alternatief beschuit met muisjes

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door caroline16, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengel

bengel Niet meer actief

van mijn beste vriendin kreeg ik geboorte-bosschebollen:

dit waren blauwe bossche bollen, met een stukje witte chocola met naamFinn erop...errrrrrug lekker overigens...zal maandag foto van plaatsen

2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Roze koeken (met slagroom)

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik denk dat ik het maar gewoon bij de beschuit met muisjes hou.
    Maar ik ga we even op zoek naar gezellig geboorte snoepjes voor op tafel.
    Is altijd leuk.
    Dus als iemand een winkel of site weet waar ze een beetje betaalbare lekkere geboorte snoepjes verkopen, zal ik dat heel graag willen weten :D want op de site's waar ik geweest ben waren ze behoorlijk prijzig.

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Eten die allemaal al muisjes dan?

Ik vind muisjes te klein en glad voor mijn zoontje en geef ze dus ook niet, hij zit in een verticale groep (0-4) dus zal ook geen traktatie met muisjes willen doen.

Iemand nog andere ideeën voor traktatie op het KDV (dus zonder muisjes). Oh ja, we verwachten een jongetje dus roze koeken gaat niet werken ;)

5. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Je hebt bij de Jamin chocolaatjes in de vorm van een baby, en die zijn zonder muisjes, misschien is dat een idee?
    Of anders blauwe en witte spekjes in een zakje?

6. Bri

Bri Niet meer actief

Die chocoladeflikken met muisjes kun je ook kant en klaar kopen. (imani schreef hier op 31 maart over.) Banketbakkers hebben die soms en wij hebben ze bij de Sligro gehaald (groothandel). Lekker en makkelijk! Daarnaast hadden we overigens ook beschuiten met muisjes. Maar bij grotere groepen zijn die flikken echt handig, vriend heeft ze uitgedeeld op werk bijvoorbeeld, hoefde ie niet eerst een half uur te gaan staan smeren.

Op kdv uitdelen vind ik altijd een lastige; zeker bij de babies. Ik zou daar sowieso geen zoetigheid uitdelen. Ukkie mag dat van mij nu soms wel eten, maar zijn eerste jaar heeft hij niets met suiker erin gekregen. Kun je niet een klein poppetje of zoiets uitdelen? Kunnen ze er nog mee spelen ook (wel een veilige natuurlijk, geen kleine onderdeeltjes). Snoepen kunnen ze op school nog vaak zat doen, vind ik.

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Op verjaardagen etc. mag er geen zoetigheid worden getrakteerd - en terecht vind ik. Ik vind echter dat er voor zo'n gelegenheid wel een zoete traktatie mag hoor. Dat is hoogstens een paar keer per jaar op een groep. En voor de kleintjes of kids die geen muisjes lusten doe ik er gewoon een paar negerzoenen zonder muisjes bij.

Pim

8. Mar1een

Mar1een Lid

27 jan 2009
    44
    0
    0
    Ondernemer
    Heerhugowaard
    Ik koop een etagaire ( zo'n ding met schaaltjes van groot naar klein op elkaar ) en ik doe er koekjes en snoepjes op. Zin in wat lekkers ? Pak maar wat je hebben wilt.
    Makkelijker kan niet volgens mij !
    Oh ja en genoeg ijsjes in de vriezer want mijn kleine komt in augustus.

Deel Deze Pagina