'even' vergeten een goede zalf mee te geven, die kreeg ik toen alsnog... Een week na het begin vd ontsteking, eigenwijs, kreeg toen een flinke preek: ontsteken = langskomen!

En dat wondje wat slecht geneest?? Naar laten kijken!! Probeer je over je schaamte heen te zetten, je gezondheid is belangrijker!

13. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nou ik ben geweest gistermiddag. Ik belde 's morgens de huisarts, ik vroeg haar wat ik er zelf aan kon doen/ op kon smeren maar ze zei dat ik toch even langs mocht komen, niet bij de huisarts maar bij een verpleegkundige die ook naar dit soort dingen kijkt. Ze vond het er best goed uitzien en zei dat het nu wel snel zou genezen. Ze wilde me wel een antibacterieel zalfje voorschrijven maar ik liet het maar zo...

Deel Deze Pagina