Wat stel jij uit nav. de crisis/het regeerakkoord?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elines, 3 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Net in het rtl nieuws was er een topic dat veel jonge stellen hun kinderwens nog even laten voor wat het is en geen gezin willen stichten door de crisis en de aankomende bezuinigingen. Ik ben wel benieuwd wat jullie op de lange termijn gaan schuiven? Verre reis, verbouwing, gezinsuitbreiding..? Of misschien wel niks?

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Helemaal niks...
    We maken gewoon net als altijd wel doordachte beslissingen als het om grote uitgaven gaat of om grote veranderingen.
    Maar we laten niks op de lange baan schuiven door het kabinet...

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    niks

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nou wij zien de toekomst financieel somber in als dit echt doorgevoerd gaat worden! Wij worden zoals het er nu uit ziet echt uitgekleed en houden geen extra's meer over. Mijn vriend twijfelde al en dit maakt het nog erger. Zelf ben ik er echt verdrietig onder daar we er klaar voor zijn en de wens erg groot is! Os een 2e kindje dan he...

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Verhuizen, een vierde kindje en ws komend jaar een goedkopere vakantie. Ohja en trouwen, ik wil als we trouwen wel een jurk en een feest en in deze tijd kan ik het geld beter ergens anders aan besteden. Gelukkig wettelijk alles wel goed geregeld.

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Tsja weten nog geen cijfers dus het is afwachten..

7. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Helemaal niets, we hebben allebei een goede baan, een kleine hypotheek en thank god 2 jaar terug de verbouwing gehad.
    Nu gewoon de crisis uitzitten en geen gekke dingen doen.

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Helemaal niks, wij moeten al zoveel laten en kunnen al zoveel wensen niet uit laten komen (waaronder de wens voor een tweede) ivm met mijn lichamelijke beperkingen dus ga om iets wat misschien nooit gebeurt zeker geen dingen laten, als het zo ver komt zullen we het ook wel,weer redden op de een of andere manier, is altijd nog gelukt dus zal nu ook wel lukken.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.176
    113
    Niks, wie dan leeft, dan zorgt. Ik ga mij nu echt niet druk maken om wat er misschien allemaal wel niet gaat gebeuren.

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

we hadden financieel alles al uitgesteld ivm met baan verlies. kinderwens al uitgesteld ivm met lichaam..

dus niks denk ik..

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

niks in zou niet weten waarom wel wie weet hoe het er straks uit ziet hier in nl misschien zitten we over 5 jaar nog wel dieper in de crisis

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier sluit ik me bij aan.

13. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik ook!

14. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niks, wie weet duurt de crisis 20 jaar en zitten we dan nog te wachten.

15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    wij hadden het plan om volgend jaar naar mijn schoonfamilie in Indonesie te gaan om onze dochter te laten zien aan haar grootouders, ooms, tantes en de rest maar wegens baanverlies door de bezuinigingen kan ons plan niet door gaan. Erg jammer en heel sneu voor ons en voor de familie.

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik stel nooit wat uit, ik wacht op het goede moment :p
    nee serieus, ik wilde eerst mijn kinderwens uitstellen tot ik een vaste baan had, maar dat deed ik uiteindelijk niet. Inmiddels weet ik dat je niets kunt plannen en alles loopt zoals het lopen moet.

17. koala28

koala28 Niet meer actief

Een reisje naar Disney met de kinderen omdat we een huis hebben gekocht en ons huis met verlies hebben verkocht.

18. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet misschien mijn dagje ouderschapsverlof opzeggen en toch die dag weer gaan werken omdat we het anders niet gaan redden, terwijl ik zonder crisis nog wel tot de jongste bijna 4 zou zijn ouderschapverlof op zou kunnen nemen

Maargoed heb niet te klagen, ben allang blij dat ik die uren wel weer gewoon Kan gaan werken alst nodig is

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Eigenlijk hebben we dankzij de (aankomende) crisis besloten om onze aflossingsvrije hypotheek om te zetten in bankspaar en dat is een goede ontwikkeling. Voor de rest stellen we niks uit.

20. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Een 4e kindje. Ik durf het gewoon niet aan, wij leven op dit moment met zijn 5en van 1 loontje en het word er niet beter op. Werk vinden lukt me maar niet, tuurlijk zal er een 4e bij kunnen komen maar........dan moeten we echt ons huis te koop zetten hebben namelijk al 2 op 1 kamer liggen, en dan zal de jongste en een baby ook nog eens 1 kamer moeten delen, een grotere auto, en de andere 3 zullen weer wat in moeten leveren. En dat hebben ze er vast wel voorover maar dat wil ik niet. Ze delen al zoveel, we moeten soms al veel laten. Veel letten op de kleintjes op t moment. Nee me hart zegt ja maar me verstand zegt nee niet doen. Hoe welkom hij/zij hier ook zou zijn, het is goed zo......Ik heb 3 gezonde kinderen die ik alles gun en wil geven wat ik kan geven. Dus dat ga ik ook doen.....Misschien als we het ooit beter hebben, meer ruimte hebben en het financieel echt kan dat we dan pleegzorg gaan doen. Maar voorlopig genieten we lekker van ons rijkdom en wil ik ze alles kunnen geven wat ze verdienen!!

Ook willen we ons huis verkopen maar dat gaat het hem niet worden. Ten eerste moet er nog veel aangedaan worden, wat we financieel nu niet kunnen doen. En dan mag je nog eens hopen dat het verkoopt! Ik wil ook graag me rijbewijs maar dan moet ik een vakantieweek voor de kinderen aan de kant zetten, dat wil ik niet. Misschien zal ik wel meer aan me rijbewijs hebben, want dat heb je voor t leven. Maar ik heb liever dat me kinderen lekker een weekje genieten buitenshuis van een vakantie die ze verdienen!

Dus ja vanalles staat hier in de bevriezing. We zien wel wat de toekomst ons brengt!

Deel Deze Pagina