Een toeslagen-vraagje..

Discussie in 'De lounge' gestart door mumija, 20 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumija

mumija Niet meer actief

Dag dames, misschien heeft iemand hier ervaring mee;

Ik heb enkele maanden geleden mijn inkomen veranderd bij de belastingdienst. Nu heb ik een paar weken geleden daar een beschikking over gehad (van 2015) en mijn kgb is opnieuw berekend.
    Nu heb ik over 2015 dus "te weinig" kgb ontvangen, aangezien mijn inkomen minder is geworden.
    Ik heb totaal geen idee of ik dat nog krijg of niet? Of wanneer?
    Mijn beschikking voor 2016 is er ook al en mijn voorschot is wel omhoog gegaan. Zit het misschien daar bij?:)

2. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Ik krijg altijd de definitieve berekening halverwege het volgende jaar. Ik krijg ook altijd een bedrag terug.

3. mumija

mumija Niet meer actief

Oh oke, bedankt voor je antwoord! Zou goed uitkomen; heb 3 kinderen jarig in juni..:D

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Meestal komt dit indd rond juni/juli. Afgelopen jaar weet ik dat ik toeslag zorg in juni kreeg en nog beetje kindertoeslag in augustus. Was samen toch 350 Euro. Had me express hoger ingeschat omdat ik terug betalen beu was. Gevolg geen zorg en minimaal kindertoeslag. Beter nog wat bij krijgen dan terug betalen na berekening was mijn idee ;)

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    In juni inderdaad!
    Ik was vergeten dat mijn verzamelinkomen lager wordt doordat ik een koopwoning heb, kreeg toen ook een leuk bedrag terug in juni :D.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In principe word het voorschot definitief berekend zodra de aangifte IB is verwerkt over datzelfde jaar.

7. Milaaaaa

Milaaaaa Actief lid

4 sep 2015
    121
    8
    18
    Als er een nieuwe voorschotbeschikking klaar staat met dagtekening 29 dec word t de 24e uitbetaald.

Heb net gebeld.. was bij ons precies zo namelijk

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik kreeg het ook vorig jaar juli..
    Was toch €600,- wat ik terug kreeg .. Heerlijk waren net terug van vakantie sus kwam mooi uit :)

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Geld dat ook voor kot?
    Ik heb nog steeds geen definitieve berekening van over 2014 terug van de kot. Geef altijd veel te hoog inkomen zodat we ook nog terug krijgen ipv te betalen.
    Alleen onze belastingadviseur zei dat de definitieve berekening van toeslagen max 3 jaar mag duren! Heb er zo 2 jaar opzitten dus nog 1 jaar af te wachten dan...

10. mumija

mumija Niet meer actief

Zo is het bij mij ook. Dagtekening 29 dec.

11. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ooh top.
    Ze hebben ons inkomen voor 2016 hoog ingeschat, maar zoveel gaan we waarschijnlijk niet verdienen. Dus dan zouden we wat we te weinig krijgen volgend jaar, rond juni 2017 ontvangen?

12. Milaaaaa

Milaaaaa Actief lid

4 sep 2015
    121
    8
    18

Moet je ze ff bellen!

13. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    dat hoeft niet.. meestal is het rond juni/juli.. Echter berekenen ze je def toeslagen nadat er een def afrekening inkomstenbelasting is. Dit ivm verzamelinkomen.
    Dat laatste, daar mogen ze maximaal 3 jaar voor nemen dus in praktijk kan het 3 jaar later pas bekend zijn.

14. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Als de belastingdienst het zelf berekent, dan is het meestal halverwege het nieuwe jaar uitbetaald. Heb je zelf een wijziging doorgegeven dan duurt het maximaal 8 weken voordat je het terug hebt. Dus, Mumija, in jouw geval krijg je het al veel eerder, ook gezien er al een dagtekening is. Wie weet al voor de kerst! :)

15. mumija

mumija Niet meer actief

Als dat waar is, dan krijgen mijn kinderen deze keer toch een heel mooi kerstcadeautje haha, dat weet ik zeker!:)

Bedankt voor alle reacties

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier ook

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Denk overigens dat het volgende maand komt dan.
    Want vandaag zat het er bij mij niet bij.

18. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Wij hebben hierover bericht gehad dat er vertraging was en dat het uiterlijk 31 mei kwam. Je krijgt dan wel rente mee uitgekeerd want eigenlijk moeten ze tussen september en dec 2015 de definitieve aanlagen kot uitdoen over 2014.

Kan dus zijn dat ie nog komt. Dit geld voor de kot dan he. KGB weet ik niet dat krijgen we niet

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Als er al een beschikking klaar staat krijg je dat rond datum dagtekening uitbetaald. De definitieve krijgt je nadat je definitieve inkomen van een jaar bekend is, meestal dus na het indienen van je aangifte en vaststellen van de definitieve aanslag. Daar hangt geen vaste maand aan vast en dat mag inderdaad 3 jaar duren.(maar dat duurt het meestal niet hoor)

20. mumija

mumija Niet meer actief

We zullen het wel zien, ik pin me nergens op vast.
    Ik ben allang blij dat ik kgb krijg sinds dit jaar.

Deel Deze Pagina