Als je bijv kijkt naar deze schema Nutricia Dagmenu's: 6 - 7 Maanden En dan zie je bijv. bambix fijne granen pap Das duur net als olvarit enz Dus als je kijkt naar brinta en naar vruchtenmoes (dat is een andere soort dan de appelmoes van hak geloof ik) is dat niet net zo goed of misschien wel niet beter? Al zal ik niet zo snel een rijstwafel geven ivm zeezout maar kan iemand me hiermee helpen plx... Ik wil zo graag starten nu met de 6maanden schema
Ik weet eigenlijk niet precies wat je bedoelt.. Wil je graag pap geven aan je kindje en vind je Bambixpap te duur? Dat valt toch wel mee, zo'n grote pak kost nog geen 2 euro en je doet er zeker minstens een week mee? Ik zou een baby van 6 mnd in ieder geval geen brinta e.d. geven (die is toch helemaal niet goedkoper trouwens) En wie zegt dat je die dagmenu's van Nutricia moet volgen?
Nou ik vind het een leuke schema en weet er voor de rest ook niet veel van hoe ik het moet veranderen Hij heeft nu 4x 210cc En 2 van die flessen zijn rijstebloem pap flesjes Sochtends en savonds Na de eerste fles fruithapje en na de 3de fles groentehapje Ik vraag me af of dit schema goed is Brinta is 89 cent en dacht eigenlijk al dat het te hefitg zou zijn voor zijn maagje... Hij krijgt al 6mnd potjes en nog normale nummer 1 flesvoeding
Brinta is misschien wel goedkoper, maar mag pas vanaf 1 jaar. Hoe oud is je kindje? Als je kindje al 6 maanden is zou ik overstappen op opvolgmelk en dan minder gaan geven 4*180+6 is het maximum. Je kunt ook hele potjes fruit en groente gaan geven van 6 maanden, dikke kans dat je dan op 3 flessen uitkomt, was hier ook zo. Ik zou geen rijstebloem meer geven, maar gewoon babmbix vanaf 6 maanden. Je moet je niks aantrekken van dat Nutricia schema, dat zetten ze alleen maar weg om hun portomonnee te spekken.
Je schema is wel prima. Met 6 mnd stap je over op opvolgmelk en kun je de flessen wat minderen, 180/6. Rijstebloem kun je vervangen door Bambixpap, deze is niet duurder dan Rijstebloem, dus je gaat niet achteruit. En als je de potjes niet wilt kopen maak je zijn hapjes gewoon zelf.
Heb nooit pap gegeven hoor. Enne starten met 'het' 6 maand-schema bestaat natuurlijk niet. Ieder kindje is anders. Appelmoes van Hak bevat veel suiker, dus dat zou ik echt niet geven. Waarom geef je niet gewoon een verse appel, is veel gezonder en ook nog eens veel goedkoper.
Brinta bevat ook zout, dus liever niet onder het jaar. Maar vaak zijn er naast de olvarit pap ook nog wel huismerkvarianten te koop. Bij onze C1000 hadden ze wel een goedkopere variant. Maar je kunt ook snel aan het brood, als je kleine dat lust (doorsnee advies CB is vanaf 7 maand) Vruchtenmoes bevat volgens mij veel suiker. Ik kocht zelf vers fruit en dan de staafmixer erover. Dat is denk ik de goedkoopste optie.. Wij hadden als schema: 7.00 200cc opvolgmelk met papgranen 10.00 fruit, zelf gepureerd 12.00 200cc opvolgmelk 16.00 200cc opvolgmelk 18.00 warme hap, zelf gemaakt&gepureerd 20.00 200cc opvolgmelk (zonder toevoegingen vanaf 6mnd Bij 6,5 maand werd de 12.00 opvolgmelk vervangen door een boterham met thee.
ik heb er ook 1 van 6mnd. die van mij krijgt om 7.30 200 cc opvolgmelk 10.00 fruithap (gewoon peer prakken) 12.00 pap gewoon scheppen. bambix incl 200cc opvolgmelk 15.00 afgekoelde thee uit de fles en halve liga om lekker op te knabbelen 17.00 warme hap (zelf gemaakt met beetje yoghurt na) en om 19.30 laatste fles 200cc opvolgmelk Als je het goedkoop wilt houden dan moet je zelf aan de slag om te gaan koken en fruit te pureren. warme maaltijdjes kun je prima in de diepvries effies bewaren.
Ik ben rijstebloem blijven geven tot 8 maanden. Vond het wel makkelijk. Heb nu pyamapapje (daar zit geen suiker in) en kost iets van 1,80 en doe er volgens mij wel een week of 3 mee, doe er maar 2 schepjes in per fles. Ik zou niet gelijk beginnen met tussendoortjes. Mijn dochter krijgt nu wel af en toe een rijstwafel, maar dan die van zonnatura. Daar zit geen zout in.
Ik zou meer gaan letten op de suikers die in andere artikelen zitten dan voor baby's. Vruchtenmoes van hak is niet voor 6 maanden oude baby's geschikt als fruithap. Als je dan goedkoop wil dan kun je het zelf toch maken. Ik heb een pak bambix gekocht en dit krijgt ze als ontbijt uit een bord dus doe een maand met zo'n pak. Ook brinta is nog niet geschikt voor die leeftijd omdat er toevoegingen zoals suiker in zit. De voedingstoffen en samenstellingen in die producten zijn niet afgestemd op kinderen die net aan granen beginnen.
Ik kan het niet nalezen want het zit hier niet meer in de orginele verpakking hahahaha. Zal morgen eens in de winkel kijken hoeveel er in bambix zit en in brinta. Al is brinta niet voor baby's gemaakt
nee brinta zou ik ook niet geven. Maar ik bedoelde meer dat er aan bambix wel suiker is toegevoegd en aan pyamapapje niet. Maar het zal wel een acceptabele hoeveelheid zijn hoor.
Ik heb even gegooled en er zit idd suiker in maar echt duidelijkheid krijg ik er niet. Brinta is in iedergeval pas vanaf de dreumes leeftijd las ik dus dat zou ik nog niet doen. Wel las ik iets over molenaars kindermeel of havermout maar vanaf welke leeftijd dat is weet ik niet.
ja mijn schoonzus had het ook over molennars Ik ga vandaag ook even kijken bij de winkel Heb de bombix variatie's ook al gezien gisteren Het valt erg mee hoe duur het is,en zal het waarschijnlijk wel gaan proberen Speciaal fijne granen bambix want wil zijn buikie niet stressen
Ik dacht dat molenaars uit de handel was gehaald. Al een poos geleden toen wij het nog gaven. Ben toen overgestapt op een ander "goedkoop" merk dat in de schappen stond.