Alsnog een mietje ??!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Duimelijn, 19 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dit is helemaal jou keus en echt geen verplichting. ik heb het op eigen kracht gedaan en ben super trots opmezelf maar heb wel even op het punt gestaan om te zeggen gefe me iets haha.

de ene vrouw kan meer hebben dan de ander, ook is elke bevalling anders, de situatie, en ja de een wil nu eenmaal geen pijn voelen.

de keus is dus helemaal aan je zelf. ik beval ok in een kraamhotel waar je geen mogelijkheid hebt tot pijnbestrijding dan kan ik ook niet in de verleiding komen.

succes

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat een vreemde familie, lekker belangrijk allemaal zeg. Gewoon bevallen hoe jij wil hoor, en zeker van mannen zou ik niks aannemen, kom op zeg.

3. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Ik ben het ziekenhuis ingegaan met de gedachte: ik zie wel. Uiteindelijk heb ik om een ruggenprik gevraagd, die ik uiteindelijk ook kreeg, zonder commentaar en dergelijke. Ik heb ook geen papieren hoeven ondertekenen of iets dergelijks. Voor mij heeft die ruggenprik geholpen om helemaal te ontspannen en de bevalling veel sneller te laten gaan. Was al vanaf 1 uur 's nachts in de weeen. Kreeg 4 uur 's middags de prik, had toen 4 cm ontsluiting en anderhalf uur later is mijn dochter geboren. Van de prik heb ik niet zo heel veel last gehad. Ik heb de hele bevalling in bed gelegen, kon ook niet echt weg, was er ook niet toe in staat en bij mij ging het na de prik zo hard! Alleen na afloop erg wankel op de benen, maar de volgende dag was dat helemaal weggetrokken.
    IK zou doen wat jij wil, je weet niet hoe de situatie gaat zijn en dat je dan de mogelijkheid hebt is op zich wel mooi.

4. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Waar bemoeien ze zich mee? Het is jouw bevalling. Ik ben benieuwd of je familie als ze een snee in hun vinger hebben deze zonder verdoving laten hechten of dat ze geen paracetamolletje nemen bij hoofdpijn? Die pijn is nog niks vergeleken bij bevallingspijn en dan mag je zeker wel pijnstilling. Ik merk ook wel dat sommige mensen heel sceptisch zijn tegenover pijnbestrijding, maar ik vertel dan gewoon lekker niks meer. Wie niet op een normale manier met mij kan praten zonder meteen te veroordelen vind ik het niet waard om mijn ideeën/gedachten mee te delen. Heb namelijk helemaal geen zin in discussies. Laat iedereen lekker doen waar ie zin in heeft en veroordeel andermans keuzes niet.

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Iedere bevalling is toch weer anders? De 1 zal het makkelijk aankunnen zonder pijnbestrijding en de ander dus niet. En ik vind het echt zo belachelijk dat je een 'mietje' zou zijn als je pijnbestrijding krijgt. Alsof jouw prestatie daarom minder is! Het gaat er toch om dat jij het kindje dat je al die maanden in je buik hebt gedragen ter wereld hebt gebracht! Ik kan me er echt kwaad om maken als mensen zulke bekrompen dingen roepen. Dus nee, ik zou je absoluut geen mietje vinden als jij pijnbestrijding krijgt!

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

het is altijd zo makkelijk zeggen van mensen die zonder zijn bevallen dat iedereen dat maar moet doen want zij konden het toch ook? Je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt. Ik vind het echt belachelijk van je familie dat die zo reageert echt waar. Het laatste wat jenu kan gebruiken zijn mensen die het zogenaamd beter denken te weten.

Deel Deze Pagina