Als zoontje de babynaam echt verschrikkelijk vindt...

Discussion in 'Babynamen' started by 14januari, Dec 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Mijn dochter was 6 en 7 toen haar zusjes werden geboren, maar geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om haar bij onze keuze te betrekken.

boogiebril likes this.
  2. 14januari

14januari Actief lid

May 9, 2018
    256
    213
    43
    Female
    Duidelijke meningen :)
    Wij zijn daar idd puur uit enthousiasme ook veel te open in geweest hoor. De naam Ruby vindt hij klinken als een jongensnaam en dat vindt hij echt helemaal niks. De andere naam is Izzy en dat vindt hij echt superleuk. Ik twijfel aan die naam omdat ik het voor een volwassene misschien minder vind. (En als roepnaam gebruiken met volledige naam Isabel oid vinden we niks).

Overigens heeft mijn schoonbroer de naam van mijn man mogen verzinnen. Hij was toen 8 :p

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Als een kind een leuke naam verzint; prima! Maar mijn dochter wilde haar zusje Pientje noemen... dus wij hebben niets met haar overlegd ;)

kleineM and Spoetnik like this.
  4. 2107

2107 Actief lid

Nov 20, 2015
    188
    43
    28
    Ik zou mn kinderen de optie helemaal niet geven om mee te mogen denken. Dat mogen ze straks lekker zelf doen, als ze kinderen mogen krijgen.

5. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

Feb 15, 2017
    1,511
    1,100
    113
    Female
    Dat hebben wij nu ook. Wij willen onze dochter Robin noemen. Reactie van oudste dochter: iell dat is een stomme naam, dat is voor jongens. Ze heeft wel pech want de kans is groot dat we voor die naam gaan.

bonita09 and Narcisje like this.
  6. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

Apr 29, 2015
    1,247
    550
    113
    Female
    Of je je kind laat meebeslissen of niet Is toch volledig aan de ouder? ik vind het echt geen gek iets hoor.

Ruby vind ik trouwens een leuke naam, Izzy ook! En Izzy voor een volwassene hoor je nu niet zoveel, maar het past goed bij veel namen die kinderen nu krijgen en straks Is het echt niet raar. Ruby komt van robijn, een hele mooie steen, heel vrouwelijk en pittig.

Wat je zoontje er ook van vindt, de naam moet bij jullie dochtertje passen toch ? Dus volg je gevoel, en als die zegt ruby dan kun je je zoontje altijd een beetje voorbereiden op. Maar wedden dat als hij zijn zusje ziet hij het opeens het mooiste meisje met de mooiste naam vindt ;)

14januari likes this.
  7. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,280
    28,399
    113
    Is het echt omdat hij Ruby niet mooi vindt of is het omdat jullie zijn naam niet willen en dus hij Ruby niet wil.
    En sowieso hoor: pech voor hem. Je dochter moet de naam dragen, niet je zoon dus al vindt hij hem oprecht heel erg lelijk maakt het toch niet uit.

Cookies likes this.
  8. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik vind het wel bijzonder dat je hem laat meedenken.

Hier doen we het niet. Anders moeten we onze zoon Lupo noemen.
    Ze horen de naam dus pas na de geboorte :)

9. Treez

Treez Niet meer actief

Mijn dochter van 8 zou een eventueel babyzusje djamilla noemen :|. Het lijkt mij voor alle partijen beter dat ze hier geen beslissende stem in zou krijgen.

Ik zou mij hier niks van aantrekken en voor je eigen nummer 1 keuze gaan.

Fuddey, joepy, hummeltje5 and 4 others like this.
  10. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Hier hadden ze dikke vette pech gehad. Maar zou ze sowieso niets vertellen.

11. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Ik was 7 toen m’n zusje geboren werd. Ik mocht meebeslissen en uiteindelijk is het de naam geworden die ik uitgekozen had. Tot op de dag van vandaag maakt het de band tussen m’n zusje en mij echt speciaal, ze vindt het fantastisch dat ik de naam heb uitgekozen.

Ik zou dus wel m’n kind mee laten beslissen, simpelweg omdat het bij ons zo fijn is uitgepakt.

hoop28 and 14januari like this.
  12. 14januari

14januari Actief lid

May 9, 2018
    256
    213
    43
    Female
    De Ruby discussie was er eerder, dus het gaat echt om de naam ;)

13. 14januari

14januari Actief lid

May 9, 2018
    256
    213
    43
    Female
    Wat een lieve reactie van je! Dank je wel :D

hoop28 likes this.
  14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,515
    13,801
    113
    Female
    Noord- Holland
    In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;) :rolleyes:

14januari likes this.
  15. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Klopt, ik zeg ook niet dat ik perse de naam zou kiezen die m’n kind wil. Maar ik zou hem of haar wel zoveel mogelijk erbij betrekken. Ik hoor de meeste zeggen dat het niet belangrijk is wat ene broertje of zusje vind en daar ben ik het niet mee eens. Het schept ook samenhorigheid door het juist wel te doen. En dat heb ik destijds zo ervaren. Als ik twee namen heb die ik leuk vind, waarvan eentje leuker dan de ander. En m’n andere kind vind de eerste naam echt niks en de tweede wel leuk. Dan zou ik zeker voor de tweede naam gaan. :)

Ieder z’n eigen manier, maar juist omdat ik het zo leuk vond vroeger zou ik dus niet m’n kind erbuiten houden. Dat wilde ik eigenlijk zeggen met m’n post.

14januari likes this.
  16. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,345
    17,256
    113
    Ze mochten het hier wel zeggen wat ze (niet) leuk vonden maar echt niet meebeslissen

hummeltje5 likes this.
  17. rums

rums Niet meer actief

Als je al met je zoontje hebt overlegd dan vind ik persoonlijk dat je niet meer terug kunt. Je kunt ook twee nieuwe namen bedenken waar jullie zelf zeker over zijn en dan je zoon laten kiezen.

Persoonlijk zou ik een kind niet laten beslissen.

hummeltje5 likes this.
  18. Stormpy

Stormpy Bekend lid

Nov 3, 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    wij hebben nu uiteindelijk de naam gekozen die onze dochter het leukst vind. Wij hadden weinig namen en vonden het ontzettend lastig uiteindelijk hadden we 2 namen. Ik wilde zowieso dat mijn dochter van 3 de naam goed kon uitspreken dat kon bij beide namen maar uiteindelijk is er maar 1 blijven hangen en zelfs als ik hem weken niet heb genoemd weet ze hem nog. Ik vind wel speciaal als ze mee gedacht hebben. Ze zei trouwens ook vanaf het begin dat ze een zusje zou krijgen en dat klopte ook.

Hoe dan ook gewoon doen wat je zelf wil.
    Ik had laatst hier bericht geplaatst over een naam en de meeste vonden het niks. Bracht me dus ook weer aan het twijfelen. Nu dus knoop doorgehakt :roflmao:

19. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    En Ruby Izzy Achternaam?
    Ik gooi er maar wat in hoor.

20. 14januari

14januari Actief lid

May 9, 2018
    256
    213
    43
    Female
    Zoon heeft ook maar 1 (korte) naam en wij ook beiden 1 naam dus dat vind ik dan een beetje vreemd. Maar ik laat het eens bezinken

Share This Page