Als zwanger worden niet lukt.. naar de huisarts en dan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Amoura, 29 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Succes amoura.

2. Amoura

Amoura Actief lid

24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Dank jullie wel dames.. jullie ook he! ;)

3. Amoura

Amoura Actief lid

24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Pff ik wordt toch wel erg zenuwachtig voor dinsdag hoor.. vind zo'n inwendig onderzoek maar niks.

Ik ben deze maand trouwens teunisbloemolie gaan gebruiken om mijn cyclus hopelijk iets in te kunnen korten, heb mijn ei nu gemiddeld op dag 20. En ook ben ik (weer) pre-seed gaan gebruiken. We geven de hoop niet op :D!

4. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Laat je weten als het werkt:D

5. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Is het bezoek aan de huisarts een beetje meegevallen Amoura?

6. kiwi31

kiwi31 Actief lid

9 mei 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    eerste keer huisarts bij mij ook inwendig onderzoek gedaan.
    nu eerst vriend zn zaad laten testen en daarna kan ik pas verder

7. Amoura

Amoura Actief lid

24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Hai dames,

Nou mijn bezoek aan de ha stelde echt helemaal niks voor, pff. Was zelfs een beetje teleurgesteld want had me zo voorbereid op een inwendig onderzoek. Eenmaal daar zei ze dat mijn man eerst zijn zaad moest inleveren zodat ze dat het snelst kunnen uitsluiten.. vreemd want de vorige keer wilde ze gelijk bij me kijken. Enfin, er is bloed onderzocht op mn schildklierwaardes, de uitslag krijg ik als het goed is morgen. Verder bloeddruk en hartslag gemeten, dat was in orde. Heb deze week mijn ei dus wachten nog even met zaad inleveren, wil geen kansen verspillen ;) i'll keep you up to date.

Bij jullie alles oké?

8. Ikie

Ikie Actief lid

4 jun 2013
    187
    0
    0
    Limburg
    He Amoura,

Ik ben afgelopen week ook voor het eerst naar de huisarts geweest hiervoor. Wij proberen al een jaar zwanger te raken maar dat lukt helaas niet.
    De huisarts heeft bij mij wel onderzoek gedaan want ik voelde altijd bij mijn baarmoedermond dat de linker kant altijd dicht zit en de rechterkant niet. Ze gaf aan dat dat niet erg was maar dat was eigenlijk de enige reden dat ze ging kijken.

Ik moet nu ook bloed inleveren voor dezelfde onderzoeken als jij. Als daar niets uitkomt dan moet mijn man eerst zijn zaad laten onderzoeken.

Klopt het nu dat er sommige zijn die meteen door de huisarts naar de gynocoloog worden doorverwezen of moeten zij eerst ook ditzelfde traject doorlopen?

9. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

8 dec 2012
    290
    1
    0
    Ik ben door mijn huisarts gelijk doorverwezen naar de gynaecoloog!

10. swagartist

swagartist Niet meer actief

ik ben ook gelijk doorverwezen naar de gyn en krijg nu via de gyn bloedonderzoeken en spermaonderzoek...

11. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Begin september hebben we de stap naar de huisarts gemaakt
    Ik had me erg druk gemaakt om het huisartsbezoek, maar nog voordat ik uitgesproken was vroeg ze waarom we niet eerder gekomen waren. Ze hanteert boven de 30 al de grens van 6 maanden zelf proberen. Heerlijk!

Om die reden ook direct doorverwezen naar de fertiliteitskliniek. In Twente kun je niet naar de gyn in het ziekenhuis, ze hebben hun krachten gebundeld in een aparte kliniek, zodat alles bij elkaar zit en je in principe niet met zwangeren samen in de wachtruimte zit, wat veel mensen belastend vinden.

4-10 hadden we intake en is er direct een bloedonderzoek en inwendig onderzoek bij mij gedaan en ml mocht een potje vullen... 25-10 krijgen we de uitslagen.

Ik hoop dat de rest bij ons nu ook zo snel gaat!

12. Amoura

Amoura Actief lid

24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Wat een spannende tijd voor jullie! Ik hoop dat je over een paar dagen met heel goed nieuws komt :) zelf kunnen proberen is toch het fijnste... heel veel succes met alles en hopelijk gauw een klein wonder voor jullie!

13. Amoura

Amoura Actief lid

24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Hoi Ikie, ook een spannende tijd voor jou.. ik hoop dat alle uitslagen goed zijn voor jullie. Naar mijn weten verschilt het inderdaad heel erg per huisarts en situatie (denk ik).. bij sommigen worden ze gelijk doorverwezen en bij anderen willen ze eerst zelf wat onderzoekjes doen, bloed, zaad onderzoeken etc.

14. Amoura

Amoura Actief lid

24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Ik ben trouwens happy! Deze maand zoals eerder vermeld heb ik tot mijn ei Teunisbloemolie geslikt, de hele maand Zwanger worden van etos en vanaf mijn ei Tarwekiemolie. Normaal heb ik een vrij late eisprong vanaf dag 20 tot 22. Deze keer op dag 17/18! Joepie. :D Zit nu dus op het wachtbankje... hopelijk eind volgende week goed nieuws.

Oja, en vandaag 5 dpo een temperatuursdipje van 0,2.. ik durf eigenlijk niet te hopen maar vind het stiekem wel een beetje spannend ;)

15. Amoura

Amoura Actief lid

24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Ik heb zo'n pijn aan mijn borsten! Wie nog meer op het wachtbankje? Vandaag 8dpo en kon het niet laten om een testje te doen... ik lijk vaag iets te zien maar na al die teleurstellingen durf ik niet meer te hopen tot ik een duidelijke streep zie. ;)

16. Ikie

Ikie Actief lid

4 jun 2013
    187
    0
    0
    Limburg
    Ahhhh wat spannend.... Meid het komt goed insha Allah! Ik duim voor je.

17. Ikie

Ikie Actief lid

4 jun 2013
    187
    0
    0
    Limburg
    Bij mijn zijn al mn bloeduitslagen goed. Het enige is dat mijn bloed wat langzaam 'daalt'. Weet niet zo goed wat de ha hiermee bedoelde maar het kon verder geen kwaad. Nu moet ml zijn spul inleveren zodat ze dat kunnen onderzoeken en dan gaan we weer verder. Maar ik ga zo richting de stad om tarwekiemolie te halen! :)
    Verder probeer ik me er niet zo mee bezig te houden haha.

Deel Deze Pagina