altenatief voor duowagen... kan dit???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door joseetje26, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo meiden... ons in verschillende babywinkels laten informeren...

een duowagen word het voor ons niet.... in de schuur is geen ruimte.... we hebben een trap omhoog naar onze woning ( maisonette) en ook de achterbak van onze auto is gewoon niet groot genoeg voorn een ingeklapte duowagen...

dus tja..... wat dan als je toch met beide kindjes 2 jaar en pasgeborene naar buiten gaat in je uppie....

dus advies prenatal... koop een tweelingbuggy waarvan je de rugleuning helemaal plat in de ligstand kan doen... koop daar een babynestje in zodat de baby gewoon helemaal plat in zijn nestje kan liggen en je peuter gewoon zittend ernaast...

wat denken jullie??? zou dat werken??? ik vind de meeste tweelingbuggys vrij smal... zou het niet erg warm voor de bay zijn in zo,n nestje???

gr Jose

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik weet niet of die veel kleiner zijn als een duowagen? maar waarom dan geen phil en teds? die zijn klein? ik weet niet hoe oud je oudste is?

hier gebruik ik veel de draagdoek en dan de 2de in de buggy.

maar geen idee of het kan met een buggy zoals jij beschrijft.

3. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    In de tweelingbuggy van MacLaren (Techno) (volgens mij de enige tweelingbuggy die prenatal verkoopt) hoef je geen babynestje te gebruiken.
    Omdat de zitting helemaal plat kan, is hij geschikt vanaf geboorte. Er zit een hoofdverkleiner bij.

Mijn reden hem aan te schaffen was mijn kleine kofferbak. Een buggy past er met gemak in.
    Dus ik ging er vanuit dat deze er ook wel in zou passen.

Ahum...... niet dus.
    Hij is toch groter en langer dan ik dacht na het inklappen. Omdat hij gemaakt is voor 2 is hij een stuk degelijker: grotere wielen en langere en stevige handvatten.

Nu is het probleem opgelost omdat mijn auto de deur uitgaat... haha. Hij paste overigens wel naast de tobi op de achterbank en dan kon ik de maxi cosi voorin zetten.

Ik heb ook even een oude phil en teds gehad (een kiwi explorer). Die neemt "weinig" ruimte in beslag (net zoveel als een normale kinderwagen) en klapt zonder wiel toch best klein in.
    Via MP zou je er eentje de kop op kunnen tikken.

Een ingeklapte tweelinbuggy neemt ook meer plek in beslag dan je zou denken.

Nu lijkt het net of ik niet blij ben met de buggy. Maar... dat is niet zo hoor. Ik vind hem helemaal top!
    Let wel; je oudste is al 2 jr. Maximale gewicht staat bechreven als 15 kilo. Kan me er iets bij voorstellen; hij is vrij smal. Een dik kind zit er misschien niet zo lekker in.
    Mijn dochter moet nog 2 worden maar weegt denk ik rond de 10 kilo nu, is een smalle meid dus dat komt met de wagen goed uit.

Baby in draagdoek (draagzak hier) en dreumes in buggy vond ik erg zwaar.

Een plankje (met eventueel zitje) achter de kinderwagen is voor jou wellicht ook een optie; maar daar heb je zelf vast ook al wel over nagedacht.

4. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb afgelopen weekend een tweedehands Mutsy Urban Rider met duoseat gekocht. Wij hebben niet veel ruimte voor de kinderwagen (hebben al een Mutsy Transporter van onze eerste maar die gaat nu weg).

De Mutsy Urban Rider onderstel kan echt klein opgevouwd worden. Banden kunnen er heel makkelijk af (en ook weer op). Alleen duoseat neemt wat ruimte in.

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik zou dan toch voor een ander wagen gaan
    Je hebt tegen wordig ook de i Candy. Daar kun en twee wagen baken op maar ook Een wagen bak en zitje en deze ziet er uit als een enkele wagen (ben niet bekent met hoe hij op geklapt is )

En anders heb je nog de fhil And Teds En de musts urban dubbel

Ik zelf ben echt geen voor stander van een baby in de buggy dit omdat het toch meer hobbelt en Bobbelt. De zitting toch anders is als een wagen bak voor het rugetje ( maar dat is gevoeld matig )

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wij zijn gegaan voor de Icandy duo wagen.
    Die is ook nog eens heel klein in te klappen. En ook de wagenbak is redelijk klein te maken.

Ik vind dat je kindje altijd zo licht te schudden in een buggy en als ze dan nog zo klein zijn.....

wij gebruiken de Icandy nu al als enkele wagen tot de kleine er is en dan kunnen we hem ombouwen en kan de maxicosi er zelfs makkelijk opgezet worden. Ook een heel groot voordeel is dat er per buggy inzet een kindje van 20kilo in mag! Dat is veel meer als de doorsnee wagen.
    Wij hebben een seat leon om gas en hebben heel weinig kofferruimte maar deze wagen past er met buggy inzet en wagenbak makkelijk in.

Die van phill & Ted vind ik ook heel mooi.
    Succes met een keuze maken

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Omdat wij een tweeling verwachten, hebben wij de Kees BabySale.eu - vind alles voor uw baby - Overzicht gekocht. We hebben er juist voor gekozen nestjes te nemen, omdat de wandelwagen-bakken duur zijn en smal, en mijn ervaring was dat mijn zoontje er vrij snel uitgroeide.
    Het nestje, daarvan kun je de bovenkant afritsen, zodat je alleen een opstaande rand hebt en een matrasje.
    ik ben in juli uitgeteld, dus ik zie wel of ze het te warm vinden. Bij een stoffenwinkel is een matrasje snel gemaakt van schuim (kost minder dan een tientje). Daaromheen een matrashoesje voor een waskussen en tadaa! een matrasje voor in de buggy. zon matrasje kun je ook kopen bij de babywinkels maar dan betaal je er veel geld voor.
    Overigens zou je kindje ook in een winkeldeken zoals deze van de hema
    HEMA - baby - onderweg - wikkeldeken
    in de platte buggy kunnen liggen. Maar ik denk dat je toch eerder het nestje wilt gebruiken, want dan heb je door de opstaande rand hetzelfde effect als een wandelwagen, dus geen wind in de oogjes.
    succes!

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Wij hebben de duobuggy bambino gekregen van mijn ouders,

deze hebben wij vanaf de geboorte gebruikt, kost 170 euro zit een regenhoes bij en nestje voor de baby. ( deze is trouwens wel VOOR elkaar, en dus niet NAAST elkaar)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ik had een duowagen van Graco op MP gekocht, helemaal compleet met voetenzakken etc. Die wagen vouwde compacter op dan de gewone kinderwagen van Mutsy.

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Mijn zus had voor haar dreumes en baby zo'n tandem duo wagen met achterin een babynestje. Werkte perfect en klapt veel kleiner in dan een eenpersoons kinderwagen!

11. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb inderdaad ook een tandem wagen, van Kees Duowagens - tweeling kinderwagens - uit voorraad leverbaar - Kees Tandem Cabrio 2011 duowagen Purple, en die bevalt echt prima. Mijn dochter heeft echt veel ruimte in het nestje (ik heb trouwens een nestje van Topmark, die is net iets groter dan van Kees zelf) en mijn zoon zit als een koning voorin. Ik lees altijd dat men ze zwaar vind duwen, ik vind dat echt helemaal niet, ook niet een stoepje op. Het frame van deze wagen is trouwens van aluminium en veel lichter als mijn enkele Quinny. Er zit wel veel verschil tussen tandemwagens, het loont zeker de moeite om even te proefrijden. Sommige zwabberden nogal, anderen waren zwaar etc. Ik had hiervoor een Phil&Teds, maar ik vind mijn (veel goedkopere) nieuwe Kees veel fijner in gebruik. En, niet onbelangrijk, er zit heel veel boodschappenruimte onde de wagen!

Ik zou zeker in overweging nemen dat je een duowagen relatief kort gebruikt en ik er dan dus zelf echt geen honderden euros voor over, je baby ligt echt niet lekkerder in een dure wagen.

12. mijnengel

mijnengel Actief lid

10 mei 2008
    106
    0
    0
    schoonmaakster
    den haag
    Ik heb zelf ook een duowagen aangeschaft van het merk marco sky.
    Heb m nog niet in huis maar de wagen lijkt net een enkele buggy.

13. Ons Kleintje

ik vind wel een verschil tussen bijv de kees (duo of tandem) en de maclaren of de koelstra simba twin. Die kleine wieltjes duwen veel zwaarder en je loopt er met je voeten tegenaan. en een boswandeling gaat al helemaal zwaar.
    Maar als je het vergelijkt met bijv de easywalker dan heb je helemaal gelijk!

14. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Dat gevoelsmatige had ik voor de geboorte van onze 2e ook hoor. Maar in de Phil&Teds ligt de baby ook zo.
    En ze liggen echt wel lekker in de buggy; ik deed hem in begin altijd in lekker dikke wikkeldoek dus nog lekker zacht eronder. Dekentje erover..... heerlijk slapen maar!
    De MacLaren Techno Twin heeft flinke wielen, niet te vergelijken met de enkele buggy. Daarom is hij ook wat 'logger' maar dus wel geschikt voor de allerkleinsten.

15. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Van wind in de oogjes geen last in de MacLaren Twin; d'r zit een voetenzak bij waarvan je het uiteinde omhoog kan zetten. En de zonnenkap is heel groot en kan ver naar beneden; beschermd heel goed tegen de wind.
    Dit is niet vergelijkbaar met enkele buggy.

16. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Die hebbenwij ook,bevalt super.degelijker dan duobuggy(vonden wij) en goed genoeg waar wij hem voor willen gebruiken.goede prijs-kwaliteit verhouding.
    Rijd en stuurt ook lekker licht.

17. Ons Kleintje

:(
    of jij bedoelt een hele andere, ik heb ze beiden een aantal keer in handen gehad.
    kijk maar naar deze plaatjes, dit is de maclaren techno twin:
    Buggy - Maclaren Techno Twin - Tweelingwagens | Babypark
    dit is de simba twin van koelstra
    Koelstra Simba Twin Zand | Babypark
    Toch heel anders dan Kees:
    Duowagens - tweeling kinderwagens - uit voorraad leverbaar - Kees Tandem Luxe 2011 Khaki
    Overigens heb ik zelf de k2
    Duowagens - tweeling kinderwagens - uit voorraad leverbaar - Kees K2 Duo kinderwagen 2011 Blue
    die heeft vrij grote wielen, en daar kun je tijdens het wandelen niet tegenaan schoppen.
    Wel fijn te lezen dat jouw ervaring is dat je gewoon de wikkeldoek gebruiken kunt ipv de nestjes, mocht het heel warm weer zijn.

18. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0

Ik moet zeggen dat ik nog nooit tegen de wielen ben aangelopen, de duwstang is namelijk best lang. Maar een boswandeling zou ik inderdaad niet proberen want dan loop je vast :D.

19. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Nee klopt hoor. Begrijp wat je bedoeld...
    Maar ik bedoelde de vergelijking met de enkele buggy van MacLaren & dan de duo-techno. Als je die met elkaar vergelijkt is er toch een groot verschil in grootte en degelijkheid.
    Ik maakte niet de vergelijking met meer een echte kinderwagen zoals de 2 die jij daarna aangeeft.

Ik vond een tweelingbuggy toegankelijker om langere tijd te gebruiken. En je klapt hem makkelijk in zoals een buggy.
    Maar zo'n andere klapt wellicht ook makkelijk in hoor.
    Mijn voorkeur ging wel uit naar naast elkaar en dan niet te breed. Ik denk dat een buggy dan smaller uitvalt (lees: denk want weet dit echt niet zeker).

En een wikkeldoek is inderdaad prettig voor als het warm is; ligt er iets onder en kan je naar behoeven ook meer open doen.
    Daan ligt nu niet meer in een doek; heeft een vestje als jasje aan en daarmee ligt hij in de buggy.

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

En een meerijdplankje dan? Mijn zoontje van 2 blijft er prima op zitten en ik ga gewoon alleen met beide kinderen op pad. Wij hebben ook niet zoveel ruimte om een wagen in op te bergen en dit is wat dat betreft ideaal. Bovendien kunnen we nu de bugaboo gewoon hergebruiken, scheelt dus ook in geld. En je kind van 2 wordt al snel ouder en dan wordt een buggy denk ik ook veel minder gebruikt. In bijv. de dierentuin holt mijn zoontje met name, en als hij moe is kan hij even zitten op het plankje.

Deel Deze Pagina