Toch maar eens mango gekocht dan. Wat een drama. Hebben jullie er een speciaal apparaatje voor ofzo? Ik zag sie wel hangen maar 4,00. Ik wist niet zeker of ik ooit weer mango zou kopen, dus zelf gesneden. Het werd 1 grote papzooi, misschien was hij te rijp ofzo. Mijn dochter hoefde het ook niet, eerst zo wat stukjes op een lepeltje, later nog eens door de yoghurt, shakeje gemaakt, nee hoor. Hoe geven jullie daar een stuk van in de handen dan? Al het fruit wat ik haar geef glibbert weg of kan ze niet pakken. Of ze bijt er een te groot stuk af. Behalve een appel zonder klokhuis, heel in de handjes.
Klopt wat je zegt, ik meng het vaak met een appeltje of met banaan. of ik doe het in gesneden blokjes door de couscous Lekker met kip en courgette! Gaat hier als zoete koek naar binnen
couscous heb ik echt nog nooit gehad. Wij eten altijd simpel en standaard. Kan wel eens doen, maar mm.. zo'n raar idee, beeb aan de kip en couscous??
Mango kun je het beste zo snijden: aan beide kanten snij je langs de pit een stuk eraf. Dan heb je dus 2 soort halve cirkels met schil. Vervolgens snij je het vruchtvlees in tot de schil (dus niet erdoor) en maak je een rasterpatroon (niet al te klein en niet te groot maken). Als je dat hebt gedaan duw je de het stuk mango binnenste buiten waardoor je stukjes dus uit elkaar gaan staan (soort egel ). Dan kun je ze er netjes afsnijden. Evt kun je bij de pit nog proberen een stuk eraf te halen, maar dat wordt idd vaak prut. Voor een demo, zie hier YouTube - Mango snijden voor professionals hahaha
eeh... ik gewoon schillen, lekkere stukken eraf snijden, de blender in... en inderdaad 1 grote natte pulpzooi hahahaha
Ne, dan is hij te rijp geweest; moet geen pap worden! Ik kepen in in de lengte en snij er dan lange repen uit, dep een beetje af met keukenpapier en leg die reep op tafel. Ik vind peer soppiger hoor! Mijn zoontje is echt dol op mango.
Hier hebben we zo'n mango snijder. Zo te lezen was je mango te rijp. Mango is hier de favoriet. Het lukt hem wel om stukjes met zijn handje te pakken, maar hij eet het meestal gewoon met een vorkje.
Ik schil de mango en snijd dan steeds een stukje vruchtvlees van de pit af. Nog nooit problemen mee gehad eigenlijk. Misschien was jouw mango inderdaad te rijp.
klinkt als te rijp .. dan kanhij evengoed door de kip met rijst of kip met couscous trouwens..is inderdaad erg lekker en waarom raar voor een baby? Denk dat dat komt omdat je het zelf niet eet..
Ja denk ik ook Ik heb net trouwens al couscous gekocht, hihi. Ik bedoelde meer de kip, mijn dochter heeft 1x gehakt gehad, vond t maar niks. Ik vind t zo wennen vlees bij een baby.. Ik begin pas met 1jaar denk ik. Is fruit daardoor niet apart, bij de maaltijd? Hoort groente bij toch? En ja hij was dan dus te rijp.
Ik schil hem gewoon met dunschiller en dan maak ik er stukjes van. Hij moet inderdaad niet te rijp zijn, dan vindt zoonlief hem ook niet meer lekker. Mango is hier met banaan favoriet
wat goed uitgelegd! zo doe ik het ook altijd zoon (en ik) vindt mango ook heel lekker, maar heb het niet zo vaak. vind het best duur voor de hoeveelheid vruchtvlees wat je eraf haalt
ik ben allergisch voor mango, wellicht je dochtertje ook?? ik krijg er een hele zere tong van en als ik dooreet komen er blaasjes op.
Hier is mango ook geen succes. Wat betreft schoonmaken: ik snij altijd plakken rondom de harde kern af, deze kun je nog wat kleiner snijden in blokjes.
Oh ik pel de schil er als het ware gewoon vanaf en snij daarna om de pit heen. Ze vindt het heerlijk met banaan maar ook gewoon gepureerd. Vaak doe ik het door de yoghurt lekker fris.
Ik deed het altijd als prutje met een lepel. Julia vond het heerlijk!! Wat dacht je van kleine stukjes met een vorkje voeren?
Ik had het dus ook al door de yoghurt gedaan, en daarvoor van het vorkje, maar ze waardeert de smaak blijkbaar niet.. Ik heb de helft weg moeten gooien en vind het te duur om nog een keer te doen! Dan maar appel en druif!