Als zwanger worden niet lukt, wat dan?

Discussion in 'Zwanger worden' started by jingels, Aug 16, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rossi

Rossi Actief lid

Jun 6, 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Ja denk er af en toe ook aan, wij gaan verder doktoren en als dat geen effect hebt evt voor adoptie

2. Niet meer actief

Wow, Meisje over een paar maandjes al de VIA.

Dan zit er eindelijk ( nou ja, het is dan nog wel een hele lange weg) schot in de zaak.

Super zeg.
    Zou ik je anders eens een PB mogen sturen?

3. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Stomme vraag misschien? Maar wat is de VIA?

4. Niet meer actief

Dat is een eerste bijeenkomst met aspirant-adoptieouders.

Even een kopie uit mijn "archief":

De afdeling Voorlichting Informatie Adoptie (VIA) van de Stichting Adoptievoorzieningen belicht in zes bijeenkomsten thema's die in adoptiegezinnen speciale aandacht verdienen: biologische ouders; de voorgeschiedenis van het kind; hechting; verlies en rouw en identiteit en loyaliteit.
    Het doel van de bijeenkomsten is aspirant-adoptieouders in staat te stellen een weloverwogen keuze te maken over het adopteren door informatie te geven en deelnemer in staat te stellen ideeën, ervaringen en gedachten uit te wisselen. Met de voorlichtingsbijeenkomsten levert de Stichting Adoptievoorzieningen een bijdrage aan de kwaliteit van het adoptieproces. De bijeenkomsten duren elk drie uur en vinden overdag plaats.

5. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik weet niet precies waarvoor de afkorting staat. Maar weet wel dat het een verplichte voorlichting/cursus is die je samen met je partner bijgewoond/gevolgd moet hebben voordat je daadwerkelijk een kindje mag adopteren.

6. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Bedankt :oops: had nog nooit van die afkorting gehoord...

7. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Geeft niet hoor!!!
    Ik kan me voorstellen dat als je uberhaupt (nog) niet in de MMM zit, je deze afkorting niet kent.

En ach domme vragen bestaan niet hoor! alleen domme antwoorden!! :)

8. Heel76

Heel76 Actief lid

Jul 15, 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij zijn nog maar net bezig, maar wij hebben het er wel over gehad.
    Wat als......

Ik ben het er mee eens dat je beslissing hierover op het moment zelf niet zo rationeel zal zijn, en je dus dan pas echt weet wat je gaat doen.

Maar momenteel zijn wij van mening dat als het ons niet gegund is, we ook heel gelukkig met z'n tweetjes zijn. Wij vermaken ons wel.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil echt supergraag moeder worden en zal me zeker kl*t* voelen mocht het niet lukken. Maar mezelf kennende is het geen optie om de medische molen in te gaan en mijn vriend wil absoluut niet adopteren.

Ik denk dat het goed is dat we het er al over hebben gehad, vooral omdat wij beide mensen zijn die risicoanalyses maken :)

Weten we toch een soort van waar we aan toe zijn, voor zover dat kan natuurlijk ;)

9. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Hai Meisje,

Ook ik en mijn man hebben de stap gezet om ons in te laten schrijven voor adoptie..Ik hoop niet te vervanging van biologische kindjes maar we wilde altijs al graag adoptie overwegen! Een kind van de wereld die ook ouders verdiend!

Wij staan nu ingeroosterd voor nov 2007 voor die cursus wat duurt dat lang he...echt bizar! Daarna kan het nog eens 2 jaar duren voordat ze een kindje hebben gevonden??? Ik snap daar helemaal niets van zijn zoveel kinderen die een warm gezin met veel liefde verdienen waarom moet dat zo lang duren??? Snappen jullie dat??
    Hebben jullie voorkeur voor een bepaald land of leeftijd?

liefs nina

10. Niet meer actief

Wij willen als het bij ons niet lukt, een beebje.
    De 2e maakt ons qua leeftijd niet uit.

Wij hebben wel als voorkeur Thailand of Vietnam, omdat we daar op vakantie geweest zijn.

Jij hebt het er over dat het dan nog eens 2 jaar duurt, maar daarna duurt het weer 1 tot 2 jaar.

Pfff 5 jaar is echt heel erg lang.

Ik ben zo blij dat er hier nu een topic over is. Ik was al bang weg hier te moeten om naar een ander forum te verhuizen.

Lotte/ moderator kan er geen hoofdstuk van gemaakt worden net als zwanger worden, miskraam of zwanger zijn?

11. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    janne ik heb je nu even een pb tje gestuurd!

liefs nina

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou ook wel willen adopteren, ook als we wel gewoon zelf kinderen (kunnen) krijgen. Mijn vriend wil dit (nog) niet. Hij heeft liever kinderen van zichzelf zegt hij.
    Als wij zelf geen kinderen kunnen krijgen vind hij het wel een optie.

Share This Page