hormonale migraine

Discussion in 'Zwanger worden' started by mummy, Aug 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mummy

mummy Bekend lid

May 26, 2006
    664
    0
    0
    Hoi,
    Wie heeft er wel eens hormonale migraine? Ik kwam er de laatste tijd achter dat ik waarschijnlijk rondom mijn menstruatie hoofdpijn had. Ik was snel na die conclusie zwanger, dus weet niet precies wanneer je migraine hebt die samenhangt met de cyclus.
    Nu heb ik weer enorme hoofpijn en het is me niet helemaal duidelijk of ik momenteel ongesteld ben (1e keer sinds curretage). Wie heeft dit, en wanneer in de cyclus???
    Mummy

2. Niet meer actief

Zoals jij beschrijft weet ik (nog) niet, wel had ik toen ik depil nog slikte steeds ontzettende migraine in mijn stopweek, op vaste dagen zelfs.

3. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    M'n moeder is als ze ongesteld is een paar dagen ziek van de migraine...
    Ze slikt Marvelon.
    Ik heb ook hoofdpijn als ik ongesteld ben (met de pil, nu zonder pil niet).
    Soms begint het al de week voordat ik ongesteld moet worden (nou ja, onttrekkingbloeding moet krijgen)

4. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

Oct 31, 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    als je op deze website bij soorten hoofdpijn klikt, vind je ook een stukje over hormonale hoofdpijn

http://www.hoofdpijnpatienten.nl/index2.htm

mijn moeder had er heel veel last van... ik zelf gelukkig een stuk minder...

Chrizzzy

5. Heel76

Heel76 Actief lid

Jul 15, 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Mummy,

Heel herkenbaar. Ik heb er zelf ook flink last van gehad.
    Bij mij kwam het altijd de dag van mijn laatste pil opzetten en dan was ik ook echt goed ziek.

Sinds ik gestopt ben merk ik het het meest een dag of 3 voor mijn menstruatie.

Ik weet hoe vervelend het kan zijn. Ik kreeg er bij de HA geen medicijnen voor, alleen iets tegen de misselijkheid.

Het vervolgens een keer een consult bach bloesem gehad. En bij mij heeft het enorm geholpen (slechts 1 aanval in anderhalf jaar ipv elke 4 weken). Misschien heb jij er ook wat aan!

Groet
    Heel

6. mummy

mummy Bekend lid

May 26, 2006
    664
    0
    0
    Bedankt voor de reacties...
    Ik wacht maar gewoon even af of de menstruatie doorzet. Ik hou een dagboek bij dus over een paar maanden heb ik er vast meer zicht op (eigenlijk hoop ik dan al zwanger te zijn!)

7. Terese

Terese Fanatiek lid

Ja, hier!

Wat een ramp is dat. Had het 2 augustus, op mijn verjaardag. Het kwam aan het eind van de dag op, toen we in de Efteling waren... heel fijn dus...

Ik heb het niet elke menstruatie, maar als ik het heb, tijdens de ongi.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Nou Terese, ik heb exact hetzelfde als jij!

Ik ben benieuwd of ik er ook last van ga krijgen nu ik met de pil gestopt ben, maar afgelopen weekend bonkte het flink in het koppie!

Share This Page