Alsnog curretage wat is beter?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mississippi, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb gisteren cytotec gebruikt wederom en het heeft nog niet helemaal z'n werk gedaan. Na overleg vanmorgen is besloten dat ik morgen gecuretteerd word. Het is na 6 weken wel klaar denk ik zo.
    Ik wil het graag onder plaatselijke verdoving maar dat doet het ziekenhuis niet. Ik kan dus kiezen tussen ruggeprik met roesje of een volledige narcose. Nou vind ik allebei eigenlijk niks maar zal toch een van de twee moeten doen. Kan iemand met mij ervaringen delen wat betreft het een of het ander? Hoe gaat het in z'n werk en na hoe lang is het uitgewerkt en mag je weer naar huis? Wat vonden jullie fijner?
    Ik hoor het graag ben hartstikke nerveus...:(

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb een currettage gehad ivm een afgebroken zwangerschap in de 20e week. Currettage wordt dan in Duitsland (waar ik woon) uit voorzorg gedaan.
    Mijn gyneacoloog adviseerde dringend om gewoon "volledig onder zeil" te gaan. Je hebt al genoeg te verwerken, dan wil je niet weten wat er "down under" ook nog gebeurt.

Hier ging het super snel, ik heb geen voorbereidende pilletjes oid gehad om rustig te worden. Ons zoontje is om 5 uur smorgens ter wereld gekomen en om half zes was ik al onderweg naar de OK. Daar onder narcose gebracht en om goed 6 uur was ik al weer terug en begon ik ook alweer wakker te worden. Wel heb ik de hele ochtend ontzettend veel geslapen. Dag erna mocht ik naar huis.

3. Miss86

Miss86 Actief lid

18 feb 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een curretage gehad onder algehele narcose. 100% meegevallen! Ik ging rond 16.00 naar de OK en was om 21.00 thuis. Een beetje moe nog naderhand, maargoed, t is ook niet niks wat je meemaakt..

Succes!

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb gekozen voor curettage en ondanks dat ik erg bang was is het me allemaal meegevallen.
    Ik mocht 1 à 2 uurtjes na de curretage alweer naar huis en heb nergens last van gehad.

Sterkte meid!

5. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik ben ook volledig onder zeil geweest. Ingreep duurde ongeveer drie kwartier. Ik was snel wakker van de narcose en naderhand alleen moe geweest, volgende dag eigenlijk alweer goed.

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Ik overweeg sterk om toch voor ruggeprik en roesje te gaan. Zou graag ook nog ervaringen horen hierover. Alvast bedankt!

7. miloulove

miloulove Lid

8 mei 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben anderhalve week geleden bevallen met 16 weken en daarna nacurretage gehad, heb een ruggeprik gehad want wou erbij blijven.
    Prik voelde hetzelfde als bloedprikken, voel je weinig van. Volgens mij duurde de curretage zelf een kwartiertje. Al vrij snel was de ruggeprik uitgewerkt. Curretage is s'nachts uitgevoerd, volgende dag mochten we naar huis.

8. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik heb in dec een curetage gehad en kon ook kiezen tussen de ruggeprik en de algehele narcose. Ik heb gekozen ondanks dat ik doodsangsten uit stond en huilend de ok op ging er geen spijt van gehad. 2 uur na de narcose mocht ik al weer naar huis. Vrouwke naast me die was geholpen met een ruggeprik, was eerder dan mij, maar mocht later dan mij pas naar huis. Dat was voor mij dan ook doorslag gevend dat ik na de narcose eerder naar huis zou kunnen als de ruggeprik.
    Ik heb deze gehad bij de bevalling van Darryl en dat was dan voor de weeen en daarna spoedkz en viel op zich mee, maar heb nog lang nadat de ruggeprik uit was gezet weinig gevoel in de benen gehad. en tuurlijk is een ruggeprik bij een bevalling - kz wel even wat anders, maar voor dat t uitgewerkt is duurt t wel even. ik ben rond 10 u geholpen en was 12 uur a half 1 weer lekker thuis.

9. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    en wat je ook beslist, jij moet er achter staan! Heel veel sterkte morgen en dan op weg naar herstel en verwerken! Neem je tijd.

10. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    ik heb 6 curretages ondergaan en alle 6 onder narcose, de reden dat ik geen ruggenprik wilde is dat ik het absoluut niet wilde horen hoe mijn kindje werd weggehaald, ik vond dat ik al genoeg pijn had doorstaan.

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Meiden bedankt! Ik ben vanochtend geweest en na een echo toch besloten het nog even af te wachten gezien ik nu wel weer een flinke menstruatie heb. Het kan zijn dat alle 'rommel' er dan toch via de normale weg uit kan. Geef dan toch de voorkeur aan de 'natuurlijke' weg ivm risico's op verklevingen enzo. Op 27 mei moet ik terug dus hopen dat mijn lichaam het zelf doet! Bedankt iig! :)

12. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik duim voor je dat dat gaat lukken!! vind t wel onwijs knap van je dat je het zo lang vol kan houden. dikke knuf en heel veel sterkte en ik duim en volg je!

13. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Heb je alleen tijdje gevolgd, wat een ellende allemaal en dan nu nog zo'n lange weg voordat je bm weer schoon is... Je krijgt het wel voor je kiezen meid.
    Helaas heb ik veel ervaring ik met MA's en vooral met restweefsel dat amper weg te halen was. Vandaar mijn ongevraagde advies: laat je hcg prikken bij je vervolgafspraak. Want je wil echt niet dat je een klein beetje restweefel houdt, en dat kan soms nog beter uit aanwezig hcg blijken dan uit een echo.

Deel Deze Pagina