Slecht zaad erfelijk?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Droppie123, 25 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Mijn vriend zijn vader, die hij al 28 jaar niet meer heeft gezien, had heel slecht zaad.
    Het was al dood voordat het bij het eitje was.
    Ze hebben er 6 jaar over gedaan voordat mijn vriend kwam.
    Dit hoorde ik toevallig van de week van mijn schoonmoeder.

Nou vroeg ik me af of dat erfelijk is.

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Geen idee!
    Maar er komt vast wel een antwoord!
    Anders even navragen bij de HA?

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Vaak alleen in de horizontale lijn (dezelfde generatie dus). Mijn schoonouders hebben 7 jaar erover gedaan om mijn man te krijgen. En de broers van mijn schoonvader hebben helemaal geen kinderen gekregen. Mijn man is daarom in eenvroeg stadium getest toen wij aan kinderen gingen denken. Was allemaal top en ben 2x binnen een half jaar zwanger geworden.

4. Niet meer actief

Is ook helemaal afhankelijk van wat de zaadcellen "dood" of zwak maakt: erfelijke factoren kunnen een rol spelen, maar het kan ook heel iets anders zijn hetgeen niks met erfelijkheid te maken heeft zoals een spatader op de ballen etc. Even langs de HA lijkt mij de meest slimme optie, dan weet je meteen of het zaad ok is en kun je met een gerust hart aan de slag!

Succes!

5. kellyke

kellyke Lid

16 apr 2007
    12
    0
    0
    verzorgende
    antwerpen
    ik denk persoonlijk van niet , want mijn vriend zijn vader heeft toch goed en redelijk rap een zoon gekregen , maar spijtig genoeg heeft mijn vriend niet zo een goed zaad

6. Kuikentje

Kuikentje Lid

4 okt 2007
    82
    0
    0
    den haag
    Ik denk dat erfelijkheid een rol kan spelen.

Mijn man heeft zwak zaad en zijn broertje ook. Zijn oudere broer is ook kinderloos (exacte reden weten we niet, wordt niet over gepraat).

Mijn man heeft twee ooms die geen kinderen kunnen krijgen (broertjes van zijn moeder).

Zijn tante (zus van moeder) heeft ook twee kinderen die ook ongewenst kinderloos zijn (al jaren). Ook hier weten we de exacte reden niet, wordt niet openlijk besproken.

Alleen 1 broertje van haar heeft kinderen en inmiddels ook kleinkinderen. Bij de rest zijn ze of zelf kinderloos, of lijkt het een generatie over te slaan!

7. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Dank jullie voor jullie reakties.
    Ik weet inderdaad niet hoe het precies zat bij zijn vader.
    Hij is weg gegaan toen mijn vriend 2 was en we weten echt niks over hem.
    Dat ik dit ineens te horen kreeg van moeders was al heel wat.
    Ze begon er ineens over.

Zou het niet te snel zijn om al naar de HA te gaan?
    We zijn pas sinds juni bezig met zwanger raken.

Maak me ook nog niet echt zorgen, maar vroeg het me gewoon af.

@kellyke
    Wat een mooie site van jullie dochtertje.
    Heb het zitten lezen en wilde je even sterkte wensen met dit grote verdriet.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Het kan inderdaad wel erfelijk zijn! Mijn broer heeft bijna geen zaadzellen, en mijn andere broer verminderde beweeglijkheid. Volgens de huisarts kon het dus inderdaag erfelijk zijn, maar het hoeft niet! Mijn vader had daarentegen geen enkel probleem met zn zaad want hij heeft 6 kinderen op de wereld gezet :)

Misschien als je een keer weer bij de huisarts komt kun het even vragen?

9. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Maar als ik het zo lees zijn het inderdaad altijd broers en nooit vader en zoon.
    Bij jou ook weer he Wup.

Zal het inderdaad eens vragen als ik toch bij de HA ben.

Deel Deze Pagina