Hoi dames, heb even een vraag.. Wanneer begint je babytje ongeveer in te dalen? Heb al gegoogled maar overal staat weer iets anders
Bij mij rond de 36 weken. Bij een eerste kindje willen ze eigenlijk dat het voor de 37 weken is ingedaald, anders gaan ze kijken of het hoofdje wel door het bekken past. Bij een volgend kindje (dus je weet of je bekken groot genoeg is) mag hij ook tijdens de bevalling pas indalen. Conclusie... baby daalt niet altijd voor de bevalling in.
Ja omdat het bij iedereen en ieder kind weer anders is.... Mijn oudste lag wel al heel lang de goede kant op... koppie beneden dus, maar ze lag pas echt goed ingedaald bij bijna 40 weken. Mijn jongste is pas bij het krijgen van persdrang ingedaald.... ik kreeg persdrang, mn vliezen knalden.... en toen is ook meteen ingedaald... 20 minuten later was ze er.
Bij mij rond 31 weken, met 32 weken was ze ingedaald volgens de gynaecoloog maar lag nog niet vast in het bekken.
Mijn dochtertje lag met 28 weken al ingedaald en nu is de eerste indaling met 32 weken pas een beetje begonnen... maar zoals al is geschreven mag en kan het bij een tweede ook later
een kindje hoeft niet perse in te dalen tijdens de zwangerschap sommige dalen pas in tijdens de bevalling. Hier 34 weken zwanger en nog niet ingedaald.. vorige zwangerschap wel al rond de 30 weken.. bij een 2e of volgend kindje kan het langer duren als bij een 1e volgens de gyn
Hier was ze 2wk geleden ook nog niet ingedaald. Morgen weer controle ben benieuwd! Denk het niet want voel haar volgens mij nog steeds draaien naar stuit en terug
Mijn eerste was met 34 weken ingedaalt. Mijn tweede is er al vanaf week 29 mee bezig en sinds 31 ook echt ingedaalt. Ze schijnt ook nog is heel diep te liggen, geen idee wat ze er precies mee bedoelen eigenlijk. Maar het is te voelen.. Ik had het liever wat later gehad, je krijgt toch het en en ander aan klachten zodra ze ingedaalt zijn.
De eerste daalde met een week of 38 een keer in, ging toen ook pas goed liggen vanuit dwars. De tweede al voor de 30 weken, dat was wel wat minder relaxt dus ik hoop dat deze netjes wacht tot een week of 37
de oudste lag tot de 35 weken nog dwars, draaide toen goed en daalde meteen in. Deze ligt vanaf 28 weken al goed, maar nog niet ingedaald volgens mij...straks weer controle.
1e was met 34 weken ingedaald geloof ik. 2e tijdens de bevalling met 41+2. De verloskundige prikte de vliezen door toen ik 3 cm ontsluiting had en toen plofte hij naar beneden. Uurtje later is ie geboren. 3e lag op de vorige controle met 32 weken al wel in de goede houding, maar nog niet ingedaald. Ik heb zelf het gevoel dat die nu wel een beetje ingedaald is, omdat ik iets meer lucht heb gekregen en niet meer zo'n erge bandenpijn heb.
Oke, de reden dat ik het vroeg is omdat mijn buik behoorlijk aan het zakken is.. Ben 28 weken zwanger.. Heb een afspraak gemaakt bij de VK voor een controle, moet donderdag heen....
De reden dat je overal wat anders leest, is omdat het bij iedereen anders is. Mijn eerste daalde met 35,5 week in, mijn tweede vlak voor de weeën begonnen met 39+3.
Mijn kinderen doen niet aan indalen . Ze hebben het beide pas tijdens de bevalling gedaan, toen de vliezen braken (1e bij 8 cm, 2e bij 10 cm...). Vooral mijn dochter voelde ik echt met het breken van de vliezen opeens naar beneden ploffen. Dus ik verwacht van nr 3 ook niets meer .