Als ze ons dochtertje nog één keer aanspreekt met "MIJN"......

Discussie in 'De lounge' gestart door Ytest, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wat erg twoboys! :$

Ontopic, klinkt mij als een trotse oma. En het is toch ook haar kleinkind? Wat moet ze dan zeggen? ' Daar hebben we HAAR meisje' ;)

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ben ik nou de enige die niet iets ergs ziet in het '' mijn '' verhaal?

Bedoel, oma is gewoon trots, laat dr lekker.

Uiteindelijk blijft het toch jullie kindje, het zijn maar woorden ( denk ik dan )

Wat een gezeik zeg, en dan zien we morgen zeker weer een topic met '' een schoonmoeder from hell '' , denk dat schoondochters ook eens niet zo moeilijk moeten doen, dan zou het al veel makkelijker zijn. Waar hebben we het over, het zijn woorden.

Dat ze weg loopt met je kind terwijl jij zegt dat dat niet mag dat is wel zwaar irritant, jij bent de moeder dus jij bepaalt de regels ( samen met je man dan natuurlijk ;) )

3. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Dan heb jij zeker een fantastische band met je schoonmoeder?

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ytest, correct me if I'm wrong..

Volgens mij gaat het niet zo zeer om een trotse oma maar om een schoonmoeder die TS te pas en te onpas laat weten dat zij niet bepaald gelukkig is met de keuze van haar zoon.
    Als jij steeds wordt miskend als partner kan ik me voorstellen dat het steekt dat diezelfde schoonmoeder nu ook nog eens jou als moeder uitvlakt.
    Tenslotte is kleindochterlief toch echt óók van TS.

Een trotse oma is een ding, laat je kind daar inderdaad vooral van genieten. Maar zelf steeds zo buiten spel gezet worden lijkt mij ongelofelijk pijnlijk en ik kan me goed voorstellen dat TS daarom moeite heeft met hoe haar schoonmoeder haar kleindochter naar zich toetrekt.

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

precies, ik vind het een beetje zeuren, natuurlijk moet ze wel loslaten als jij zegt dat ze in bed moet maar waarschijnlijk neemt ze je niet meer zo serieus omdat je voor de rest steeds zo moeilijk doet (en ik vind; aanstelt) ja dan ben je een gemakkelijk prooi.

Ik zou het juist heerlijk vinden en heb er altijd erg van genoten bij mijn eigen moeder en schoonmoeder als ze er zo in luv mee waren.

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Ik heb geen geweldige band met mijn SM (verre van zelfs, inmiddels is het wel stukken beter maar bij de eerste zwangerschap mocht ik geeneens komen) en toch heb ik nooit in de weg gestaan om de band met haar kleinkids aan te sterken, dat vind ik net zo belangrijk, en vond het geweldig om te zien dat ze daar toch wel van kon genieten.

Die zegt ook altijd "ooh precies mijn zoon" of "oma's kleine meid/jongen" heerlijk gewoon, je kan de wereld ook moeilijker maken dan het is en als je voor de rest een stuk makkelijker bent zal je zien dat ze meer respect voor je heeft als moeder zijnde als er iets MOET gebeuren.

7. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ohh heel vervelend TS! Mijn moeder zegt het wel eens voor de grap omdat ze weet dat ik dat haat..

Nou kwam mijn SM laatst voor het eerst er mee, ze had wat dingen opgezocht voor Emma om naar ons te sturen, en mijn vriend zei iets van, zo dat is veel.. en zij: ''Ja alles voor mijn Emma he''..
    Denk ook om SV te treiteren of zo iets? (zijn al meer dan 20 jaar gescheiden)
    Maar dat vond ik niet leuk om te horen, ONZE Emma! Jouw kleinkind.

8. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik snap gewoon echt niet dat zoveel mensen hier zo'n probleem mee hebben... Ik vind het soms een beetje overtrokken. Ik geniet daar alleen maar van, die trotse grootouders. En ja, ik heb idd een goede band met mijn ouders en schoonouders.

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Mijn ouders en schoonouders zeggen ook regelmatig mijn meisje, mijn prinsesje, mijn draakje enz... ze zijn trots op hun kleinkind en dat mag. Bovendien blert dochterlief heel vaak "mijn oma!!!" Tja, dan is de enige logische reactie terug "mijn meisje!!!" Bovendien is ze echt niet minder mijn kind ongeacht hoe een ander haar noemt.

Wel zou ik me storen als ze haar pakken zonder te vragen en niet terugwillen geven en dat zou ik ook zeker kenbaar maken.

10. pregzilla

pregzilla Actief lid

30 aug 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Ik probeer me er niet al te erg aan te irriteren, ze houdt gewoon heel erg veel van je kindje!!! Mooi toch?

Ik herken het gesjouw en het ge-mijn ook wel uit mijn mans cultuur, kan er inmiddels goed mee omgaan. Zelfs mannelijke familieleden/vrienden rukken mijn zoontje uit mijn armen onder het motto 'mijn zoon' en dan gaat hij van arm tot arm de hele avond. Zoonlief vindt het prachtig, trekt iedereen aan de haren en lacht zich stuk, dus ja dan vind ik het ook maar goed. Ik zie hem meestal pas terug als hij gepoept heeft of écht hard huilt. :D

Volgende maand ga ik naar SM en SV (zonder manlief) om een paar weken bij hen door te brengen, gok dat ik het dan ook wel irritant ga vinden maar ach, die paar keren per jaar..

11. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Knap dat sommige er wel goed mee om kunnen gaan! Ik ben mezelf er zeker van bewust dat ik dat niet goed doe, maar als je 12 jaar lang als stront bent behandelt, dan is het niet zo gek.
    Tijdens zwangerschap moest ze niets van hebben, toen jenthe geboren was niet en pas sinds 2 maandjes vind ze haar leuk... Reactie op ons vertelledat we zwanger waren o leuk gefeliciteerd...en toen man vertelde over dat we er 3,5 jaar over gedaan hadden; ja maar onze kant van familie is zooooooo vruchtbaar oftewel zou wel aan channe gelegen hebben.. (Wat niet zo was)

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    #72 Ytest, 12 sep 2013
    Laatst bewerkt: 12 sep 2013
    Trots is prima, blij ook.. Maar je moet niet tussen moeder en kind gaan staan iedere keer en dan zo tegen die kleine gaan praten alsof het van haar is om de moeder de stangen.. Dat is wat ze doet! Dat vind ik anders dan trotse oma zijn! :(:(

ALtijd van die Ingepakte dingen opmerkingen acties grappen waarvan een ander zegt dat bedoeld ze vast grappig of bedoeld ze vast niets mee bah.

13. dekilene

dekilene Niet meer actief

Tuurlijk is het haar kleinkind.
    Maar het is wel heeel overdreven om elke keer mijn... te horen.
    Ik zou er zeker wat van zeggen.. maar dat ben ik.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dan kan je dit je schoonmoeder ook niet alleen aanrekenen, je man heeft hier net zo goed schuld aan want hij laat het gebeuren. ;) Hij zal dan toch de ballen moeten kweken om de navelstreng met z'n moeder door te knippen zodat jullie zonder haar voortdurende bemoeizucht een gezin kunnen vormen. Sterkte meid, lijkt mij inderdaad een lastige dominante vrouw. :) Als ze "alleen maar" een trotse oma zou zijn zou ik er totaal niet mee zitten overigens en het alleen maar ontroerend vinden. ;)

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Relax...

Gewoon de volgende keer zeggen (met een grote grijns):

Mooi, al die minder mooie eigenschappen heeft ze dan vast van jou

En verder? Laat je niet zo opfokken joh... relax

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ach ik wou dat ik zo'n familie had die er graag voor de kleinkids zijn... ik zou er niet zo moeilijk om doen wees gezegend!!!

17. Linda89

Linda89 Bekend lid

19 jun 2012
    790
    259
    63
    Vrouw
    Eigen ondernemer
    snap dat je dat ontzettend irritant vind, maar jij bent haar moeder en als ze moet slapen vind ik dat je wel wat meer voor je kindje kan opkomen en gewoon haar uit de armen van je schoonmoeder moet pakken en zeggen dat ze moet slapen. Wat brutaal dat ze dan gewoon weg loopt. Ik zou gewoon rustig met haar om tafel gaan zitten en aangeven wat je vervelend vind op een rustige manier!

18. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Herkenbaar hoor! Mijn zoontje is sprekend mij van binnen en buiten en toch zegt mijn schoonmoeder altijd dat hij sprekend zn vader is(haar zoon dus) Alsof het zo erg is dat hij op mij lijkt...

Ook zei ze in het begin vaak; mijn kindje (1e kleinkind en was en is zo trots dat ze denk ik er niet bewust van was wat ze zei) Waarop ik zei "goh apart dacht dat ik hem 9 maanden gedragen had maar dat was jij dus" Sindsdien zegt ze het niet meer.

Natuurlijk is jou schoonmoeder een enorm trotse oma...En dat mag natuurlijk ook...Maar ze moet niet te ver gaan en zeker niet om jou te willen jennen...

19. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Chill... Mijn moeder noemt mijn zoontje ook haar allerliefste mannetje, haar prinsje etc. Jeetjr ik vind het juist leuk dat ze nu al zo'n waanzinnige verbondenheid met hem voelt.

Misschien komt dat omdat ik zelf ook altijd een hele goede band met mijn oma heb gehad dat ik me er niet zo over kan opwinden...

20. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik kan me hier gelukkig totaal niet druk om maken. mijn moeder noemt mijn kinderen ook mijn mooie meisje/jongen, mijn schatje, oma's popje/ventje. mijn zoon noemt oma zelfs mama. zij is voor hem gewoon een tweede mama. tegen mijn dochter zei ze laatst ook per ongeluk kom maar bij mama. heb er alleen om gelachen. ik weet dat mijn moeder enorm van mijn kinderen houdt en daar ben ik heel blij mee. mocht er iets met mij en mijn man ooit gebeuren weet ik dat ze bij mijn moeder overladen worden met liefde en niets te kort gaan komen. dat geeft me een fijn gevoel dat er iemand in de wereld is die bijna even veel van mijn kinderen houd als wij zelf.

Deel Deze Pagina