Ik heb niet alles gelezen maar wij hebben zo'n periode net een beetje achter de rug. Hij werd indd gillend wakker ( dromen/bang in donker/geschrokken??) en was dan ontroostbaar! Normaal hielp het om naast zn bedje te zitten en dan ging hij weer liggen en slapen maar ditmaal niet. Nam ik hem op mn arm was het goed, liet ik hem daar in slaap vallen ook allemaal goed. Maar zodra ik hem weer in zn bedje wilde leggen was ie alweer wakker nog voordat hij het matras raakte!! En dit soms ook wel een paar uur achter elkaar! Ik heb geprobeerd hem te laten huilen maar o dat vond ik zo zielig!! Ik kon dat niet langer aanhoren dan tien minuten (tegen ieders advies in want ze mogen best even huilen en 's nachts moet je slapen ) Hij huilde zelfs zo hard en paniekerig dat de buurman van 2 huizen verderop laatst zei: heeft hij last van nachtmerries ofsow? Kun je nagaan hoe hard hij gehuild had Dus ik zat vaak heeeeel lamg met hem in mijn armen op zijn kamer want een andere oplossing was er niet. Bij ons in bed nemen was geen optie want dat vond hij alleen maar heeeeel gezellig. Dit heeft een paar weken geduurd met de ene week meer nachten drama dan de andere week. Nu gaat het alweer een week goed en slaapt hij weer door (beetje jammer dat hij om 5 of 6 uur alweer wakker is ) Ik denk dat het gewoon even doorzetten is, doe waar jij je goed bij voelt. Je zal merken dat als jij je erbij neerlegt dat het ook al beter gaat. En indd een fles warme melk geven wilde hier ook nog weleens helpen. Ik heb hem dus ook nooit laten huilen want dat kon ik niet over mn hart verkrijgen! Er is vast een reden waarom hij zo ongelooflijk overstuur wakker wordt want hij heeft eigenlijk altijd goed geslapen en als hij wakker werd ging hij vanzelf weer slapen zonder huilen of wat dan ook! Ik ging altijd terug naar bed als Tycho ging slapen 's middags, dan had ik net weer even wat meer enrgie voor de rest van de dag! Overigens merkte ik na deze periode dat hij meer geluiden maakte, meer toonhoogtes ging gebruiken en weer wat meer dingetjes kon dus het is niet voor niks geweest! Blijft altijd lastig die periodes! Maar ze gaan een keer over! Sterkte! xx
Ik heb een muziekdoorsje met lampje erin die sterretjes op het plafond schijnt (Chicco). Helaas helpt dit niet. Afgelopen nacht werd ze om half 5 wakker en het leek echt of ze gedroomd had en nog steeds droomde. Ik kreeg haar niet wakker. Even nat lapje gepakt en toen werd ze wakker, maar wilde niet naar bedje toe. Flesje gemaakt (280cc op!) en toen sliep ze tot 8 uur (nieuwe tijd). Ik laat nu wel even een kwartiertje de ganglamp aan als ze weer naar bedje gaat, want het lampje van het muziekdoosje gaat na een paar minuten uit en anders begint ze weer te huilen. Na een kwartiertje doe ik het licht uit en dan is het goed. Zal absoluut een fase zijn. Ben ook erg blij te lezen dat meer mensen dit herkennen! @sassie25; Jouw verhaal had mijn verhaal kunnen zijn. Zooo herkenbaar!!!
Hier ben ik weer even met een update (voor diegenen die het interesseert) Ik wil het niet te hard roepen, dus fluister ik het maar hahaha: Sinds een paar dagen gaat het slapen fantastisch!!! Het naar bedje brengen gaat goed. Haar lamp op haar kamertje kan gedimt worden, dus die zetten we op z`n zachtst, muziekje aan en ik vertel ons meisje dat ik zometeen nog even bij haar kom kijken. Ze knikt dan heel begrijpend En dat doe ik ook! Na een half uurtje kom ik kijken en dan ligt ze heerlijk te slapen. Tevens doe ik dan de lamp uit. De afgelopen paar nachten werd ze ook niet meer huilend wakker! En vanmorgen heeft ze tot half 9 geslapen! Ik hoop dat ik het niet te hard geroepen heb hahaha... Maar wilde dit ff met jullie delen Liefs, Amy.