Ik moet morgen alsnog curretage helaas is niet al het weefsel eruit. Zie er heel erg tegen op, het infuus de nacose. Wie heeft hier ook ervaring mee en hoe is het gegaan?
Hoi Ninii, Wat vervelend dat je toch nog gecuratteerd moet worden. Maak je geen zorgen. Ik was ook zo zenuwachtig maar alles viel zo mee.. Ik heb wel een slaappilletje gevraagd om een beetje suf te worden omdat je 2 uur moet wachten. Ze deden alles heel respectvol. Onder een warm kleedje de OK in en meteen inslaap gebracht. Daarna hebben ze mijn benen pas in die rekken gedaan etc. Werd daarna prinsheerlijk wakker en heb amper pijn gehad! Het valt echt allemaal mee en de verpleegkundige waren ook super lief! Sterkte meid, het komt echt goed!
Dankje Indy ik hoop het vond het zooo eng pfff. Het idee dat ze van alles doen bleh... En dat je het echt niet meemaakt dat je goed weg bent. Probeer me maar aan nou verhaal vast te houden
Hier drie keer curettage gehad, alle keren met verdoving van de baarmoedermond en twee uur voor de ingreep diclofinac en paracetamol. Het is me ondanks de spanning die ik alle drie de keren had, 100% mee gevallen! Ik voelde uiteraard wel iets (oprekken baarmoedermond) maar t Zuigen zelf was zo gebeurd. Wil je veel sterkte wensen !!
Wat verdrig zeg, en wat verve dat het niet met cytotec gebeurd is. Bij mij helaas ook niet, moest ook gecurreteerd. Ik had een plaatselijke verdoving, en zag er ook onettend tegenop. Ik niet liegen... Hets geen pretje natuurlijk, maar de verpleging en de gyn waren zo ontzettend lief, dat heeft me heel goed gedaan. Ze hebben me er doorheen geloodsd en dat stelde me heel erg gerust
Hier 4 curretages gehad allemaal onder algehele narcose. Emotioneel vond ik t veel ingrijpender dan lichamelijk. Je krijgt niks mee, iedereen is heel lief en nauwelijks pijn gehad vd curretage. Sterkte
Hier ook een curettage gehad en voor mij precies wat Zonnetje zegt: ik vond het emotioneel ook veel zwaarder dan lichamelijk. De ingreep zelf is me heel erg meegevallen. De narcose viel hier alleen niet zo lekker waardoor ik alsnog een nachtje ben gebleven. Het emotionele aspect zal hier ook zeker een rol in gespeeld hebben. Heel veel sterkte! xxx
Hier ook geen effect met cytotec dus curretage. Ik was ook heel zenuwachtig maar het is mij ook reuze meegevallen. Eerste keer na de curretage wel nog een dag op bed, had veel bloed verloren en was duizelig daardoor. 2e keer (er zat nog restweefsel na de 1e curretage) nergens last van gehad. De verpleegkundigen en de gyns waren bij mij ook erg aardig en stelddn ne echt gerust. sterkte morgen!
Hier ook meteen curettage geen pillen, het is me reuze meegevallen, het was voor mij zelfs een opluchting ik liep al 5 weken rond met een dood vruchtje, en toen het eindelijk losbarstte (het bloeden en krampen) maar na een week hevige weeën was er niks verandert, vruchtje wou gewoon niet eruit, toen een spoed curettage gehad, onder algehele narcose het was zo gebeurt en had meteen geen pijn meer, heb een week een beetje nagebloed en had mijn menstruatie alweer precies 4 weken erna. Ik had een eigen kamer waar je een operatie hemd aan moet doen en kreeg een pijnstiller en een pil waar je suf van wordt, dan is het wachten tot je opgehaald wordt, dan krijg je het infuus ingebracht wat even een venijnige prik is, maar met een goede ''prikker'' is het zo gebuert en eenmaal onder narcose was het zo over, weet alleen nog dat ik het rete koud had voordat ik onder narcose ging in de 'operatiekamer' 5 uur middags mocht ik weer naar huis, het was voor mij een prettige ervaring er werd goed voor me gezorgd toen ik wakker werd kreeg ik meteen lunch 3 uur later avond eten, dat smaakte goddelijk omdat je nuchter moest zijn en ik een emotionele eter ben, had niet veel last van de narcose, ik werd na 15 min alweer (op eigen verzoek) uit de uitslaapkamer terug naar mijn eigen kamer gebracht, en stond 15 min later alweer naast me bed met een boos kijkende verpleegster (wou op een of andere bizarre reden de schade tussen mijn benen checken) wel wouden ze zeker weten of ik kon plassen dus dat mocht ik gelijk doen. Ik zeg wel erbij dat het bij mij toch wel een heel moeilijke curettage was, er was nog steeds restweefsel, maar dat was ik kwijt na een week, toen ook meteen het bloeden gestopt. Emotioneel is het zwaarder zoals boven mij word gezegd, voordat ik onder narcose ging besefte ik pas goed dat het o zo gewilde kindje nu echt eruit gehaald zou worden, ook al had ik 4 weken de tijd om afscheid te nemen, ik sliep in huilend. Ik wens je heel veel sterkte en beterschap.
Ik heb afgelopen maart ook een curettage gehad. De Cytotec had bij mij helemaal niks uitgehaald... Kreeg er alleen krampen van. Nu zal ik je denk ik niet helemaal kunnen geruststellen betreft de curettage. Maar ik heb heel veel pech gehad. Tijdens de curettage hebben ze bij mij een fout gemaakt waardoor mijn baarmoedermond is gescheurd. Ik weet het verhaal nog steeds niet precies.. Ik heb heel veel bloedverlies gehad en was dus nog niet leeg. Ik moest overnachten in het ziekenhuis en medicatie slikken e.d.. Behalve dat ik er zware bloedarmoede aan overhield (en resten in de baarmoeder) viel het wel mee. Pijn heb ik niet veel gehad (slikte ook 2 a 3x daags diclofenac)... Maar dit gebeurd bij 1 op de heeeeel veel, dus ik had gewoon pech. Zeker niet vanuit gaan! Bijna iedereen heeft gelukkig een goede ervaring . En mocht het nodig zijn zou ik nu gelijk voor een curettage kiezen..
Hier ook paar weken geleden. Hier dachten ze dat het schoon was na de cytotec. Vloeien was ook al dikke week gestopt en toen moest ik een spoedcurretage ondergaan wegens heftig bloedverlies. Viel me echt alles mee. Had wat complicaties bij narcose door mijn medische status waardoor ik niet naar huis mocht. Maar curretage zelf en herstel gingen megasnel