Als zoontje de babynaam echt verschrikkelijk vindt...

Discussie in 'Babynamen' gestart door 14januari, 1 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Het is mooi dat het zo goed heeft uitgepakt allemaal :)

2. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft besloten dat hij Roosje als de naam voor zijn zusje wilt..
    Hij noemt haar Roosje in bepaalde dingen haha. Schattig.
    Maar wij kiezen de naam en niet hij..
    (haar 2e naam zou al Rose worden dus stiekem zit hij wel een beetje goed)

Hopelijk draait je zoontje bij!
    Vind Ruby super leuk!
    Izzy trouwens ook, dus aan mij heb je niks haha

14januari vindt dit leuk.
  3. K00

K00 Niet meer actief

Ruby leuk!

Hier wil ze Nora. Dat zou sowieso de 2e naam worden dus ze heeft geluk :roflmao:...

Ze mag verder echt niet mee beslissen..ben veel te bang dat ze het verklapt tegen heel de wereld :D

MamavanHayden en 14januari vinden dit leuk.
  4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ik denk niet dat het erom gaat wat broertje ervan vindt, maar meer om het feit dat hij hier nu blijkbaar een stem in heeft en er, al dan niet per ongeluk, in betrokken is.
    En ja, ik vind er wat van dat hij hierover mee mag beslissen misschien maar daar heb je nu niets aan om te horen.
    Sowieso vind ik dat kinderen bij veel ouders teveel betrokken worden of naar hun mening wordt gevraagd. Soms is iets ‘gewoon’ zo. Deal with it. Er mag hier bijvoorbeeld veel, maar genoeg is genoeg. Als kinderen over de namen mogen meebeslissen (als ouders al een keuze hebben gemaakt dan hè) waar houdt het dan op? Ik zie meteen zo’n verwend kind voor me dan dat gaat stampvoeten als hij of zij de zin niet krijgt. Geef je ze vrije keus: oké dan. Maar dat vind ik hè...

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit.
    Ik ga mijn zoontje ook niet bij de naam betrekken. Waarom zou ik? Daarbij komt: de mening van een kind (voor zover hij begrijpt wat dit inhoudt - ik weet niet hoe oud jullie eerste is?) is in dit geval mijns inziens geheel irrelevant.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Precies. Soms is iets gewoon zo. Dat vind ik ook hoor.

Iertje81 vindt dit leuk.
  7. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Leuk om de verschillende 'geluiden' te lezen in dit topic. Van iemand bij wie het heel leuk heeft uitgepakt dat ze de naam van d'r zus mocht bedenken versus mensen die zich afvragen waarom je een kind hierover laat meedenken.

Ik ga even terug naar de situatie van TS:
    Wat ik zou doen? Als ik klaar zou zijn met denken over 'chips waarom betrek ik zoonlief hier nu bij, nu gaan we alleen maar meer twijfelen:eek:', zou ik liegen als ik me vervolgens niks van zijn mening aan zou trekken. En misschien zou ik met een creatieve oplossing komen als 'wij geven onze dochter een naam', wil jij misschien de ... ?? nieuwe goudvis:rolleyes: ?? een naam geven?
    Kortom, ik vind dat je er eigenlijk geen rekening mee hoeft te houden, maar het is aan jullie daar invulling aan te geven. Lastig, lastig. Ben benieuwd hoe de vlag er nu bij hangt. Succes! Misschien waait het ook weer over. Kinderen kunnen ook wispelturig zijn in wat ze ergens van vinden (en grote mensen ook:roflmao:)

8. Elouise

Elouise Actief lid

6 sep 2018
    132
    89
    28
    Vrouw
    Ik snap dat je er over gaat twijfelen. Wij hebben helemaal aan het eind de vier namen die nog over waren op ons lijstje voorgelegd aan de oudste jongens (net 11 en bijna 12). De twee meiden (van 6,5) hebben we er helemaal niet bij betrokken, die vonden we nog veel te jong. Gelukkig vonden ze geen van de namen echt stom, alleen één vonden ze minder. Die hebben we alsnog als derde naam gebruikt. Dus ja, ze hadden invloed, maar wij hadden zeker de laatste stem.
    In jouw geval, ik vind Ruby en Izzy allebei heel mooi! Ruby spat er wel echt uit, maar je kan geen slechte keuze maken. Ik zou toch niet teveel luisteren naar de mening van je zoontje. Bij ons werden de twee cavia's bijvoorbeeld vijf jaar geleden Annabel en Floor genoemd door onze oudste zoon. Een half jaar later besloot oudste zoon opeens dat hij het verschrikkelijke namen vond en dat ze toch echt Lola en Fientje moesten heten. Twee weken daarna heetten ze weer gewoon Annabel en Floor.... Hij was toen ook 7 dus ik denk dat kinderen van die leeftijd nog te jong zijn om goed te kunnen oordelen.
    Luister gewoon naar je gevoel en kies de naam die JIJ het mooist vind!

9. Musti1234

Musti1234 Actief lid

10 okt 2018
    334
    166
    43
    Hier onze oudste zeker wel een stem laten geven. Ze mocht kenbaar maken wat zij leuke namen vond maar uiteindelijk aan ons de beslissing geweest wat de naam geworden is. We zaten regelmatig tijdens het avond eten t fantaseren over namen. En als zij een naam niet leuk vond die wij wél leuk vinden was het uiteraard héél jammer voor haar.

Dus hier gaf het een hele leuke tijd, het samen ideeën op doen. Maar het bleef bij ideeën/suggesties vanuit oudste en wij hebben besloten. Mijn oudste was destijds 10 dus wel andere leeftijd dan jouw oudste.

10. Roodborstje2

Roodborstje2 Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik heet zelf zo, kreeg die reactie als kind vaak en als volwassene vinden juist veel mensen het een vrouwennaam! Ben heel blij ermee hoor :)

11. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wilde even hier op reageren.
    Wij hebben zelf maar 1 naam net als onze kinderen, maar als we een 3e mogen krijgen en het is een meisje krijgt ze hoogwaarschijnlijk 2 namen.
    Niet met een speciale reden maar gewoon omdat wij de combinatie van die 2 namen geweldig vinden :D

Ik zou mijn kinderen er ook absoluut niet bij betrekken.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Tja dan had mijn jongste Gordon geheten.. niet helemaal mijn smaak.

Ik ben echt benieuwd hoe mijn kleinkinderen gaan heten :roflmao:

hummeltje5 vindt dit leuk.
  13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Op zich hebben ze er niets over te zeggen, dan had mini Macy geheten, naar de ridder-prinses in Lego Nexo Knights. Dat vind ik een vreselijke naam, dus absoluut geen optie. Maar mijn man en ik konden het niet eens worden, hij had een naam en ik een andere. Dus op een avond aan tafel noemde ik een alternatieve naam, die ik altijd heel mooi heb gevonden en die we nog helemaal niet hadden meegenomen in de overwegingen. Waarop de oudste meteen helemaal enthousiast werd en de middelste ook fan was. Die reactie vonden wij allebei zo mooi dat ze uiteindelijk ook zo heet.
    Maar dat was dus al een naam die ik prachtig vond en mijn man ook positief over was. Ik zou nooit een geheel andere naam hebben gekozen.

Mijn broer heeft trouwens de naam van mijn zusje gekozen. Hij kwam op een dag thuis van school en zei heel stellig tegen mijn moeder, het is een meisje en de heet xxxx. Dat vond mijn moeder zo leuk en zo'n leuke naam, dat ze inderdaad zo heet (hoewel ze ook een jongensnaam hebben verzonnen voor de zekerheid).

Deel Deze Pagina