Ik kan je alleen maar zeggen dat het overgaat....echt waar.... Ik had precies hetzelfde als jij toen mijn jongste net geboren was en ik kon me er ook mateloooooss aan irriteren. Toen zei mijn moeder ook tegen mij dat het over zou gaan wanneer hij zou gaan praten en zelf wat inspraak zou hebben...en ze had nog gelijk ook! Je zult zien dat wanneer de kleine eenmaal begint te communiceren je schoonmoeder wel door je eigen kleintje op haar plek wordt gezet en toch het liefst bij mamma blijft! Dat de kinderen zooo op hun lijken, ja, daar kan ik me nog steeds aan irriteren...en ze doet nu precies hetzelfde met mijn dochter zoals ze met mijn zoon deed maar ik erger me er veel minder aan...ene oor in...t andere weer uit...(je kunt ze nog niet veranderen,,geloof me, we hebben het geprobeerd!!)
Zit er misschien iets meer achter? Had je schoonmoeder graag zelf een dochter gehad? Dat was hier zo het geval, ze was zwanger van een meisje en dat werd een miskraam. Mijn vriend vond de naam die zijn moeder voor haar ongeboren meisje had gekozen heel mooi voor onze dochter. Ik wist pas waarom nadat de onze was geboren. Gelukkig vond ik dat geen mooie naam toen, nogal luguber anders. Ik moet er niet aan denken als het wel een mooie naam was en we haar zo hadden genoemd, en ik daarna pas dat verhaal hoorde.
Hier werd ook de hele tijd geroepen dat ze wel zo veel op mijn partner lijkt, en dit heeft en dat doet en weet ik het allemaal! Nu staat er op onze schoorsteenmantel een foto van mij toen ik een maand of 10 was. Sm liep er heen en zegt: Wat is ze toch lief he! Ik zeg: Ja he, dat is ze nog steeds hoor! Je zag haar kijken en toen viel het kwartje. Toen vond ze het toch idd wel een exacte kopie van mij. Dus ik denk dat het nu wel over is Maar het is heel herkenbaar. Bij mijn eigen moeder kan ik me nergens aan irriteren, maar schoonfamilie, dat is toch altijd een beetje anders. Ook constant van alles in haar mond willen stoppen. Ik moet er overal bovenop zitten. Anders doen ze maar wat! En wie weet het nu beter dan de mama!
Sorry, ik moest meteen lachen toen ik je eerste berichtje zag . Leedvermaak. Het klinkt wel heel lief hoor, van je schoonmoeder. Ze is overduidelijk gek op je dochtertje. Maar in real life is het ongetwijfeld rete irritant!
Wat maakt het nou uit wie jou kind op wie vindt lijken?!? Hier zegt schoonmoeder dat zoontje een echte V. is maar 9 van 10 zeggen dat ie sprekend op mij lijkt, tja...kan me er echt niet druk om maken en is voor m'n man misschien zelfs wel leuk, dat er toch nog iemand is die vooral hem erin ziet En dan het 'mijn', ts zegt het al in de openingspost: "jaloerse kinderachtige" reactie, inderdaad
Iedereen die comment met wat maakt het nou uit? Blijkbaar wel want anders opent ze niet een topic !! Als zij dat nou vervelend vind dan mag dat toch
Rustig aan.... ik denk dat het overal wel zo gaat in meer of mindere mate. Het is toch ook haar kleinkind? Hier ziet schoonfamilie dat de dame toch echt wel lijkt op mijn man of een nichtje van hem. Mijn familie vindt dat het net mij is. Houdt je toch!
Hier ook zo´n schoonmoeder. Ze past ook wekelijks op Fay. Ik vind het juist erg leuk dat ze zo gek is met haar. Ik zie nu al dat Fay en sm samen een hele eigen band hebben die prima kan bestaan naast de band die ik heb met mijn dochter. Wel let mijn sm goed op de behoefte van mijn dochter en zou ze haar nooit zomaar pakken zonder dat ik dat goed vind. Volgens sm lijkt Fay in alles op mijn partner. Dat klopt natuurlijk gedeeltelijk, maar ze heeft alleen mijn partner als kind meegemaakt en niet mij. Mijn moeder ziet juist de dingen van mij als kind. Omdat Fay zoveel veranderd zijn het steeds andere dingen. Wat ik vind is dat jullie vaak op visite gaan. Wekelijk is echt veel. Zeker als je nog contact wil onderhouden met andere familie en vrienden. Ik denk dat je de visites het beste kan afbouwen van wekelijks naar eens in de 2 weken en daarna eens in de 3 weken. Probeer met een positief gevoel naar oma te gaan. Plan de bezoekjes zo in dat als de kleine moe wordt jullie vertrekken. Als jullie dochter groter wordt, merk je dat het steeds makkelijker wordt. En duw jou regels erdoor. Straks ook met snoep en koek. Probeer het nu voor elkaar te krijgen dan kan sm vast wennen en heb je straks niet zo´n strijd en ben je ook niet de zeikmama.
Dat vind ik een goede opmerking! Dacht toch echt dat ze 9 mnd bij mij heeft gezeten! Misschien houdt het dan op!
Hehe, heel erg herkenbaar hoor, hier ook. Maar echt, het gaat beter als je kind wat ouder wordt. Mijn zoon is nu 1,5 en het is echt een heel stuk verbeterd. Hij is nog steeds het oogappeltje van ze, maar dat vind ik eigenlijk wel prima. Maar in het begin was het echt erg. Tot een half jaar geleden eigenlijk, (op zijn 1e verjaardag) toen nog 1x een rare opmerking. Oma tegen opa "geef dat kind eens niet teveel van die verjaardagstaart, ik wil geen dik kind!" Uh... JIJ wil geen dik kind? dik KLEINKIND dan neem ik aan???? Toen ben ik even uit mijn slof geschoten (het zat me al een jaar lang dwars, dit soort opmerkingen) en volgens mij is het kwartje toen gevallen. Ze doen het niet meer Wat me hier ook mateloos irriteerde (en ook wel hebben uitgesproken) is dat zij steeds de "eerste momenten" van ons afpakten. Mocht onze zoon zijn eerste fruithapje, doen ZIJ het! Voor het eerst fietsen met de kleine? Deden ZIJ! Oh ik was zo kwaad.. goed uitgepraat en sindsdien overleggen ze dat soort dingen. Ze bedoelen het goed, staan er gewoon niet bij stil...
ooo ik snap je zo hier t zelfde gehad maar geloof me hier is geen stok tussen te krijgen gewoon net doen of je t niet hoort. Ik heb me er jaaaaren aan geirriteerd!!!! en idd ze leken altijd op een verre neef van die en die en die had ook zon neus ! yes sure het irriteert me nog hoor maar knik en denk ja mazzel!!!!! bleod irritant maar ja je hebt ze niet voor t uitkiezen. Mijn sm denkt dat ze onze gezinnen moet runnen ofzo geen idee hoe ze erbij komt maar heeel irritant ik kan alles zelf gewoon goed regelen maar ja je hebt gewoon van die bemoeials die alles en dan ook alles beter weten of veeeeel vaker hebben meegemaakt dus... whahahaha ik doe dus nu gewoon of ik dingen niet hoor als ze t zegt ga dan wat doen anders heb ik alleen mezelf ermee want zij vind tgewoon wat ze doet. Sterkte meis!!!
Hier ook met schoonouwelui pfff. Hij lijkt wel veel op zn vader, en zelfs op z'n oom is hier voorby gekomen. En dit heeft ie van papa en dat. Geen ene x wat ie van mij heeft terwijl er ook wat van mij in zit. Tis een echte.... (achternaam) Uh hallo tis ook de helft van mij he en omdat hy papa's achternaam heeft wilt niet zeggen dat t een echte ... is. (sorry irriteer me mateloos aan ze) schoonvader is nogal luidruchtig en aanwezig en denkt grappig te zijn met zn opmerkingen... nou kan je vertellen dat ie dat niet is en t kwetsend is. Schoonmoeder paste zaterdag ff op. Ik legde de kleine man ff weg om wat uit te leggen en te laten zien. Gaat ie huilen, oke ff snel alles laten zien aan svhoonmoeder en dan kan ik m snel pakken...... Nou uit leggen was er niet bij. Mevrouw liep naar de box pakte m op en ging zitten. Ik was effe over de mik. Is mijn kind en als ik er ben pak IK m of ik moet t aangeven of zij m wilt pakken. Maar goed had er niks van gezegd voor de goede orde. Kom ik later thuis schoonmoeder foetsie en kleine op zn zij in de box met doekje tegen zn speen en muziek aan. (hij is best beweeglijk en rolt zo op zn snoet) Ze was op zolder aan t strijken. Prima vind ik lief van dr maar vond t niet fijn dat ze m alleen liet zo en met muziek aan. Ze kon m boven echt niet horen als hy zou huilen. Heb niet voir niks een babyfoon. En zo zijn er meer van die dingen blegh. En dan nog zeggen ja dat wist ik noet... dan had je moeten luisteren en niet mn kind oppakken. Ik weet dat ze t goed bedoelt maar t irriteert me gewoon. Maar nu heb ik t van me afgeschreven en dat lucht op.
Ts denk inderdaad dat het zwaar irritant is juist door de geschiedenis met sm. Ze doet het denk ik om jou te jennen en dan werkt negeren het beste denk ik. Hier ook een sm die dat doet en ook vergelijken. Alles wat ze doet heeft ze van haar . Mijn sm staat graag in de aandacht en zet zichzelf vaak in de slachtoffer rol. Man vind het gruwelijk irritant maar ik kan er stiekem mee lachen soms (Turlijk blijft het irritant, vooral om de reden waarom) maar zeg dan tegen mijn man liever op deze positieve manier de aandacht trekken dan in de slachtoffer rol zitten. En zo relativeren er het dan maar. Weet zekers dat je sm ook een trotse oma is, ze moet het alleen niet gebruiken om je te jennen das gemeen. Gewoon negeren dan levert het haar niets meer op
Ik zou zeggen: 'Lijkt op L? Lijkt me sterk, hij is van een zaaddonor..' Nee, lekker laten lullen het is jullie kindje en niet van haar. Al snap ik je irritatie wel hoor!
Dat lijkt mij zo vervelend! Mijn ex schoonmoeder had dat ook. De kinderen leken vooral op haar zoon en op haar familie. Maar had zeker niks van mij weg. Pffffff ik snap je wel ja.
Als je je ergens aan ergert ligt het probleem 9 v/d 10 keer bij jezelf. Ik erger me ook heel erg aan mijn schoonmoeder, maar gelukkig doet ze die dingen niet expres en zit ze gewoon zo in elkaar. Ik stoor me er aan, maar probeer wel te beseffen dat het probleem bij mij zit en dat ik het los moet laten. Dat scheelt voor mij al een hoop frustraties. Ik zou alleen op belangrijke punten haar tegen spreken. Laat haar lekker mijnen, iedereen weet heus wel dat het jouw dochter is en het verandert niks aan de situatie. Als zij denkt dat het haar meer maakt dan dat ze is, lekker laten gaan. Elk ander mens weet wel beter. Op belangrijke punten zoals het niet laten slapen van je dochter en het voortdurend vasthouden zou ik het gevecht wel aangaan. Het is jouw kind jij bepaald en als ze het er niet mee eens is dan is dat haar probleem en kan ze zich aanpassen. Als hier ook maar iemand in de familie eisen gaat stellen met hoe vaak we elkaar zien dan gaat de deur een slag dichter. Vrijblijvend is het leuk, maar ik heb mijn eigen leven en dat is al druk zat zonder verplichte bezoekjes.
mooi gezegd! Ik kan heel slecht tegen bezittelijke voornaamwoorden die te pas en te onpas woorden gebruikt in familiekringen. Zo was er een oom en (aangetrouwde)tante van manlief, ze zijn inmiddels al een jaar of 2/3 gescheiden. Ze hebben gezamelijk 3 kinderen. Altijd als de kinderen goed hun best op school deden of er was iets anders waarin ze hun ouders trots maakten dan was het: haar kind..... Zodra de kinderen juist slecht presteerden op school dan was het ineens zijn kind.... pfff....
herkenbaar onze dochter is van mijn schoonmoeder het is HAAR kleindochter HAAR meissie en ze lijkt natuurlijk ook sprekend op mijn schoonmoeder, en ik vind het allemaal prima, ze is supertrots op HAAR meissie en dat mag ze ook. haar kleindochter haar prinsesje haar allesie