Wat ben ik toch simpel in gesteld. Zou het helemaal leuk vinden. En trotse oma. Zo te lezen gek op haar kleine meid. Oké ja het is jullie dochter. Ze komt uit jou buik. Acht waar mijn een.deinen kan geen kwaad. Beter zo als anders.
Herkenbaar. Alleen ik ben waarschijnlijk raar want ik stoor me er totaal niet aan. Ik vind het wel schattig..
Ik herken het wel ! Mijn schoonmoeder heeft onze zoon zelfs een kaartje gestuurd dat hij voor haar voelt als eigen kind En ze zei steeds " kom maar bij mama .....eehh oma " Mama houd van jou " eh ik bedoel oma houd van jou Naarmate hij wat ouder werd en mee kon op de fiets en kon tekenen en zo begon ze dingen te zeggen als " ik wil graag fietsen met jou van jou papa mag dat vast wel maar jou mama vind dat vast niet Goed, jou mama vind niet veel goed ! Ooh heb je een mooie tekening gemaakt voor oma ?? Wat fijn dat ze op school (kdv) tenminste nog aan oma denken want jou mama tekent vast nooit met jou !! Manlief zei er steeds wat van maar ik heb hem " verboden" er nog wat van te zeggen, ik dacht echt laat haar maar !! Wacht maar.. Je krijgt het nog wel terug ! En indd !! Toen onze zoon 3 was zei oma weer iets lelijks en zoonlief zei letterlijk" oma niet lief ! Mama lief !! Mama liefste !! Mama kleuren mij voor oma, mag van mama fietsen met oma ! Ikke wil niet fietsen met mama want oma is stom !! Met andere woorden " kom een kind niet aan zijn moeder " !! onze zoon heeft er 6 maanden over gedaan om weer normaal te doen tegen haar ... Ze heeft het gevoeld hoor ! Ik heb nooit ook maar iets op mijn zoon ingepraat, ik ben gewoon mee geweest op visite, ik liet hem bloemen aan oma geven of een lekker doosje chocolade en ik ging gewoon een mooie tekening voor oma maken die hij mocht geven, ik deed alsof mijn neus bloedde En als onze zoon tegen mij zei dat oma niet lief was voor mama zei ik hem dat oma wel heel lief is voor hem en dat mama daarom is heel blij is dat zij zijn oma is En toen Ze het dus gevoeld heeft ben ik echt gaan zien dat ze het anders wou doen, In bijZijn van de kinderen deed ze alsof en dat vond ik niet erg ik was allang blij dat ze het iig voor de kinderen deed, En het alsof doen heeft geresulteerd in het elkaar werkelijk respecteren en aardig vinden Ondertussen is alles tussen ons koek en ei en kunnen we best wel heel goed met elkaar
Ik vond het in het begin ook lastig. Vooral als zijn ooms dan zeiden; MIJN neefje of mijn schoonmoeder: MIJN kleinzoon. Ik dacht dan altijd; het is allereerst MIJN zoon en dan pas JULLIE neefje en kleinzoon. Maar waren toch hormonen hoor denk ik, nu heb ik er geen enkel probleem meer mee!
och ja, mijn sm heeft de neiging om bij ALLES te zeggen hoe onze kinderen wel niet op haar jongste zoon lijkt, let wel, dat is mijn ZWAGER, mijn man is de OUDSTE :x En ik ben er een kei in geworden om op de momenten dat mijn kinderen strontvervelend zijn liefjes te vragen, hebben ze dat ook van A? Mijn man, zijn broer en moeder zijn heel donker, mijn schoonvader rossig. Ik zelf ben hoogblond, mijn jongste ook, maar neeeeeee dat heeft hij niet van mij, welnee, de vader van mijn schoonvader en daar de broer van, die was ook zo blond GRRRRRR :x:x:x En idd ook bij alles MIJN meisje, Mijn lieverdje, brrrr als ik later zo doe tegen mijn kleinkinderen mogen ze me opsluiten, bah!
Ik snap je heel goed. Mijn schoonmoeder heeft er nu al een handje van en ze zit de komende tijd echt nog in mijn buik is de bedoeling. Ik heb een keer gereageerdmet "ja, *naam vriend* en mijn meisje" toen viel het kwartje. Maar voor hoe lang.. de tijd zal het leren. Hou jezelf niet in hoor. Het is jullie dochter. Zij was er niet bij toen ze verwekt werd .
Ik wil ook losweken! Ze vinden dat we mekaar iedere week moeten zien! Ik vind van niet.. Proberen zo af en toe een weekje over te slaan maar als meisje dan huilt (van de slaap) komt het volgens hun dat ze eenkennig wordt en ze te lang niet heeft gezien etc etc.. Onzin!
Irritant is dat, schoonouders die denken dat ze weten wat het beste is voor hun kleinkind. K snap je frustratie wel hoor. Ik moet ook elk bezoek aan ouders / schoonouders wel een paar keer slikken. Hoewel ik soms tegen mn eigen moeder wel mn mond durf open te trekken
wacht even.. iets wat ze zegt en wat ze doet.. zijn 2 dingen.. ze loopt weg met ter als jij zegt dat ze naar bed moet.. daar maakte ik hele korte metten mee.. losweken die hap zoals iemand al zei hier sm en sv die onze dochter heel erg belemmeren in wat ze doet als ze er zijn, en haar overal op corrigeren. Dit met grapjes duidelijk proberen te maken. Nu is het klaar. we zijn heel druk en ze komt er niet meer alleen (manier van benaderen verschilt nogal)
Ik heb je vorige topics gelezen dus ik begrijp dat dit al veel langer speelt en dat er meer speelt. Dikke knuffel! Jouw schoonmoeder zou mij gek maken!
Nou ik snap niet waar je je druk om kan maken. Laat haar trots wezen. Ik zie het probleem niet zo. Maar ik kan de verdere geschiedenis niet.
Mijn schoonmoeder had mij liever niet gezien als de moeder van haar kleinkind en zit nog aan haar bijna 40 jarige zoon vast met de navelstreng, dat is kort samengevat
Zo gaat mijn moeder ook doen, dat weet ik nu al. Sommige mensen kunnen het op een manier brengen, en herhalen, zodat het je bloed onder je nagels vandaan haalt. Als je dat niet kent, heb je geluk Veel succes, meid! Ga er niet teveel tegenin, zo iemand verander je niet meer en het kost alleen jou energie. Boksen tegen een muur doet zeer
Daar heb je gelijk in! Toch maar het losweken.. is beter voor mijn gemoedstoestand en dat van m'n man
Ik kan mij jouw andere topics niet voor de geest halen, dus puur op wat ik nu lees zie ik echt het probleem niet. Ik kan daar juist van genieten als mijn (schoon)ouders zo trots zijn. Zo te horen is er idd meer aan de hand en dan worden heel veel kleine dingen bij elkaar opgeteld erg groot. Succes met je schoonfamilie
+1 Zelf zou ik me er niet aan ergeren, heb het ook ervaren en vond het alles behalve vervelend. Het lijkt me trouwens ook moeilijk om dit tegen zo'n oma duidelijk te maken dat ze wat teveel plakt naar haar kleindochtertje toe, kan ze best gekwetst om raken...