Hoe doen jullie dat???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi!!!

Iedereen zegt dat het heel belangrijk en goed is om je baby op de buik te laten liggen i.v.m versterking van de spieren.......maar ik loop tegen een probleem op.......zodra ik Jasmijn op haar buik leg, spuugt ze haar voeding eruit:x

Ik probeer haar ongeveer een half uur na de voeding op haar buik te leggen en dan nog komt er veel uit.

Hoe doen jullie dit?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier hetzelfde probleem, niet zo heel veel voeding maar er komt wel wat uit en ze vindt het niet prettig!

Wat ik nu doe is haar op mijn borst leggen terwijl ik wel rechtop achterover leun. Zo duwt ze zich dan omhoog maar ligt niet plat op haar buik maar heft wel haar hoofdje.

3. adi

adi Niet meer actief

Hier in het begin hetzelfde als bij frannie. En dan kun jij steeds verder achterover leunen en kijken hoe het gaat

4. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier leg ik mijn zoontje altijd na het slapen (dus kort voor een voeding) op z'n buik op het aankleedkussen.
    Dus eerst even zijn luier verschonen en daarna even een paar minuutjes op z'n buik.
    Eerst vond hij er niets aan, maar nu begint hij het leuk te vinden. Ik ga altijd wel op m'n hurken voor hem zitten en dan enthousiast aanmoedigen en al een klein beetje kiekeboe spelen.

5. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Ik doe het zoals Marjolijn. Na de voeding zou hier ook niet kunnen, ze spuugt sowieso al namelijk.

6. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    ivm met reflux heeft mijn zoontje inmiddels medicijnen waardoor hij niet meer zo`n last van het spugen heeft. hij spuugt nog wel maar hij hoeft er niet meer elke keer van te huilen. op zijn buik vind hij soms leuk en soms niet. maar hij laat wel een soort van melkspoor achter als hij door de kamer tijgert. ach, zolang hij er zelf geen pijn van heeft ga ik er wel met een doekje achteraan. verder heb ik bij de zeeman een flinke stapel t-shirts gehaald zodat hij zonder problemen 4 a 5 verschoningen per dag kan krijgen als dat nodig is.

7. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hier ook altijd veel spugen na de voeding, ik deed het dan ook vaak voor een voeding en gewoon ff 5 minuten in het begin en dat zo langzaam opbouwen.
    of idd op de buik op jou buik.

Deel Deze Pagina