PCOS en lifestyle aanpassen om de vruchtbaarheid te vergroten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamavanLoker, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik weet sinds mijn 20e per toeval dat ik PCOS heb via een MRI van mijn rug destijds.
    We waren niet met kinderen bezig toen maar hebben altijd een grote kinderwens gehad. Op advies van de dokter zijn we toen met de pil gestopt, eventjes gebruik gemaakt van condooms maar toen we allebei een vaste baan hadden, niet meer huurden en een huis hadden gekocht zijn we daar mee gestopt. De zwangerschap van Loker (nickname) 4 jaar later is een wondertje :) ik werd nl weinig en zeer onregelmatig ongesteld. Het gaat super met Loker maar ik heb maarliefst 8,5 maand gevloeid na de bevalling...hebben meer mensen die ervaring? Uiteindelijk daardoor volledig moeten stoppen met de borstvoeding (bij 8 maanden) en bloedstollers moeten slikken. Na dit gebeuren ben ik 2 weken later normaal ongesteld geworden, daarna weer zeer heftig (veel bloedstollers nodig) en daarna nog een keer normaal. Alles in 5 weken. En nu dus al 5 weken niet. Ik heb voor de zekerheid maar getest, negatief.
    Wij willen zeker een tweede (van mij mag het nu al hihi, mijn man wil nog even wachten) en ik vraag me af hoe je zonder medicijnen de PCOS kunt verminderen. Ik heb helaas meerdere symptomen ervan, zoals ook het (niet extreme) overgewicht en de overbeharing (op mijn armen, onderrug & buik). Waar hadden jullie baat bij?
    Zo kan ik al een beetje naar een tweede kleintje uitkijken (een betere motivatie ga ik niet vinden :))!
    Bedankt!

2. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat je PCOS hebt, maar wat een wonder dat je zonder medicatie zwanger bent geworden en inmiddels een prachtig kind hebt!!

Ik herken de bloedingen, maar ik had dat na het stoppen van de prikpil...zie banner. Het is duidelijk dat dit kwam doordat mijn baarmoedermond te gevoelig was, te dun en doormiddel van dichtbranden waardoor er een stevigere huidlaag kwam is dit gestopt. Ik heb zelf het idee dat dit kwam doordat mijn hormoonhuishouding na het stoppen met de prikpil en door de PCOS zo van slag was dat dit gebeurde. Wellicht bij jou ook?
    Ik heb in de periode dat ik dat bloedverlies had op advies van de gyn wel even de pil geslikt en toen was het direct na de derde dg van de pil al over...

Ik heb ook overgewicht, mijn bmi is 29 en last van overbeharing op mijn borst (rond tepelhoven) en eigenlijk vond de gyn dat geen symptoom van pcos. Ik gebruik medicatie om zwanger te worden en de eerste keer is dat direct gelukt, helaas geen plakker.
    Ik ben nu gestart met acupunctuur ook om af te vallen. Als je een goede verzekeraar hebt wordt dit vaak vergoed of deels vergoed. Ik ben daarnu gestart om af te vallen (ga nu de volgende ronde in maar zou eigenlijk graag nog 4 kilo willen afvallen en anders voor de volgende ronde 8) Er zijn verhalen dat acupunctuur kan helpen om je gewicht op orde te brengen en je hormoonhuishouding als mede je cyclus....misschien daarin verdiepen?

Succes!! ps als je meer wilt weten mag je altijd pbtje sturen!

PS2 je hebt je topic dubbel geopend!

3. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Aimee,

Mijn BMI is ook 29 inderdaad. Ik lijk er weinig vanaf te krijgen, zelfs als ik ziek ben en niet eet val ik nog geen halve kilo af ;) maar ik wil wel m'n best gaan doen.
    Ik ga eens opzoeken van die acupunctuur!

Ik heb tegen het vloeien de pil geslikt en zelfs een spiraaltje laten zetten, niets hielp. Spiraaltje er weer uit. Uiteindelijk hielp het stoppen van de borstvoeding wel...na 3 dagen was het vloeien klaar...maar ik vond het zo jammer om te stoppen. Gelukkig heeft ze 8 maanden mogen genieten.

Ik plaats gisteren dit topic en prompt word ik vandaag ongesteld :) goed teken, vind ik zelf. Tot nu toe lijkt het op een normale ongesteldheid. De gynaecoloog zei tegen mij dat zolang ik ongesteld ben ik gewoon vruchtbaar ben maar dat het lastig bepalen is wanneer de eisprong plaatsvindt door de onregelmatige cyclus. Heb jij daar ook last van?

4. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja ik gebruik medicatie en kan daarmee mijn eisprong checken met ovulatietesten. Heb nog maar 1 ronde echt gehad, dus kan er niet veel over zeggen. Andere meiden temperaturen maar dat lijkt mij niets om hiermee je eisprong te bepalen.

Tja en afvallen met pcos is toch erg lastig, net als je pcos en ondergwicht hebt om dan aan te komen. Ben jaloers op de meiden die keurig op gewicht zijn !

Mijn zusje heeft ook pcos en ook goede ervaringen met acupunctuur voor afvallen en oppakken van cyclus zonder medicatie

5. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga het eens navragen bij mijn osteopaat, hij doet ook acupunctuur! Dank je wel voor je advies en veel succes met afvallen. Hoop dat je snel mama mag worden!!!

6. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je ! Jij ook veel succes!

Deel Deze Pagina