Alsnog curettage na 2 keer Cytotec

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nien92, 11 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Gek hè, dat je lichaam gewoon weer verder gaat? Ergens vind ik het een geruststelling, en ergens voelt het ook gewoon heel vreemd om midden in een miskraam te zitten en dan een lichaam te hebben dat schreeuwt om een volgende zwangerschap. o_O Maar goed dat is waarschijnlijk voor iedereen anders.

    Fijn dat je curretage woensdag al is, nog maar héél even volhouden! Moeten jullie ook één cyclus afwachten?

    Wij gaan het in september pas weer proberen. Officieel hoeven we niet te wachten, maar de gynaecoloog zei dat het heel veel stress kan veroorzaken als ik zwanger raak voordat ik een menstruatie heb gehad. Dit omdat er dan veel onduidelijkheid ontstaat over de grootte en ontwikkeling van het kindje, en dat is wel het laatste wat je wilt na een missed abortion...
     
  2. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Ja het is heel gek en onnatuurlijk vind ik. Ik begrijp je keuze om te wachten. Ik zal woensdag zeker een advies krijgen en daar zal ik ook naar luisteren hoor maar ondertussen is de nasleep al vijf weken en na woensdag wachten op de cyclus kan ook weken duren. Daar kijk ik echt niet naar uit. Hoe lang zit jij al met de nasleep? (Kan zijn dat je het eerder genoemd hebt)
     
  3. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Snap ik hoor... het duurt allemaal eindeloos hè? En zoveel teleurstellingen, echt een rollercoaster dit.

    We kregen het slechte nieuws op 13 juni, en zitten nu dus ruim 4 weken in de ellende. Ook 2x cytotec (met 1 week ertussen), en nu wachten op de controle-echo op 15 augustus. Deze hele periode gaat voor ons dus 2 maanden duren, waarvan de laatste maand hopelijk zonder al teveel bloed en ziekenhuisgedoe.

    Wij hebben heel bewust september als nieuwe startdatum geprikt, omdat we met een verhuizing zitten begin september, maar ook omdat we ons verdriet 1 maand de tijd willen geven. Het is nu juli, en in mijn hoofd is het nog steeds april/mei. Ik ben mijn gevoel voor tijd compleet kwijt, het is net alsof de tijd heeft stilgestaan na de positieve zwangerschapstest. We hebben ook totaal nog geen "zomergevoel" gehad, en er hangt alleen nog maar zwangerschapskleding in de kast. Er is gewoon teveel achter elkaar gebeurd, en ik heb tijd nodig om te landen, en alles te verwerken. Hetzelfde geld trouwens voor mijn vriend.

    Het is voor iedereen natuurlijk anders, maar voor onze mentale gezondheid lijkt het me goed om in augustus een maand te hebben voor leuke dingen: samen uit eten gaan (Sushi! Carpaccio! Wijntje!), koffie kunnen drinken, nadenken over de inrichting van het nieuwe huisje.
    Ik denk dat we dan in september veel positiever en energieker over een volgende zwangerschap kunnen nadenken. Het was deze keer in 1x raak, dus het lijkt me niet goed als dat de volgende keer weer zo zou zijn, en we dan letterlijk van de ene zwangerschap in de andere rollen zonder tijd om bij te komen. Ik ben bang dat we die zwangerschap dan vol angst en negativiteit in gaan.
     
  4. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Wij hoorden het 3 juni, dus dat ligt dicht bij elkaar in de buurt. Goed dat jullie de tijd nemen en met september hebben jullie een mooi vooruitzicht weer én kunnen jullie je ook even richten op het huis. Het is fijn om met je te praten PieterKonijn.
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.
  5. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Idem! Laten we contact houden, je mag me ook altijd een PB sturen. :)

    Ik vind het ook fijn om te kunnen praten met iemand die iets vergelijkbaars doormaakt. We zijn ook nog eens bijna even oud trouwens zie ik, ik ben net 28 geworden. Ik geloof trouwens dat hier ergens op het forum ook een groep is voor vrouwen die voor een volgend kindje gaan na een miskraam, die kreeg ik nog van iemand als tip. Misschien ook iets voor jou?
     
  6. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Dat is een goede. Weet je hoe die groep heet?
    Ik houd graag contact met je. PB kan via "conversatie starten" toch ( weet het niet zo goed ben nieuw hier)? Een soort Messenger is dat of niet?
     
  7. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    PieterKonijn en Nien92 vinden dit leuk.
  8. Nijntje321

    Nijntje321 Actief lid

    1 aug 2016
    181
    63
    28
    Hier hetzelfde meegemaakt, 2x medicatie en alsnog gecurrateerd. 2 weken na de curratage had ik weer bloedverlies, dat bleek weer een menstruatie te zijn en daarna was ik meteen weer zwanger. Helaas werdt dat een zwangerschapsafbreking en ben ik
    Bevallen op 1 mei van ons zoontje Daan. Ondertussen ben ik nu weer zwanger (5w en 3 dagen)
     
  9. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Wow wat heftig! En ook niet zo lang geleden..
    Ik hoop dat je een goede zwangerschap hebt en gun het je zo!

    Morgen is de curretage.. Heb je nog tips? Ik zie er echt tegenop. Ook pas laat in de middag.
     
  10. Nijntje321

    Nijntje321 Actief lid

    1 aug 2016
    181
    63
    28
    Ja heel erg heftig, dit is mijn 3e zwangerschap in 9 maanden tijd.

    Ik zou het over je heen laten komen, ik vond het 100% meevallen met die miskraam was het vruchtje al eruit en ik ben van Daan gewoon ingeleid alleen bleven er ook resten zitten, en dat vond ik ook meevallen. Heb beide keren geen pijn gehad. Na de curratage van Daan zijn er alsnog resten blijven zitten bij mij en heb ik toen na 6 weken nog eens cytotec gekregen, dat vond ik wel erg heftig als of alles niet genoeg was geweest.

    Mag ik vragen welk ziekenhuis je wordt geopereerd? Ik ben 1x in ETZ in Tilburg geopereerd en 1x in het radboud in Nijmegen. Beiden was de begeleiding erg goed.
     
  11. Nijntje321

    Nijntje321 Actief lid

    1 aug 2016
    181
    63
    28
    Heel veel succes en sterkte morgen.
     
  12. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Sterkte vandaag @Nien92! Ik zag er oom tegenop maar viel me zo ontzettend mee, een volgende keer zou ik t weer doen. Ik moest ook laat in de middag, dus dat nuchter zijn vond ik eigenlijk t vervelendste van alles. Het komt goed, echt waar!! Als je straks wakker wordt, ben je rozig en weet je dat t echt voorbij is en je echt verder kunt!
     
  13. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Het is een ziekenhuis in Limburg. Ik hoop ook dat het bloeden van de miskraam vrij snel stopt na 5 weken nu. Bedankt voor de oppeppende woorden!
     
  14. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    @sarah28 Bedankt! Ik zal straks laten weten hoe het gegaan is
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  15. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Ik ben weer thuis. Viel inderdaad echt mee. Over twee weken controle en dan hopelijk verder met ons leven.

    Bedankt voor het steunen meiden!
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  16. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Hier nog een gelijkaardig verhaal.
    Miskraam op 8 weken, cytotec gekregen maar achteraf van een andere arts te horen gekregen dat de dosis véél te hoog was. Met als gevolg dat ik 2 dagen doodziek was: helse buikpijn, overgeven, koorts, en géén bloedverlies.
    Er kwam maar niets op gang.
    Uiteindelijk dus ook nog curretage moeten hebben..
    Het is mij heel goed meegevallen, een makkie tegenover die cytotec! Voor mij ook nooit meer die rommel!
    Heb wel gehuild toen ik binnenkwam voor curretage.. ze hadden me op de kraamafdeling gelegd en er stond nog een kinderbedje naast mijn bed :( Dat vond ik echt harteloos van de verpleging..
    Hopelijk herstel je snel! Veel sterkte gewenst!
     
  17. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Wat heftig dat je op de kraamafdeling terechtkwam. Zou echt niet mogen.
    Wanneer heb je de curretage gehad? En ben je al op controle geweest?
     
  18. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Curretage was in januari, ik moest 2 weken erna op controle en alles was ok, maar bij de start van de MMM hebben ze tijdens een hysterescopie toch nog restweefsel gevonden + een verkleving.
    Blijkbaar zien ze dan toch niet alles op een echo..
    Wanneer moet jij op controle?
     
  19. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Aha oké. Ja ik ben ook echt bang voor verklevingen.. na al deze ellende en alle pech. Maar positief blijven. Ik moet morgen meteen bellen voor een afspraak. Had jij rugpijn na de curretage? Ik heb dat wel maar ik heb ook een hernia gehad 2 jaar geleden dus ben nu bang dat het toch de zenuwbeknelling is(die zit er nog steeds). Vandaag na de operatie zeiden ze dat rugpijn zo meteen na de operatie geen standaard klacht is..
     
  20. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik kan me geen rugpijn herinneren, eigenlijk had ik geen kwaaltjes erna en voelde ik me fysiek wel goed.
    Misschien is het toeval de rugpijn?
     

Deel Deze Pagina