Als zwanger worden/zijn en/of een gezond kindje niet vanzelfsprekend is. Schrijf mee!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door boannan, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik was een beetje aan het worstelen met de titel en hoop dat iedereen het een beetje snapt.

Dit topic is voor als je het allemaal niet als een roze wolk ervaart door omstandigheden. Bijvoorbeeld als zwanger worden niet makkelijk lukt, of als je tijdens een vorige zwangerschap veel problemen hebt gehad, of als je een kindje verwacht dat niet 'gezond' is, of als je een kindje hebt verloren, etc.

Stel je voor en als we wat dames verzameld hebben maken we een lijstje.

2. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik ben dus Boannan, 38 jaar (bijna 39) en mama van een prachtig jongetje van 14 maanden met meerdere afwijkingen aan zijn hartje en VCFS, een genetische afwijking.

Mijn zwangerschap van hem was top tot de 20 weken echo waar we hoorden dat het goed mis was met zijn hartje. Vanaf 22 weken veel harde buiken gehad en daarom complete bedrust voorgeschreven gekregen en de laatste 6 weken opgenomen geweest vanwege pre eclampsie.

Zoontje heeft de eerste 4 maanden van zijn leven in het ziekenhuis gelegen en 3 open hartoperaties gehad.

Nu zitten we in ronde 2 voor nummer 2 en ik vind het rete spannend. Kans op nog een kindje met VCFS is in principe net zo groot als voor ieder ander, maar ik ben toch al bijna 40. Ik weet ook niet of ik nog zo'n spannende periode aankan.

Kans op herhaling van de pre eclampsie is 30%. En die harde buiken verwacht ik eigenlijk ook wel weer.

Een zwangerschap is dus heel erg gewenst maar zal wel heel spannend zijn als het raak is. Dus misschien voel ik me dan minder thuis in de roze wolk zwanger clubjes.

Ik hoop dat er zich dames in mijn topic herkennen en mee willen schrijven!

3. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Niemand? :(

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Heb er geen ervaring mee, Maar wil wel even zeggen dat ik veel respect heb!!

Na een zware zwangerschap van jullie zoontje, en ook nog eens zo jong 4x geopereerd lijkt me een zware en moeilijke tijd.

Hoop voor jullie dat je gauw een positieve zwangerschapstest hebben en een hele fijne zwangerschap!

xx

5. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Dank je wel, smiley!

Deel Deze Pagina