Als ze ons dochtertje nog één keer aanspreekt met "MIJN"......

Discussie in 'De lounge' gestart door Ytest, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sempje

Sempje Niet meer actief

Had nog niet je bovenstaande reacties gezien, dat geeft al iets meer context.

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

En dan moet je nog zoveel jaar met der doen...

Zou me niet zo druk maken is niet goed voor je bloeddruk

3. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Tuurlijk en dan nog, jullie kind dus jullie keuzes en niet hoe het haar uitkomt!

4. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Ow bah... Hier ook zo'n figuur, wij liggen elkaar dus ook echt niet! Al 12 jaar lang niet! Zij flikt me dit ook elke keer..ja precies onze familie..ow wat lijk je op je papa!!
    Ze heeft zulke mooie donkerblauwe ogen, nou ik zie MIJN kind elke dag en ze heeft toch echt bruine kijkers, en toch volhoucen dat ze blauw zijn!
    Loslaten is iets wat ik ook niet kan en daar loop ik zo tegenaan.

Pff adem in, adem uit!

Suc6 en inderdaad zeg er wat van, ik laat het echt niet gebeuren en reageer altijd terug!

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hormonen! die zetten alles in een ander daglicht.
    ik had er ook erg last van,
    maar achteraf denk ik dat ze gewoon een trotse oma is.:) en daar ben ik nu blij om.

6. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Hier ook een schoonmoeder die zo doet. Niet dat ze de woorden 'mijn meisje/mijn liefje' ofzo gebruikt. Maar als zij ergens is waar haar kleinkinderen ook zijn, dan loopt zij met de kinderen in het rond. De oudste (zoontje van broer van manlief) is inmiddels ruim twee en kan zelf spelen en in het rond rennen. Dus die heeft ze niet meer vast, maar andere kleinzoon (kan nog niet lopen) en kleindochter (is nog een baby) moet ze dan bij zich hebben. En de ouders? Die vinden het prima dat oma er is om naar de kinderen om te kijken, want oma regelt het allemaal wel. Wij hebben nog geen kinderen, maar wij weten nu al wat ons te gebeuren staat.

Ik hoop dat je het wat meer kan loslaten. Oma is vast alleen maar trots en gunt haar kleinkinderen het beste. Ook hoop ik voor je dat als jouw kind goed zelfstandig kan lopen dat oma het kleinkind ook wat meer kan loslaten. Oma's hebben het liefste baby's die ze kunnen vasthouden, anders zijn de kinderen te groot en te druk geworden als ze ouder worden. En als het goed is word oma ook steeds een jaartje ouder en vind ze die drukke kinderen steeds minder om bij zich te houden.

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Schijt irritant hè!!:) Als ik een foto van Ivan op f.book plaats zet mijn moeder eronder; onze lieverd *mist kots poppetje*

Niks van aantrekken, ze bedoelen het waarschijnlijk hartstikke goed :D

8. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Ik denk dat je man ook weet dat het je niet lekker zit?

Waarom zegt hij er niets van? Dat ik zou ik wel verwachten van mijn man.

Begrijp je trouwens wel helemaal hoor. Lijkt me ook om gek van te worden. Mijn schoonmoeder is echt een schat maar vaker ook "kom we gaan naar T (mijn man)" terwijl mijn ouders ons beide noemen. Of "tante L had nog een kaart voor T" volgens mij ben ik zwanger en is die kaart dus zeker voor ons beide?! Ze bedoelt het helemaal niet verkeerd maar kan me er soms ook aan storen. Dus begrijp jou verhaal helemaal!

Sterkte!

9. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Jeetje wat reageren sommige van jullie overtrokken. Zijn gewoon trotse oma's.

10. lies276

lies276 Niet meer actief

Dit denk ik ook.
    De verhouding met je sm staat inmiddels zo op scherp, dat het volgens mij niet uitmaakt wát ze doet of zegt, het zal bij jou altijd verkeerd overkomen.:)

11. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    Heb ik ook eens gedaan, maar dan blijft het nog: ja maar dit heeft ze echt van vriend (haar zoon)

Ach ja, gelukkig weet ik zelf beter en hebben we nu geen contact meer met haar ;)

12. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Klinkt als een hele trotse oma, doet mijn moeder ook altijd en van mijn man zijn stiefmoeder ook. Af en toe annoying maar ja kleine vind het erg leuk. :)

13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Mijn schoonmoeder doet dat ook.
    Stoor me daar niet zo aan eigenlijk.
    Ze is echt dol op haar kleinkinderen en dat merk je in alles.

Als jij het vervelend vind, dan is het vast erg irritant voor je als ze het zo vaak zegt.
    Zou me er toch niet zo druk over maken. Je niet op de kast laten jagen.

14. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Tja..schoonmoeders. Breek me de bek niet open..;)

15. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Zo te horen is je schoonmoeder waanzinnig verliefd op je kind. En gelukkig maar... Hoewel jij er vast nu anders overdenkt.
    Dat ze overeenkomsten ziet met haar zoon is logisch, daar zoekt iedere oma naar. Vergeet niet dat jouw band met haar anders is dan met je eigen moeder. Ik weet niet of ze een dochter heeft met kinderen? Zo niet, tja dan mist ze heel wat.. Een dochter deelt heel wat meer met haar moeder dan een zoon.
    Wat als jouw moeder deze opmerkingen maakt, zal het dan ook zoveel irriteren?
    Dat ze haar zoon nog niet kan loslaten, ach ze houdt ontzettend veel van hem, een oermoeder. En loslaten is heel erg moeilijk.

16. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Klinkt als een oma die dol is op haar kleinkind én van haar zoon houdt.
    Erg jammer dat jij het zo op jezelf betrekt en wellicht dat je je buitengesloten voelt omdat ze misschien niet zo'n goede band heeft met jou?

Probeer het wat meer te waarderen want er zijn genoeg moeders die zouden willen dat ze zo'n betrokken oma hadden voor hun kinderen.

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oh dit was voor mij reden geweest om flink uit mijn vel te sprigen..... Je mag heel trots zijn als oma, maar wel normaal graag :)

18. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Ik vind het ook leuk.. Hier doen alle oma's dit... ( ook de stief oma's)
    En ik vind het echt leuk om te zien hoe trots ze zijn om oma te zijn...

Stel je niet zo aan! Ze zijn allemaal gek op haar en in mijn ogen is er niets leukers voor een kleinkind!

Mijn opa en oma waren net m'n tweede ouders (vooral mijn opa)... Mijn oma deed ook altijd heel vies tegen haar schoondochters(dus ook mijn moeder) en ik ben echt heeeel blij dat mijn moeder dit altijd naast haar neer gelegd heeft zodat ik en mijn zusje een super goede band met opa en oma konden hebben!

Ik stel voor dat je je er gewoon bij neerlegt en blij gaat worden met het feit dat er meerdere mensen van jullie kindje houden... Niet alleen de papa en mama!

19. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Oooh ik weet nu al honderd procent zeker dat mijn schoonouders ook zo zullen zijn. Wij hebben geen kindjes en nu al is alles van hun, vooral mijn vriend. Sm wordt al Stik jaloers als ik aan hem zit. Ik heb geen contact meer met ze. Ik word 'dat wijf' genoemd en ze bewegen hemel en aarde om mij en vriend uit elkaar te krijgen. Ze krijgen mijn kind dan ook echt niet te zien als het zo ver is. Dat weet vriend. Hij vindt het niet zo leuk, maar hij vindt wel dat zijn ouders mij moeten accepteren. Hoe kunnen ze anders onze kinderen accepteren? Ze komen tenslotte uit mij, hoe graag ze ook willen dat dat nooit gaat gebeuren. Er is mij gezegt dat ze ooit zullen gaan knikken. Nou, voor mij hoeven ze niet meer te knikken. Er is te veel gebeurd en gezegt en ik heb altijd netjes mijn mond gehouden, geen grote mond gestuurd, helemaal niks. 1 mail gestuurd vorige week dat ik er nu klaar mee ben en ik wil dat ze ons met rust laten. Nou jongens de hel brak los, maar ik ben nu wel mijn ei kwijt en heb het nog netjes gehouden ook. Ik kan niet wachten tot de dag dat ik er geen last meer van heb, ik begrijp je echt volkomen. Of doorbijten of je mond open trekken. Ik zou voor de laatste optie gaan, want dit gaat ook niet lang werken voor jou en je humeur tegenover hen.

20. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hahaha offtopic: jouw onderschrift geweldig!!

Hier contact verbroken met souders.

Zij deden ook zo.

Maar ergste, ze hebben de oudste nog geaccepteerd en trokken de jongste zo ontzettend voor....

Grappige is, ze weten niet dat de jongste via een donor is ontstaan.

Vraag me af dat wanneer ze dat zouden weten ze hem nog zo voor getrokken hadden:D:D:D;);)

Deel Deze Pagina