Als zwanger worden niet vanzelf sprekend is

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door linnie88, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnie88

linnie88 Actief lid

6 aug 2013
    223
    10
    18
  2. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    ow zo waar! fijn dat je het deelt met ons! mooi om te lezen dat iemand even de waarheid verteld.. ik heb bij pranatal gewerkt en dan komen er soms ook van die jonge meiden binnen 'aaah wat een schattig pakje! die wil ik als ik later zwanger ben!' alsof het allemaal vanzelfsprekend is... Ikzelf heb ook in de MMM gezeten.. maar voor 6 maandjes maar ik vond het lang genoeg! ik voel me zo ontzettend gezegend met onze dochter en denk echt bewust elke dag eraan dat ik zo dankbaar ben dat we haar in ons leven hebben! ik hoop dat een 2e ons ook gegund is..........

maar goed.. nogmaals thx voor het delen!

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Zo is t maar net.
    En mvm verplichten!

4. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    Dank je wel voor het delen van mijn blogbericht ;) Ik zag dat ik ineens bezoekers kreeg via zwangerschapspagina, dus ging maar meteen even checken ;)

Word er soms zo moe van ....

Maar ben blij dat het bij veel mensen toch onder de aandacht wordt gebracht. Ook via twitter en facebook....

Thanks...

En natuurlijk succes allemaal !

5. linnie88

linnie88 Actief lid

6 aug 2013
    223
    10
    18
    Ik zag je link in de bloggerlist op FB! Vandaar :)
    Zelf nog maar een jaar bezig, dus vind dat ik nog niet mag klagen als ik hier soms verhalen lees..
    Maar bekende van me zitten wel in de MMM en daarmee heb ik best wel wat gesprekken mee gehad over hun situatie en bepaalde uitspraken van anderen mensen.

Ik vind het alleen maar een eye-opener voor mensen die idd denken dat je een kind bij een pakje boter krijgt.. en wilde even anderen een hart onder de riem steken!

6. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Prachtig geschreven!

Mensen kunnen zo bot zijn, en zo makkelijk denken.
    Het is een geschenk om kinderen te mogen krijgen

7. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    echt zo goed omschreven, er staat precies wat wij allemaal voelen en denken. Zou het haast op mn facebook willen zetten om een aantal mensen ( die dus die opmerkingen maken) even op het punt te zetten, maar ik hou me maar in.

8. Veroo

Veroo Actief lid

7 nov 2013
    107
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit zelf ook in de mmm. Mijn partner en ik hebben zonder hulp 5% kans op een zwangerschap. En ja, ik krijg ook vragen en opmerkingen. Alleen als je niet weet hoe het is hoe kun je dan verwachten dan mensen er begrip voor hebben? Het is nu eenmaal zo dat de meeste vrouwen wel gewoon natuurlijk zwanger raken. Als je zelf niet in aanraking komt met de mmm (of dmv bekenden) dan denk je er gewoon niet aan. Natuurlijk vind ik het ook minder als iemand roept hey meid het wordt tijd he! Of wat dan ook. Alleen bedoelt zo iemand dat alles behalve slecht. Zo denk ik maar.
    Goed dat er aandacht aan wordt besteed, maar vroeger heb ik dat ook wel eens aan iemand gevraagd. Goh wil je geen kindje? En zij zei nee. Daar koos ze niet voor want ze had niks met kinderen. Jaren later hoorde ik dat ze geen kinderen hadden genomen omdat zij een ziekte meedroeg, maar zelf niet had of iets in die trant en dat de kans gewoon enorm was dat ze een ongelukkig kind zouden krijgen. In mijn naiviteit bedoelde ik niks slechts, maar ik kan me nu een heeeeeeel klein beetje voorstellen hoe het voor haar geweest moet zijn...

9. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    daar heb je ook gelijk in ... waar ik op doel is het bewust maken van mensen dat zwanger worden niet vanzelfsprekend is .. dus dat die opmerkingen gewoon never nooit gemaakt hoeven te worden aangezien je idd niet weet in welke situatie die persoon zich in verkeerd ... en je dan hoe goed je die opmerking ook bedoeld.. er toch mensen mee kan kwetsen als je het niet weet ...

10. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Ik heb het stukje met een brok in mijn keel zitten lezen.
    Zo blij dat iemand dit eens opschrijft, ik heb veel mensen in mijn omgeving die of via mmm zwanger zijn geworden en zelf in ronde 7 zonder resultaat tot nu toe - Ik ben blij dat ook eens een andere zijde belicht wordt. Applausje voor deze blogger - zij heeft het prachtig verwoord.

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zo zo waar dit en erg mooi om schreven .
    Kreeg bij het lezen de tranen weer in mijn ogen , en dacht dus even aan onze tijd in de mmm.
    En onze twee sterretjes [ de enige zwangerschap in 16 jaar]
    Nu nog altijd met lege hadden en dat zou ook zo blijven.:(

Succes voor de geen die nog wel kansen heeft en krijgt.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Goede blog en heel herkenbaar. Ik hoop dat dit mag bijdragen aan een stukje bewustwording!
    @Marnat: dikke knuffel!😯😯

13. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Prachtig verwoord kan niet anders zeggen!
    Zelf ook de ervaring dat zwanger worden niet vanzelfsprekend is. Spontaan is de kans hier kleiner dan 1% en we zijn ongelooflijk blij en dankbaar dat we een prachtig icsi wonder ja jaren hebben mogen krijgen!

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zara: Dankje meis lief van je . knuf terug .

15. Logan

Logan Niet meer actief

Heel erg mooi en zo waar!

16. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    Ik wil jullie ook erg bedanken voor de complimenten ...Echt super ! Dat doet me ook erg goed.

Mensen delen het op twitter etc, wat een artikel zoals deze toch aan kan komen bij zo veel mensen....

Doet me goed dat mensen het ook bij anderen onder de aandacht brengen.

en zo hoop ik dat toch mensen wat bewuster worden en beter gaan na denken...

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Cicey: Graag gedaan meis wat goed ook dat je dat zo kunt .
    Ik zou zeggen ga er mee door en blijf voor al van je af schrijven .
    Hielp mij ook erg goed en hier op zp schrijven helpt ook nog altijd.
    Gedichten lukken me even niet al heb ik er al erg veel in mijn boek en ook hier neer gezet ooit.

Dit blijft een taboe zal nooit anders worden .
    Kijk maar op tv word altijd nog geroepen , dat vrouwen later kinderen willen om carrière.
    Terwijl er steeds meer vrouwen naar de dokter moeten voor hulp , maar daar hoor je niks over.
    Of veel vrouwen zeggen we willen geen kinder tewijl ze wel willen, maar zich schamen en er niet over durven te praten.

Succes meis knuf jij zit er ook al weer 9 jaar te hopen zie ik.
    Trek je het nog"?

18. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    moet wel eerlijk zeggen dat er een kleine pauze in heeft gezeten hoor...

Maar goed...

Of ik het nog trek ... nee eerlijk gezegd niet .. Maar ik heb nog steeds hoop
    en ik blijf positief .. lukt niet altijd hoor, maar de wens is nou eenmaal zo groot..

En klinkt misschien gek.. Maar nu ik zwanger ben geweest, is de hoop alleen maar groter.. maarja ook dat kan negatief uitpakken natuurlijk..

ik praat er ook veel over met anderen en niet iedereen snapt het ect , maar mijn vriend en ik sleuren ons er gewoon doorheen.. tot het bittere einde.. zullen we maar zeggen..

We hebben nog 1 icsi poging, hopen dat er dan ook wat in te vriezen valt en anders gaan we terug naar IUI.

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zolang je vriend je steunt en jij hem dan is het zeker al goed .
    Nog 1 kans hoop voor jullie dat het lukt .

Zwaar he meis ik weet er alles van , hier zijn we al de andere weg in geslaan en genieten van elkaar en de kleine dingen .

Na zo veel jaar is het ook erg moeilijk het vol te houden , hier ook veel tranen gelaten en boos geweest .

Als je wil praten mag je me rustig vragen , wie weet kan ik helpen .

Deel Deze Pagina